Lansare de carte: Cheia de Simon Toyne

Iata ca s-a produs si evenimentul mult anuntat si  foarte asteptat! Am pasit plina de emotii si curiozitate la parterul Mall-ului, la Starbucks, unde m-a intampinat gazda evenimentului Oana Kovacs, am primit rapid un ceai, cartea pe marginea careia urma sa discutam si in scurt timp a aparut pe ecran, via Skpe, figura joviala a lui Simon Toyne. Am intors fara sa ma gandesc prea mult cartea pe dos sa vad daca seamana in poza… dar nu era nici o fotografie pe spatele cartii (fotografia e in interior!). Discutia a demarat rapid, intrebarile succedandu-se lent, urmate de raspusurile degajate ale autorului, dornic sa releve amanunte despre cartea ce neprilejuise intalnirea, despre planurile viitoare, scheme de lucru sau timpi de documentare. Mi s-a parut interesant sa aflu ca-si propune sa scrie zilnic un numar de cuvinte, dar inainte de a gandi wow!!! a completat „dar nu toate sunt bune la sfarsitul zilei. Important e exercitiul si modalitatea prin care iti impui sa scrii  organizat”. Se pare ca documentatia dureaza un an, cam tot cat ii ia sa termine o carte, pe care o construieste invers de la final spre inceput, unele dintre ideile aparute nepotrivindu-se in contex si ramanand ca baza pentru alte romane. O multime de amanunte m-au facut sa privesc „Sanctus” din alta lumina, parca primind informatii din interior si simtindu-ma oarecum privilegiata. Se pare ca punctul de plecare al actiunii a fost Turcia, nu intamplator, ci pentru ca in decursul timpului pe teritoriul ei s-au succedat mai multe religii, iar castelul din varful muntelui datorita pozitionarii, a slujit ca inspiratie pentru construirea manastirii imaginare.

Din pacate timpul a trecut extrem de iute, convorbirea aproape in intregime in engleza punandu-mi la incercare cunostintele mele insuficient slefuite, dar delectandu-mi urechile cu accentul british delicios al scriitorului! O personalitate interesanta, un autor serios, documentat, dornic de a exploata potentialul unor perioade mai putin cunoscute din istorie si de a broda pe seama lor.

Multumesc Editurii All pentru prilejul oferit, de a discuta in direct cu autorul si de a obtine cartea „Cheia”, cat si Oanei, amfitrioana noastra pentru prezenta calda si inspirata. La cat mai multe evenimente interesante in jurul cartilor!

img_2886 img_2883 img_2884

10 gânduri despre „Lansare de carte: Cheia de Simon Toyne

  1. Pt. cå tot ai scris de aceastå carte, am cåutat-o si eu pe aici si am avut norocul så o gåsesc intr-un frumos pachet impreunå cu „Sanctus” la un pretz foarte rezonabil. Asta pt. cå aici este plin sezon de cumpåråturi pt. cadourile de Cråciun 🙂 Acum sunt aproape gata cu prima si in weekend incep la „Cheia”
    Dar tu norocoasa ai avut ocazia så-l vezi si så-i vb. Ieri a scris pe pag. lui de FB cå a inceput så invetze ceva romanå 😉

Lasă un răspuns

