De Mos Nicolae

St_-NicholasPentru ca veniturile unuia dintre membri mai tineri ai familiei, au tins spre zero, foarte trist, s-a vehiculat ideea sa renuntam la micile atentii pe care le gaseam in fiecare dimineata de Mos Nicolae. Adica au supozitionat unii, ca din punctul meu de vedere, e prea mare bucuria si prea mic efortul financiar pentru a trece aceasta sarbatoare frumoasa neobservata. Imi amintesc ca la un moment dat, mare fiind, mama a renuntat sa-mi mai puna micile ciocolatele patratoase, cu scufita rosie sau figurine de circ, in papuci. Stiam ca n-o mai face, dar in fiecare an priveam cu jind spre cizmulitele puse la uscat sub caloriferul din baie, unde pe vremuri se gaseau comorile dulci, sperand ca poate s-a razgandit, desi „eram deja mare”. Desigur, erau doar niste nimicuri, cu siguranta nici gustul nu era grozav, dar simplul fapt ca-mi inchipuiam ca un Mos plin de bune intentii a trecut pe acolo, dadea flecustetelor o aura speciala.

Dupa aparitia copilului in viata noastra, totul s-a schimbat. Umpleam papucii si asteptam dimineata cu nerabdare sa sara mogaldeata cu viteza din pat si sa tropaie rapid spre holul unde-si pregatea papucii de seara. Uneori taica-su ii ascundea cate unul si incepea vanatoarea prin casa in cautarea cizmei pierdute, pitite pe vreun pervaz, dupa o perdea, mereu in apropierea geamului pe unde intrase Mosul. Vremea a trecut, s-au petrecut multe schimbari, insa obiceiul a ramas. Nu ma pot obisnui sa nu aud exclamatiile de surpriza, la vederea unui bat impodobit iesind sugubat dintr-o botina sau nerabdarea descoperirii dulciurilor. E adevarat ca au fost ani in care mi-am pus singura cate ceva, insa bucuria a fost la fel, iar sarbatoarea in sine mi-a adus o la fel de mare bucurie. Ma gandesc serios sa nu renunt niciodata la dulciurile astea, exista atat de putine bucurii in viata , sunt incredintata ca Mosul va fi bun cu mine mereu… chiar daca eu nu sunt.

La voi cum e? Vi s-a intamplat sa va cadorisiti singuri sau considerati ca este doar o sarbatoare pentru copiii cuminti?

La multi ani tuturor celor care-si sarbatoresc astazi ziua de nume! Sanatate, bucurii si numai bine!

21 thoughts on “De Mos Nicolae

  1. Numai bine de Moş Nicolae, dragă Red! Şi să-ţi aducă Moşul multă sănătate şi numai bucurii alături de cei dragi!
    Ce frumos ai redat acele amintiri dragi din copilărie şi din anii din urmă…. Amintiri ce ne rămân în suflet ca nişte comori dragi…
    Să ai o zi frumoasă! 🙂

  2. Mi-am mai facut singura cadouri, dar niciodata nu le-am mai pus si in cizme. Mi s-ar fi parut ca incerc sa ma pacalesc singura. Imi amintesc de micile ciocolatele cu imaginea Scufitei. Uneori aveam impresia ca sunt vechi, aveau sub ciocolata o pojghita alba, ciudata. Le mancam oricum si uite ca nu am murit. :))

    • absolut! cand nu ai alta alternativa, e bun orice, iar la vremea aia oferta de dulciuri era destul de saracacioasa.
      cat priveste pacalitul de sine… cred ca daca ceea ce fac nu deranjeaza pe nimeni, iar mie imi aduce o bucurie… e perfect! 🙂

  3. La noi azi dimineață a fost bucurie mare. Fi-miu (2 ani jumate) a fost fericit. Aseară și-a spălat singur cizmulițele și le-a pregătit. Apoi și-a adus și papuceii, să fie sigur că Moșul are destul loc să îi pună cadourile. A primit mai multe cărticele și jucării (că dulciuri nu papă nici să-l pici cu ceară). O să tot aibă de lucru cu ele vreo săptămână, pentru că îi place să le descopere pe îndelete. Și eu am fost cuminte și am primit bunătăți de la Moș și soțul meu la fel. 🙂 Eu țin foarte mult la bucuria din dimineața de 6 decembrie. Cât am locuit cu ai mei, mereu venea Moșul, chiar și când eram studentă. 🙂 Și acum vine Moșul pe la părinții noștri și nu doar pentru cel mic, ci și pentru noi (aduce dulciuri). 🙂

  4. Red, mie-mi place mult aceasta sarbatoare, spiritul ei, bucuria copiilor, decoratiile.
    Dar noi nu sarbatorim in casa, al meu e musulman si niciodata nu i-am povestit de „Mos Nicolae” ca si cum ar fi o sarbatoare in care toti primesc ceva . Ma multumesc cu Craciunul pe care il sarbatoreste si el – mai mult de dragul meu si pentru bucuria pe care mi- o aduc cadourile

      • A, nu-l regret deloc!
        La inceput diferentele mi se pareau ciudate dar de fapt sunt binevenite, fiecare intelegem si respectam mai mult traditiile celuilalt.
        Dar nu am simtit c-ar fi cazut sa ii zic de Mos Nicolae :)))

  5. Nu mi-am pus niciodată singură cadouri în papuci, deși câteodată mă tenta.De bucurat, însă, mă bucur și acum de micile bucurii ale sărbătorii ăsteia. Chiar dacă a venit de mult vremea să fiu eu ”moș” pentru alții. 🙂

  6. Oferind iti faci tie o bucurie.
    Ne povestea o colega reactia copilului cind a vazut cite a primit:
    mormaia printre cadouri,
    Chiar asa de cuminte am fost?
    Oare Mosul nu le stie chiar pe toate?
    Da’ oare nuiaua pentru ce este?
    Saru’mina!

    • la noi e un fel de intrecere in fiecare an cine achizitioneaza batul cel mai cu gust. zapaceala de muieri 🙂
      iar exclamatia de bucurie, pentru ca intradevar anul asta nu se astepta, a meritat tot efortul!

  7. Nu mi-am facut niciodata cadouri de Sf. Nicolae, ca doar am restul zilelor anului pentru asta :), dar mosul vine si acum la baietii nostri. Ei stiu ca vine in fiecare an si il asteapta! Cred ca ar fi foarte dezamagiti daca, involuntar, Mosul ar lipsi la apel! 🙂

Lasă un răspuns

