Ninge…

Iarna nu-i printre anotimpurile mele favorite, mai ales cand natura tace, isi imbraca nuantele cernite iar minusurile termometrelor ma fugaresc la caldura primitoare a caloriferului. Anul acesta parca sunt in urma mereu. Sa fie de vina vacanta tarzie prelungita bine in toamna, pe malul unei mari tulburator de albastre sau poate activitatile in care ma scufund cu tot sufletul si-mi pierd atentia fata de exterior, cert e ca am senzatia ca sunt luata mereu pe nepregatite. Primii fulgi au inceput sa se cearna timid saptamana trecuta, dar i-am tratat cu indiferenta. In zona asta de tara, iarna isi intra in drepturi, atunci cand o face, undeva prin ianuarie-februarie. Zilele cu soare puternic dintat au alternat cu o lapovicioara, motiv pentru care m-am lasat pe tanjeala unui anotimp bland, care poate fi ignorat. Spre totala mea uimire, insa, sambata dimineata m-am trezit in armonie de fulgi viscoliti de un vanticel deloc prietenos si toate devenisera albe, pomi, stresini, masini, drumuri. Eh, am meditat, pana la pranz iese soarele si topeste tot, iar va fi murdarie! Orele au trecut, previziunea mea s-a dovenit pe langa, spre deosebire de ninsoarea care a continuat sa cearna neobosita, lucru pe care l-a facut spre stupefactia mea maxima, neincetat, toata ziua, toata noaptea si nu da semne de oprire! Zapada a troienit totul, barbatii zonei au iesit la lopatat sa-si scoata masinile la interval, ochelarii mei au devenit inutili fara stergatoare de parbriz, toata lumina si stralucirea materiei asteia albe tare simpatice daca n-ar fi atat de rece si uda, m-a zapacit. Orice drum devine o escapada curajoasa, deja am baletat de cateva ori in aer, ca de anul trecut e mult si am uitat ca motivul pentru care foloseam bocancii, chiar daca-s urati, era ca cizmele aluneca. Verificat si anul acesta, nu s-a schimbat nimic!

Incepe sa-mi fie dor tare de Craciun, de zilele in care pot sa ma infund in caldura patului, departe de natura imbalsamata in patura  imaculat de alba, dar neprietenoasa si rece, zile in care nu trebuie sa merg la munca, sa lopatez alei sau sa inghet in asteptarea autobuzului. Vara, vara, unde esti???

prima zapada cer gricrengi pline de zapadaliliacul doboratcrengutagradina albaun bradut ascunszapada din belsug

20 thoughts on “Ninge…

  1. Iarna nu este printre anotimpurile favorite (de parca am avea atatea de un sa alegem ) deoarece:
    -sufar de rinoree, cand intru de exemplu intr-o institutie de afara , petrec 10 minute sa-mi potolesc nasul! Chiar daca nu sunt racita deloc,datorita mucoasei sinusale care nu mai exista , sunt mult mai sensibila.

    • mda, eu nu sufar de asta dar a fost atat de frig ca-mi curgea nasul aproape continuu, iar cand imi scoteam manusile imi inghetau mainile instantaneu. a fost teribil de neplacut, sper cand ies sa fie mai bine 🙂

  2. Eu ador iarna, nu degeaba m-am stabilit in nordul Eu., iar iernile de 8 luni erau in marea maj. a timpului cu troieni de 2-3 m de zåpadå si cate 4-6 såpt. cu temp de -20 si mai jos. Era o frumusetze så vezi apa din fiord aburind de la temp. foarte scåzutå a aerului 😉 Sotzul meu este cel care suferå råu de frig si de aceea a luat bilete pt. weekend in Roma, unde sunt la pranz +17 si poate doar putzinå ploaie 😀 Aici se spune cå iarna nu trebuie så lipseascå ciocolata( neagrå) din buzunare, fiind un bun „energizant”, la fel cum imbråcåmintea internå trebuie så fie din merinoull(lanå tratatå antialergic) si la fel ciorapii. O zi insoritå 🙂

    • trebuie sa-ti marturisesc ca eu sunt fan pe viata verii si caldurii. urasc sa ma imbrac cu tot dulapul si sa nu pot sta afara toata ziua, sa fie zilele scurte si sa-mi inghete mainile cand imi scot manusile. daca as putea m-as muta definitiv intr-o tara unde nu exista iarna si as vizita zapada rar, doar cand mi s-ar face dor 🙂

  3. Imaginile tale sunt o adevarata feerie, insa iarna e frumoasa doar in fotografii. Azi am luptat la propriu cu viscolul care mi-a taiat fata in tot drumul spre casa. Am inghetat, mi-a curs nasul si am alunecat. Din pacate pentru mine iarna=cosmar. Mi-e gandul doar la primavara… 😀

  4. Ce imagini frumoase ai surprins! Aproape ca imi place iarna, cand vad asemenea peisaje.
    Am imbatranit, sunt sensibila la frig, imi curge nasul, imi lacrimeaza ochii, vai de capul meu… Prefer sa o vad de la fereastra sau in poze. :))

    • si eu as prefera s-o vad mai scurt cat o bulgareala sau un dat cu sania, dar cumva trebuie platite si facturile, asa ca iesirea din casa e obligatorie, indiferent de mas, frig sau gheata 🙂

Lasă un răspuns

