Viata lui Pi (filmul)

life-of-pi-Alaturi de cartea primita la petrecerea de Craciun a bloggerilor, am gasit si o invitatie la filmul care ruleaza la Mall. Desi apucasem sa citesc doar o mica parte din carte si realizam ca voi sti ce se intampla, n-am reusit sa rezist tentatiei, mai ales ca nu mai vazusem de foarte mult timp un film in 3D.

Pentru un om care iubeste culorile, cum sunt eu, pelicula e o desfatare a vazului, gradina zoologica, animalele si apoi adancul marii sau cerul instelat capata o profunzime deosebita, o apropiere si participare contemplativa tare buna pentru suflet. Filmul mi s-a parut ca un cadou pretentios infasurat in hartie scumpa, dar trecand de invelisurile sofisticate, frumoase, fine, am dat de niste concluzii dificil de asimilat si la care inca si acum caut raspunsul, citind cu atentie cartea.

Pentru a nu divulga complet intriga si a nu strica placerea vizionarii am sa punctez doar cateva idei. Pi este un baiat indian, care creste intr-o familie alaturi de gradina zoologica condusa de tatal sau. Cunoaste, observa si iubeste animalele intr-un mod pe care eu n-am sa-l inteleg niciodata, insa am sa-l admir mereu!

In urma unor imprejurari nefericite, Pi ajunge partener intr-o barca, in mijlocul oceanului, doar cu Richard Parker, o relatie dificila, tensionata, care pe mine m-ar fi adus in pragul nebuniei, dar care pe el l-a facut sa doreasca mai intens sa traiasca mai departe, sa-si evalueze mereu sansele de supravietuire si sa continue sa lupte. Sub pretextul asta, sunt prilejuite consideratii despre religie, lumea inconjuratoare si starea multumita si comoda a animalelor dintr-o gradina zoologica cu spatiu suficient de generos (desi parerea majoritara a oamenilor este contrara ideii).

Finalul filmului m-a naucit complet, rasturnand tot ceea ce construise pana atunci si lasandu-ma intr-o gandire intensa, de cine, cum si in ce fel, se desfasurase de fapt actiunea… O experienta interesanta, intr-o lume avand conceptii diferite de ale noastre, dar a carei toleranta, bunatate si profunzime mi-ar placea s-o traiesc.

22 de gânduri despre „Viata lui Pi (filmul)

  1. Superb filmul si mai ales in 3D, chiar am tresårit de 2-3 ori pe parcursul filmului, spre amuzamentul fiului meu. Nu am reusit så pun incå mana pe carte, dar sper så o prind in curand la bibliotecå 😉 Så intzeleg cå nu ai nici un cåtzel sau purcel( de Guineea) ? Eu sunt o mare iubitoare a naturii si tot ce cuprinde ea, chiar am vrut så må fac veterinar, dar nu am rezistat la prea mult sange 😛

    • da si eu m-am speriat de cateva ori, e cat se poate de real! 🙂
      nu, n-am nici un animal, am incercat cu o pisica, dar nu ne-am potrivit.poate cu vremea voi deveni mai putin agresiva cu spatiul si timpul propriu…dar nu-i sigur! la multi ani, ella!

  2. M- ai facut tare curioasa si cred ca merg sa l vad:D am văzut the hobbit, 3D si dacă nu știati, e pe părți, deci ne a lăsat cu ochii in soare. Mi a plăcut, oricum.

    Dar am vazut un film, chiar f fain, The words se cheamă, si l am vazut acasă. Il recomand!
    la multi ani!

    • the hobbit nu cred ca m-ar captiva, nu-s fan al stapanului inelelor. cred ca-s prea ancorata in realitate si mi-am pierdut modul de a visa.
      am vazut „atlas clouds”, care e interesant. multumesc de sugestie, il caut si revin cu impresii 🙂

  3. Am cartea chiar în faţa mea, în bibliotecă, dar nu i-a venit încă rândul la citit. Trebuie să mă apuc de ea, căci m-ai făcut tare curios!

    Îţi doresc un An nou cu sănătate, pace şi bucurie în suflet şi vise împlinite! Numai bine ţie şi celor dragi, dragă Red!

    La mulţi ani! 🙂

  4. La multi ani, Anca! Banuiesc ca acum distractia e in toi si intre doua dansuri, te mai gandesti si la noi, si mai ridici o cupa de sampanie. Mel a venit cu plugusorul. Eu nu am, dar pot sa sorcovesc. Primesti? 🙂 Sorcova,
    vesela,
    sa traiti,
    sa infloriti,
    ca un mar,
    ca un par,
    ca un fir
    de trandafir…”
    La anul si la multi ani!
    Ne dati, ori nu ne dati? 🙂 Hmm?

  5. am citit cartea. filmul, nu l-am vazut. a fost chiar si pe un post tv ( n-am retinut care), dar l-am ratat din n…motive. cartea e de …citit si de simtit. pentru ca este o pledoarie pentru viata, pentru curaj, pentru analiza interioara a eului. filmul, cred ca adauga exotismul in care se desfasoara periplul eroului.

    • bine ai venit, cornelia-delia 🙂
      filmul adauga imagini ideilor, iar reprezentarile 3D din padure si animalele de la inceput sunt frumoase. in rest nu pot spune ca s-a justificat grozav tehnica, insa parca am vizualizat mai puternic teroarea, incordarea, lupta pt viata si dorinta de a trai cu orice pret.

Lasă un răspuns

