Pareri despre candidatii la Oscar

In fiecare an  zbarnai sa vizionez peliculele propuse, pentru a-mi forma o parere inaintea decernarii premiilor. Se pare ca anul acesta recolta e vasta, insa spre putine merg cu inima deschisa, subiectele urmarind carti citite, cunoscute dar triste ( Anna Karenina si Les Miserables ) ori avand traileruri care nu ma atrag. O parte din actorii care-mi plac Robert de Niro, Bruce Willis, Denzel Washington au roluri de oameni batrani, aproape expirati care nu mi se par grozav de interesanti, de unde trag concluzia ca ar fi cazul sa-mi arunc privirile spre esaloanele care urmeaza. Dar, gata cu vorbaria, sa va povestesc ce-am vazut pana acum:

1. Silver Linings Playbook– Intalnirea unui viitor cuplu- el inselat de nevasta la dus cu un profesor pe care-l capaceste corespunzator si gandind pe alocuri iesit din tipare, ea vaduva tanara a unui politist, lasand diplomatia la o parte si spunand lucrurilor pe nume- e doar pretextul expunerii unor idei profunde enuntate atat de simplu despre lumea in care traim, o lume care a uitat sa se bucure in goana dupa avere, in care normalitatea depinde de legi absurde, in timp ce multi „dusi cu pluta” se plimba nestingheriti. Robert de Niro face un rol  secundar mediocru de pensionar cu fixuri impinse la extrem, traind doar pentru victoria unei echipe de fotbal. Filmul trebuie asimilat in liniste si  dialogul digerat lent, daca urmariti doar actiunea veti fi dezamagiti si cu senzatia ca ati pierdut ceva. Nu ma pot pri din zambit gandind la delicioasa scena in care personajul principal arunca prin geam cartea cu final nefericit scrisa de Hemingway! (mi-ar placea sa fi facut si eu lucrul asta cu toate romanele la care mi-a displacut finalu!).

2. Zero Dark Thirty– Este un film pentru cei care s-au intrebat in decursul atator ani de la caderea Turnurilor gemene, de ce a durat atat pana a fost prins Bin Laden? Pelicula lunga extrem, aproape doua ore jumate, mi-a pus din greu rabdarea la incercare. Tinerica ce joaca in rolul agentei CIA si-l urmareste timp de vreo 8 ani pe „teroristul lumii” isi face bine treaba, e convingatoare, la fel si atmosfera zugravita, plina de atentate contra americanilor si ca raspuns, torturi prezentate amanuntit ale acestora asupra prizonierilor arabi. Am ramas cu senzatia ca am aflat cateva lucruri, dar nu suficient cat sa justifice  timpul petrecut urmarind o lume saraca, nisipoasa, violenta, isterica, socanta.

3. The Flight– In Denzel Washington buhait, alcoolic, drogat, face un rol de exceptie, intruchipand un pilot la mansa unui avion defect, pe care reuseste sa-l puna la sol dupa cateva manevre de maestru, cu pierderi relativ mici. Un exemplu de om briliant profesional, epava in viata personala, o lupta cumplita intre necesitatea logica de a face ce e bine si dorinta irezistibila de a se autodistruge. Foarte tare zborul avionului pe spate, terifiante imaginile de la prabusire, excelenta prezenta de spirit a pilotului! Pana acum e filmul care mi-a placut cel mai mult si cred ca Denzel Washington are sanse mari la premiu…

4. Anna Karenina– Am citit romanul in liceu si am plecat pe ideea de a vedea o poveste de dragoste refuzata de societate rusa a vremii. Din pacate, am constatat ca mi-e antipatic jocul Keirei Knightley, mimica fetei e detestabila, urmarind-o cu greu pana la final si aproape aplaudand cand s-a decis sa-si faca iesirea (ca sa nu strigati „spoiler”!!!). In pofida acestora, costumele as miza ca „impusca” ceva, rochiile si bijuteriile actritei meritand priviri amanuntite si de asemenea muzica ce ilustreaza o buna parte din film, creaza o atmosfera aparte a unui concert simfonic. Un mod deosebit de prezentare al filmului este scena unui teatru pe care revine mereu actiunea, cu mai multe etaje, pe care personajele urca, coboara sau pasesc direct in alta locatie printre franghiile de dirijare ale cortinei sau ale decorurilor. Poate si din cauza aceasta povestea paralela a celorlate cupluri in afara de cel principal mi s-au parut rupte de intreg, parca fara legatura intre ele. Daca adolescenta fiind am compatimit-o pe Anna Karenina, dupa film am plasat-o in grupul femeilor vesnic nefericite, agatate iremediabil si sufocant de gatul unui barbat.

31 thoughts on “Pareri despre candidatii la Oscar

    • m-am gandit si eu la aspectul asta, la prima turbulenta n-o sa mai rad ca de obicei… dar stii cum e, daca e sa mor zburand, asta e!
      filmele astea de oscar se ridica din punctul de vedere al complexitatii deasupra a ceea ce vizionez eu de obicei, seriale usurele sau comedii optimiste. e clar ca daca au ajuns sa fie propuse, au ceva de spus… iar eu sunt numai urechi🙂

  1. In afara de Zero Dark Thirty , le-am vazut pe restul.
    Primul nu m-a impresionat , desi , vorba ta , daca stai in liniste sa il urmaresti , poti intra in dedesuptul subiectului. Insa , cum am scris , nu cred ca as mai duce o a doua vizionare.
    Flight a fost bunicel…Denzelica a facut tot filmul…si in afara de ideea zborului pe spate a unui avion de pasageri , alta actiune tare…nu am prea vazut.
    Cat despre eterna sinucigasa…subscriu 100% la descrierea actritei…extrem de neinspirata alegerea Keirei Knightley pentru rolul Annei…moaca aia de idioata m-a scos si pe mine din sarite.Ca sa nu mai spun de Vronsky…ziceai ca e amoras de ala bucalat…Per total , yeacs!
    Am un feeling visavis de „Viata lui Pi” 😉

  2. As vrea sa vad Anna Karenina, in ciuda faptului ca actrita nu s-a ridicat la inaltimea asteptarilor (cu moaca ei). Sunt curioasa cum o voi vedea pe Anna acum, cu ochi de femeie matura. Candva m-a impresionat foarte tare.

    • da si eu aveam o totala intelegere si compatimire pt ea in adolescenta… acum gandind la rece, daca tot a sfidat societatea parasindu-si barbatul si copiii, n-am inteles de ce tinea mortis sa fie acceptata inapoi. imatura, rasfatata, mama ocazionala, egoista, pt ce a ramas atat de vestita in literatura? dar recunosc ca ar mai trebui sa studiez subiectul …

      • Exact , gandirea de la o varsta mai inaintata (nu scriu matura , ca eu inca nu sunt) , e alta…daca in tinerete mi-a parut rau de Anna , acum nu mai pot face asta.Cand faci un asemenea pas in viata , iti asumi riscurile…si nu te superi ca magarul pe sat si ii arati tu….facandu-ti masaj cu locomotiva , ca locomotiva calca…nu e Vronsky ..
        Stiu , sunt rea si caustica…dar asa vad imaginea , acum…si cum scria Redsky mai sus.

      • Cred ca mai degraba romanul in totalitate a ramas celebru, nu doar personajul Annei. Povestea a creeat furori la vremea respectiva si in unele cercuri e vazuta chiar si azi ca taboo, cand viata bate filmul sau in cazul asta cartea.

      • da e un fel de revolta impotriva societatii, a conditiei femeii din epoca aia. totusi in momentul in care o femeie alege o anumita cale, atunci sau acum, ar trebui sa-si asume si riscurile ce vin din alegere. dupa ce-a scandalizat o societate intreaga, s-a plictisit la tara doar cu iubitul si a venit sa le arate ea celorlati ce beton e. si cand a luat-o-n freza n-a gasit altceva de facut decat sa se arunce sub tren. gandire limitata!

  3. O perfectå retrospectivå a filmelor, gand la gand cu mine😉 Sincer nici unul din filme nu må atrage atat de mult incat så merg la cinema pt. vizionare😀 Le-am våzut pe net si cu asta basta…. Dar eu sunt in asteptarea filmului Da Vinci’s demons

  4. M-am dat si eu peste cap sa vad The Flight pentru ca-l ador pe Denzel si m-am plictisit de minune. Iar eu rar de tot zic de un film ca nu mi-a placut
    Nu stiu, a fost atat de static si parca nimic complex nu s-a mai tesut in toata panza de paianjen dupa ce s-a trezit el la spital.

    • era doar lupta din interiorul lui, care distrugea tot, nu prea era nimic placut de vazut.
      tot caut filmul ala total care sa ma dea pe spate si sa spun da! asta merita oscarul… dar deocamdata…

  5. Am ras la reactia aluia de la motel cand a trecut avionul pe spate, deasupra cladirii. Daca eram eu in postura aia tot WTF ziceam. :)))

Lasă un răspuns

