Pareri despre candidatii la Oscar(II)

Sunt in perioada cinefila, asadar iata ce-am mai bifat:

1. Les Miserables– romanul citit in liceu m-a facut curioasa intr-o oarecare masura, dar faptul ca e film muzical m-a luat complet pe nepregatite. Cu toate astea scena grandioasa de inceput, corul masiv al (robilor, era sa spun!) prizonierilor, Rusell Crowe in uniforma de politai la patru ace si Hugh Jackmann ca ocnas transformat in om respectabil, mi-au tinut curiozitatea treaza, dandu-si replica unul celuilalt si facandu-ma sa-i consider egali ca prestatie. Imi inchipui ca-i destul de greu sa joci cantand (chiar daca presupun ca n-au fost vocile lor) si sa nu devii penibil. Anne Hathaway face un rol exceptional, care daca ar fi durat mai mult de jumatate de ora (Fantine, mama Cosettei) as fi mizat ca punea mana pe Oscarul pentru rol principal feminin. Tunsa, pangarita, murdara, reuseste sa straluceasca, spre surprinderea mea, de unde pana acum o considerasem doar o frumusica fara talente deosebite. Scenele de lupta sunt tratate usurel, insa muzica are un refren usor de retinut si pe care l-am lalait cateva ore dupa film.

2. Lincoln– film istoric dintr-o perioada usor intunecata pentru mine, se invarte in jurul obtinerii voturilor necesare in Camera Reprezentantilor pentru instituirea legii care  a abolit sclavia. O interesanta radiografie a modului in care un grup de oameni poate fi convins sa ratifice ceva, chiar daca jumatate din ei nu sunt de acord si un sfert sunt cumparati! M-as fi asteptat sa aflu amanunte mai multe din viata presedintelui cu favoriti bogati, doar barba fara mustata, scotand remarci inteligente si discursuri intrerupte adesea de poante adanci, insa in afara de o sotie osciland intre antipatica si stearsa, un copil precoce pe care-l urmarea indeaproape si un baiat aproape major cu fumuri de razboi si inapetenta fata de  studii, nu prea am aflat. Un rol de exceptie- condimentul special al filmului este Tommy Lee Jones destul de batran, dar intr-o forma amuzanta de zile mari.

3. Django Unchained– nefiind un fan al filmelor lui Tarantino, l-am evitat o vreme, insa m-a sedus prin dialog, poante cu miez si replici inteligente. Personaj cu suflet mare, umor debusolant, pistolar redutabil si vanator de recompense, Christoph Waltz , alaturi de Jamie Foxx un sclav pe care-l elibereaza, undeva in Vestul Salbatic pe la 1800 si ceva, fac un cuplu ce functioneaza perfect o vreme pana cand decid s-o gaseasca pe sotia negrului. In momentul in care intra Leo di Caprio ca latifundiar si Samuel L Jackson, ca mana lui dreapta, in scena, toata povestea o ia razna, gen „Kill Bill”, jeturi de sange, corpuri sfartecate, membre aruncate peste tot, un rosu improscat, mustind si inundand decorul. Nu prea stii ce sa faci sa razi isteric, sa-ti ascunzi privirea ingretosata pana in strafunduri in dosul mainii sau sa te gandesti ca au consumat toata rezerva de ketchup din tara! O parte din personajele bune scapa, alea rele o mierlesc cu toatele intr-o imensitate rosie care poate imi trezea mila, daca n-ar fi fost atat de exagerata. Mi-ar fi placut filmul fara jumatatea lichida prea stacojie pentru gusturile mele si daca n-ar fi murit cel pe care eu l-am considerat cel mai delicios din film! (bine, nu ca sclavii musculosi sau corpul indecent de gol al lui Jamie Foxx ar fi de lepadat!) si paranteza a doua (n-am spus cine, deci nu pot fi acuzata ca am deconspirat finalul!)

Acestea au fost ultimele vizionari, in masura in care mai gasesc ceva interesant, va anunt!

12 thoughts on “Pareri despre candidatii la Oscar(II)

  1. Nu am urmarit nici unul din astea trei, dar pe Django l-a vazut sotul si mi-a zis ca e bun. De Mizerabilii nu sunt interesata ca a fost facut si refacut de atatea ori incat a devenit deja plictisitor. Oricum favorita mea este versiunea cu Geoffrey Rush si Liam Neeson. In schimb am vazut Argo si mi-a placut mult. Ma mir ca l-au omis pe Affleck de la nominalizare.
    Ai vazut Anna Karenina asta nou ? E superb.

  2. Io nu stiu d-astea , spun si eu , parafrazand un personaj de la un serial de comedie…😀 Si nici nu cred ca as fi interesata , dar…ma tenteaza ,cumva , Django Unchained…pe celelalte doua le-am vazut in trailer si as tinde catre Lincoln , desi varianta cu monstrii m-a scarbit cumplit.

  3. trebuie să vezi Argo! musai să-l vezi! mie mi-a plăcut mult. Așa. să sari peste Amour care-i nominalizat la Best Foreign Language Film, că-i despre viața a doi bătrîni și-i plin de suferință și scene mult prea realiste. părerea mea. Și Life of Pi e un film interesănțel, nu mi-a displăcut, chestie de gusturi🙂
    Personal mi-au plăcut la nebunie Django (îs fan tarantino:mrgreen: ), Lincoln și Argo.
    În cinefilia mea nebună am văzut tot, deci!😀
    te pup și vizionare plăcută în continuare!

    • am vazut si argo intre timp, e bun.am senzatia ca ben afleck vine tare din urma🙂 viata lui pi l-am executat la mall in 3d ca asa s-a intamplat, mi-a placut. mai am cateva de bifat si ma consider satisfacuta!
      multumesc, mai astept recomandari de chestii faine, gen untouchable, stii tu🙂

      • Ben a dat-o in bara mult de tot la actorie, in perioada cand era cu JLo. Mai tii minte bombele precum Gigli, Peral Harbour, filmul ala unde era el un supererou orb :))) valeu. De la Goo Will Hunting si Dogma n-a mai jucat in nimic bun. Dar ca director se pare ca are talent.

Lasă un răspuns

