Paine de la Vatican

Am surprins intamplator o discutie cu subiectul de mai sus si am intrebat despre ce-i vorba. Mi s-a explicat ca proiectul comestibil are la baza un paharel dintr-un aluat cu drojdie in care timp de o saptamana adaugi cate ceva, n-o bagi in frigider si la final, sambata o bagi la cuptor iesind un fel de prajitura. Nu m-am gandit neaparat la implicatia religioasa- desi un pic de binecuvantare nu strica niciodata!- cat mi s-a parut neobisnuit procedeul si tare m-a impuns sa incerc si eu sa vad ce-mi iese. Asadar luni am adus acasa paharelul de plastic de marime mijlocie cu un aluat moale care se numeste „maia” peste care am adaugat intr-un castron mare de plastic, zahar. L-am privit cu neincredere, dar daca asa spunea reteta m-am conformat si l-am acoperit cu un prosop abandonandu-l pe masa in bucatarie.

Marti dupa ce m-am intors de la munci am adaugat lapte peste maia, am mirosit amestecul sa-mi dau seama daca inca mai e comestibil si fara sa amestec nimic l-am acoperit la loc nu stiu daca sa-i fie cald sau sa nu se puna chestii pe el.

Miercuri, tot seara, am adaugat faina si in sfarsit am amestecat satisfacuta sa vad cum arata intregul manglavais si vazand cu nu exala arome necomestibile am abandonat nazdravania pana a doua zi,joi, cand a trebuit doar sa amestec in castron cu lingura de lemn. Am oftat nitel ca nu mai aveam nimic de facut, am mai masurat-o din ochi sa ma conving ca e totul in regula si am trecut la urmatoarea zi: vineri.

Apropiindu-se ziua cea mare, vineri a trebuit sa pun zahar, faina si lapte. Maia-ua arata perfect si incepea sa miroase deja a prajiturica- semne bune!!! Am amestecat si mi-am notat in gand ce sa cumpar dulce a doua zi, sa o fac mai interesanta!

Sambata, ajunsa in faza finala ar fi trebuit sa dau si eu la alte trei persoane, dar am fost refuzata politicos, asa ca n-am mai scos nici o particica si am adaugat oua, stafide si nuca, am spus o rugaciune si am bagat-o la cuptor. As fi putut pune si scortisoara, insa mie nu-mi place aroma ei, nici macar in dulciurile de Craciun, iar altora nu le-am precizat amanuntul asta, sa nu le dau idei. Dupa vreo 30-40minute am incercat cu scobitoarea, prajitura mea crescuse si se copsese frumos. Puteam s-o mai las, insa inca experimentez la capitolul bucatareala! A iesit moderat de dulce, motiv pentru care a avut succes, iar eu mi-am satisfacut curiozitatea: aluatul poate ramane afara din frigider fara a-si altera calitatile, pe parcursul intregii saptamani!

prajitura cu nuca pe fond de portocala sectiune cu nuca

34 thoughts on “Paine de la Vatican

    • si eu am facut-o si a iesit super ,e foarte buna si aduce cu ea si bucuria de a impartii si la cei dragi o prajitura super buna,apoi implicatia religioasa nu kred k are avand in vedere ca practic este doar o prjitura cu nume ciudat,nu implica nimic straniu…pofta buna

      • pentru mine religia nu implica nimic straniu, dar inteleg ce vrei sa spui. se poate manca linistit si daca nu spui o rugaciune, insa mi-a placut sa cred ca a adus ceva bun asupra casei noastre. niciodata nu putem spune ca suntem suficient de ocrotiti🙂

  1. Interesant! Pe bune!
    Cred ca reteta e gandita destul de corect atat timp cat nu a fermentat.
    Imi amintesc ca si bunica mea tinea o astfel de bucatica de aluat, de la un copt la altul al painii.

  2. Interesant experiment. Aproape ca ma simt provocata sa incerc si eu, desi nu am aluatul de drojdie de inceput, ca nu te-ai gandit sa ma intrebi daca vreau. :))
    Oricum, prajiturica- painica arata foarte bine.

  3. am primit si eu aceasta „reteta”sa i spunem dar nu sh ce sa fac sunt la fel de neincrezatoare iti pui dorinta si gata devi milionar??!!dar mai e o chestie daca nu o imparta la 3 persoane si dau la 2 ca a 3 nu vrea ce fac?

    • aici nu e vorba de dorinte din astea financiare…cred ca-i mai degraba legat de sanatatea celor dragi, de reusita cuiva la un examen muncit, de un job pentru cineva sugrumat de datorii, chestii de genul asta. o imparti cu cati oameni vor, reusita sta in starea ta de bine ca ai facut ceva creativ, nu in numar.
      bine ai venit, Gaby🙂

  4. O rugaciune catre Domnul e mult mai benefica….si nu trebuie sa amesteci nimik, amestecatul si zisul a cateva cuvinte se incadreaza in alt domeniu( aveti grija in ce credeti)! Eu am primit-o ca fiind din Israel

    • bine ai venit, mihaela! a fost si rugaciune. in cazul acesta n-a fost nimic mai mult decat o dorinta de binecuvantare a familiei care a mancat din prajitura. lucrurile au exact acea putere si semnificatie pe cere le-o dam noi🙂

  5. Am primit si eu un paharel,iar maine o sa o coc sa vedem ce iese ,sunt putin indoita,ca totusi am tinut laptele cam multe zile la cald in bucatarie.Vedem maine ce iese

  6. O sa va spun si eu povestea mea .Citind postare am ras de m-am stricat.Am primit si eu un fel de aluat de la o prietena cu aceleasi indicatii .Am pus zahar;nu am avut decat brun.ieri am pus lapte si azidimineata am ridicat servetul si am vazut ca a crescut ceva ..Dar nu asta vreau sa va spun..Sotul meu vine in fiecare zi la amiaza si mancam impreuna .Astazi a venit foarte agitat si eu Lam intrebat ce are?Cum ce am mi-a raspuns el .Toata noaptea am avut cosmaruri (el care nu isi aminteste niciodata ce viseaza),si incepe sa gesticuleze si sa-mi povestesca ca a visat toata noaptea doar serpi si animale stranii care nu le-a vazut in viata lui si o casa in care simtea o vibratie foarte joasa .Am uitat sa va spun ,noi suntem in Portugalia si dupa cum vad pe internet aluatul circula de multi ani (deabea acuma a ajuns aici )acma sincera sa fiu nu stiu ce are in copozitie .O sa fac o parte din el dar cu celelalte 3 parti ce voi face?Aici oamenii sunt foarte suspiciosi si cred ca le dai ceva vraji sau cine stie ce altceva .

    • bine ai venit, valeria florea! poti sa-l pui in frigider/congelator si sa repeti povestea sau pur si simplu sa-l faci tot odata si ai rezolvai problema. e un desert moderat de dulce, daca nu doresti sa crezi in alte proprietati🙂

  7. Bună, o fi ea (prajiturica) buna, însă n-are a face cu norocul și credința. Singurul Dumnezeu este în măsură sa imparta bucurii. La revedere !

Lasă un răspuns

