Sunt o mama rea!

Mai nou una din sursele de inspiratie pentru subiectele pentru postari este vestiarul de la zumba. Cum e iarna si dureaza pana ma dezambalez, e timp de cate o barfa mica si asa aflu tot felul de lucruri interesante despre altii si implicit, prin comparatie, despre mine. O amica pe care o apreciez in mod deosebit pentru calm si bunatate, povestea ca s-a trezit foarte dimineata, pe la 5, pentru ca fiului ei de 20+ de ani, ii era foame. Cred ca am facut o fata perplexa si m-am gandit la fie-mea care are interdictie speciala sa ma atinga cand dorm, sa zumzaie sau sa circule prin camera- exceptie facand cazurile de cosmaruri, calamitati naturale si boala reala. E adevarat ca eu am probleme cu somnul si cand dorm e o realizare pe care nu-i indicat s-o intrerupi, daca nu vrei sa-ti auda urechile tot felul de chestii putin spus „neplacute”. Dar la fel de adevarat este si faptul ca frigiderul contine destule chestii comestibile pe care le pui pe o felie de paine si-ti poti potoli stomacul fara a fi necesar sa trezesti pe nimeni pentru asta.

Le apreciez in mod deosebit pe femeile care au atat de multa dragoste pentru copiii lor incat isi sacrifica somnul pentru ei, insa nu ma pot opri sa ma gandesc ca acesti copii aflati peste ani in cuplu, vor solicita de la parteneri exact aceeasi grija. Cum va fi privita sotia care trateaza cu indiferenta nevoile gastronomice ale consortului, chiar daca ele se manifesta in mijlocul noptii? Am oarecare experienta, nu neaparat relevanta, in ambele ipostaze, de sotie si de mama, dar n-am uitat ca exist si eu, ca am nevoi, drepturi si chiar daca acest lucru ma pozitioneaza intre mamele rele, egoiste sau bune de ars pe rug, nu ma voi trezi niciodata in zorii zilei sa-i pregatesc masa nimanui, daca nu are nevoi speciale (e ori foarte mic ori foarte batran ori bolnav) si pot face acest lucru mai tarziu, la o ora decenta. Gasesc ca starea mea de odihna si firesc, buna dispozitie, se va rasfrange inevitabil asupra celor din jur, iar o femeie frustrata, obosita si satula de munca este cu greu un partener sau parinte agreabil. Astept sa ma contraziceti…

45 thoughts on “Sunt o mama rea!

1. Sunt 100% de pårere cu tine🙂 Cu toate cå nu am avut niciodatå probleme cu somnul, tot nu suport så fiu trezitå pt. mofturile altora. Al meu fiu pe cand avea 3 ani si se culca la ora 19 si se trezea la 7, scotea din frigider si incålzea la microunde laptele, punea cereale si ståtea cuminte la Tv panå må trezeam eu la 9😀 Acum are 15 si este aprox. la fel, doar cu exceptziile cand este sotzul acaså si preparå el mic dejun „adevårat”😉 Så fim oare rele? egoiste? panå acum nu mi-a reprosat nimeni, iar cu glume pe seama somnului meu” de piatrå” m-am invåtzat

2. Spune-i prietenei tale sa-si trimita fiul in excursie cu rucsacul in spinare si cu cortul.
    Sigur va invata sa-si unga,sa-si incalzeasca,sa-si prepare sau sa culeaga daca ii este foame.
    Iar ea sa se ocupe de sine.Fiul ei este deja barbat .In stilul asta va deveni tiran.

• cred ca cea mai buna metoda e sa-mi tin gura. anul trecut mi-am pierdut o prietena exact din cauza asta si inca imi e dor de ea… sunt intru totul de acord cu ce ai afirmat mai sus, dar am decis sa emit pareri doar in familia mea.

• Cam ai dreptate,mai ales daca doar ti-a relatat un moment din viata ei.
        Daca ti-ar fi cerut parerea…
        Poate asa este sotul ei.Si cum se stie ca mamele de baieti sint mai mame decit altele,poate isi doreste ca si fiului si sa-i fie tot asa de bine ,daca nu si mai…

• prietena mea a avut o viata grea, cu niste parinti dificili si dorea sa-i ofere fiului ei TOT ce nu a avut ea. nu stiu care-i varianta cea mai buna, cred ca timpul va spune…

• Am inteles asta si ai inteles si tu.Dar nu-i poate fi si sotie.Iar sotia s-ar putea sa doreasca sa fie doar dotie,nu si sclava.
        Am un prieten care este tot singur pentru ca nici o fata nu s-a ridicat la inaltimea mamei si nici mama lui n-a fost de acord cu egalitatea intre parteneri.
        El are 58 de ani…

• uh… sunt mama de fata si am suferit mult din cauza unor deprinderi proaste in casnicie… poate ca nu-s chiar in pozitia de a fi obiectiva si nici n-am vocatie de sclava🙂

3. Deci puradelul are 20+ ani si nu poate sa-si intinda niste zacusca pe paine fara asistenta ma-sii? Misto lucrat la educatie. Una este sa-ti ajuti copilul si alta este sa-l faci aproape ‘handicapat’. Asta va fi sot model😀

4. Un flăcău de genul ăsta e candidat sigur la una din urmatoarele eventualităţi:
    -ori rămâne burlac toată viaţa, pentru că nimeni nu se va “ridica” la înălţimea mamei lui.
    -ori va deveni soţul unei femei nefericite, care va fi mereu comparată cu mama lui şi va ieşi în dezavantaj. Rar se întâmplă să dea peste o nevastă căreia să-i facă plăcere să-l slugărească, mai ales în condiţiile de azi, când muncesc amândoi cot la cot.
    Exemple de genul ăsta îmi aduc mereu aminte de parabola cu pescuitul. Nu ajuţi pe cineva dându-i de pomană peşte, ci învăţându-l să pescuiască.
    Da, ai ghicit, nici eu nu-s o “mamă bună”.😀

5. dar e normal ca un copil sa fie educat de mic in privinta autogospodaririi.iar la 20 de ani sa stie singur macar sa isi prepare o mancare simpla si curat in camera….e anormal sa nu faca asta si sa astepte la mamica sau taticul.de fapt, e chiar rusinos.

6. Nu te contrazic deloc, pentru că îţi dau dreptate! Vorba ta, dacă ar mai fi mic sau, Doamne fereşte!, bolnav, aş mai zice, dar ditamai bărbatul, să aştepţi tot la mămica…. În astfel de cazuri, eu le găsesc vinovate pe mamele de băieţi, care îi învaţă nişte răsfăţaţi şi leneşi. La fel vor fi şi ca soţi, lâncezind în fotoliu şi poruncind. Nu că mă laud, dar mama m-a învăţat să fac singur toate treburile gospodăreşti şi ce bine mi-a prins. Este o adevărată relaxare atunci când „bucătăresc”. Iar când am ocazia, îmi place mult să pregătesc eu masa.
    Şi nici mamele de fete nu trebuie să le înveţe nişte râzgâiate şi leneşe. Copilul trebuie învăţat să se descurce singur şi să fie cât mai independent, odată cu trecerea anilor. Părerea mea!

O zi bună, dragă Red!🙂

7. eu votez pentru independenta si educarea copiilor de mici sa stie sa isi faca o tartina. nu mi se pare nimic mai rau decat sa fii dependent de cineva, indiferent cum se manifesta aceasta dependenta. plus ca, asa cum am spus alte persoane inaintea mea, nu mai sunt timpurile cand femeile sa se faca pres in fata sotilor, zau asa🙂

• ai fi surprinsa cate femei sunt inca asa, cred ca mai mult de jumatate, cel putin in romania. aparent ne-am modernizat, dar cred ca la multi emanciparea se opreste la usa apartamentului, unde revin in epoca preistorica. pe de alta parte cunosc femei care slugaresc intentionat barbatul, pt a-i crea aluia o dependenta fata de ele si in felul asta sa-si asigure trainicia relatiei…

8. Ciao, ciao!
    Cum am vazut ca esti o mama rea, am dat fuga sa ma luminez!
    Daaaaa….rautatea intruchipata esti!:)
    Eu chiar vb azi cu cineva ca in cei 15 ani ai mei de casnicie nu am pregatit niciodata pachetel pt serviciu sotului. Copilul, nici cand era mica nu ma plimbam cu castronelul dupa ea facand ca toate avioanele…voia sa manance, bine, daca nu, nu. Azi , cand amandoi sunt destul de marisori…:)) nici nu-mi bat capul. Au manute, capsor, frigider slava domnului plinut deci nu vad vreo problema….
    Flacaul din poveste, vai de capul meu….sa mi-l lase mie mami a lui sa vezi ce barbat scot…:)))
    Pop!

• 😆 mi-a fost dor de tine si de pozele tale… trebuie sa recuperez cat mai curand🙂
      eu am fost cam fascista mereu, o puneam pe fiica-mea in fata mea si-o indesam. nu prea apuca saraca sa spuna ca nu vrea, cateva lingurite tot lua! de plimbat dupa ea prin casa nici nu s-a pus problema vreodata!

9. 🙂 Nu am ce sa contrazic!!!!
    Sunt mama de baiat si repet inca odata ce i-am spus lui in fata de l-am lasat perplex:,,maica, atunci cand te vei hotara sa te muti cu iubita sau sa te insori, o iau pe fata deoparte si ii spun-cum il inveti asa il vei avea, eu l-am invatat sa spele, sa faca curat, sa dea cu aspiratorul, sa isi faca ceva de mancare, sa fie curat si ordonat. Daca tu vrei sa il tii cu scula in sus ca sa ii demonstrezi cat de gospodina esti, e fix treaba ta, dar nu vreau sa aud vreodata ca il injuri de mine ca nu l-am invatat”
    Fimiu poate sa crape de foame, daca nu isi pune singur, eu nu ma misc…stie ca trebuie sa faca diferenta intre mama si sluga!

10. Ba eu nu te contrazic chiar deloc. E una sa fii ca mama din povestea ta, pentru un copil (literalmente copil) si cu totul alta sa-i faci mofturile unui adult de 20 de ani. Acum fiecare face ce crede de cuviinta, dar vorbind dpdv personal, spun ca eu nu as face asta. Vreau ca copilul meu sa fie un adult independent, nu rasfatat, sa aiba consideratie fata de altii, inclusiv fata de parinti, Daca e bolnav, da…i-as aduce macare si la pat, dar in rest, sa ma trezesc eu femeie batrana care voi fi la vremea aia, la 5 dimineata si sa-i fac mancare unui om in toata firea ? Sorry….daca asta ma face o mama rea, asa sa fie.

• Nicidecum. Eu am in familia sotului doua exemplare de adulti (sora si fratele) care au fost crescuti ca pe tava, li s-au facut toate mofturile, si s-au format in niste persoane arogante, rasfatate, care au impresia ca li se cuvine totul fara minim efort.

11. m-ai mai liniștit!😀
    Bine, te întrec și pe tine la capitolul ăsta, dar mă mai linițtește că mai sunt mame care consideră că și ele contează în propoziție și că viața lor personală nu s-a terminat de îndată ce s-a născut un copil.

• am considerat o vreme, cand mi-era imens de dor sa citesc o carte sau sa fac ceva doar pt mine. intre timp copilutul a crescut, are programul lui in care nu mai depinde de mine, asa ca viata mea s-a reorientat putin🙂

12. Interesant, interesant! Pot sa zic si eu? Pe fiul meu l-am cocolosit incercand sa il feresc de trauma psihica a divortului prin care trecusem. Ii duceam mancarea la calculator, ii luam farfuria cand termina. El nu dadea semne ca ar fi vrut sa aiba alt stil de viata. Era deja in liceu. La un moment dat mi se ivise o oferta de munca in Suedia. Si atunci l-am luat sa invatam sa gatim. Si a invatat foarte repede. Ba mai testa preparatele pe o prietena de-a mea, care locuia in apropiere. Acum sunt in Germania de 2 ani si el isi gateste singur. Are 25 de ani. Da lectii prietenelor care il viziteaza.🙂 Cand ma duc acasa e fericit ca mai scapa de corvoada si tot baiatul mamei ei. rasfatul e maxim si se lasa cu prajituri facute in casa. Aropos: de Craciun si-a facut singur prajitura preferata asistat de mine de aici. Nu i-a iesit din prima dar in cele din urma i-a dat de capat. Pana la urma, nevoia te invata. Totul este sa fii lasat sa inveti.🙂

• tu esti mama de baiat ideala! cred ca-si da pe spate iubita cand ii prepara ceva delicios. am considerat mereu barbatii care gatesc cu drag, ca fiind extrem de atragatori! fac parte dintre femeile alea carora uneori le sta bine in bucatarie, picior peste picior, band un pahar de vin😉

• wow! asta e prea mult chiar si pentru orgoliul unei mame iubitoare.🙂 Suma tuturor viciilor e completa, se spune. Are si el plusuri si minusuri. Idealul e doar un ideal. Fiul meu e adult. Trebuie sa stie sa faca orice, doar e om. Nu cred in omul femeie si omul barbat. Traim alte vremuri. Cum nu cred in rasfatul maxim al unei femei caruia iubitul, ori sotul ii pune totul pe tava, dupa care ea il apropie ori indeparteaza cu atitudine regala. Viata e altceva. Asta tine de teatru. Poti sa stai in bucatarie la discutie, chiar picior peste peste picior, dar dupa consumarea momentului, renevim la lumea reala.🙂 Parca mai demult, cineva imi taiase scurt momentele de romantism explicandu-mi cum e sa dai cu macul peste bot nu sa alini pe cineva cu o petala.

13. Stii cat am muncit la educatia sotului meu si cate i-am zis in gand si chiar in fata soacrei mele, care nu s-a ingrijit sa il invete sa zboare, sa se descurce singur? Avea atatea lacune… Retine: avea! :))