Gospel fara frontiere,TGP-provocari noi,bucurie, elan

Pentru cei care nu stiu TGP- Gospel fara frontiere (Talent-Generozitate-Pasiune) este locul unde cei fara pregatire muzicala deosebita, indiferent de religie, varsta sau categorie sociala, se intalnesc doar pentru un weekend- uniti de entuziasmul, bucuria, nevoia de a impartasi frumosul- si canta gospel, sub indrumarea dramuita atent intre toleranta si seriozitate, a lui Dominic Friz, omul orchestra fara de care n-ar fi nimic posibil. La fel ca in octombrie, ne-am adunat  120 de oameni propunandu-ne sa aducem o raza de bucurie in locurile unde in mod normal ajung mai greu notele muzicale, speranta si gandurile bune: la Satul de copii Rudolf Walter si Spitalul Judetean Timisoara. Concertul de final urma sa fie  unde muzica este la ea acasa- Colegiul Ion Vidu.

Obosita dupa o saptamana obisnuita de munca, sambata m-am ridicat din pat purtata de entuziasm si dorinta de a canta, ajungand inca adormita la Liceul Lenau unde se desfasurau repetitiile. Credeam ca de data aceasta nu voi plonja in necunoscut, ca la prima infatisare si nu voi simti atat de puternic impactul cu un grup in care membrii  se cunosc de mult, schimba impresii, sporovaiesc, iar eu doar privesc timid de la distanta. Spre surprinderea mea, corul era compus din figuri aproape in intregime noi, dar totul a durat pana Dominic ne-a sugerat sa ne intoarcem spre stanga si dreapta, sa ne dam mana si sa facem cunostinta cu cei de langa noi. Dintr-o data toata stanjeneala a disparut si m-am simtit intr-un mod placut integrata intr-un intreg bine dispus, zambitor si gata de cantat. Au urmat cateva ore de repetitii placute si solicitante, in egala masura, in care am luat contact cu piese noi, am reluat cateva pe care mi le-am reamintit in mare parte, am facut bufetul suedez obisnuit, in care fiecare a adus ceva de mancare si am degustat la comun (m-au cucerit niste clatite cu mac- absolut bestiale!).Ce fericire ca unele doamne exceleaza si la bucatarie, nu numai la cantat!!

Intr-o pauza micuta am nimerit intr-un interviu la Radio Timisoara, unde desigur Dominic, Ildiko si Olivera, s-au descurcat perfect, dar cand a venit randul meu si reporterul m-a luat cu tineretea (clar ochelarii domnului ar trebui ajustati!) mi-a furat prezenta de spirit si dupa introducerea lui, am ramas ca iepurele intre faruri „si eu ce zic acum???” Eh, intr-un final mi-au suflat fetele, am ras si am tras o replica la repezeala; presupun ca omul m-a sters din start, in afara de entuziasm, n-am emis nimic memorabil!

Spre seara ne-am grupat in doua autocare catre Satul de copii Rudolf Walter. Din pacate scena pe care am cantat a fost prea mica pentru grupul nostru extins si n-am putut vedea decat fugar impresia produsa de muzica noastra asupra copiilor, dar trag nadejde (dupa aplauzele lor) ca le-a placut. Mie mi-a adus aceeasi liniste interioara, optimism, speranta pe care mi-o confera muzica gospel, unde cuvintele sunt parca puse cu un scop precis de a netezi suparari, de a alina dureri fizice sau sufletesti, de a-ti da puterea sa reiei efortul de a te lupta cu viata de fiecare zi, iar linia melodica urca, face volte, iti intra in suflet, te cerceteaza si te lasa mai bun. Cred ca pentru seara de sambata ne-am indeplinit rostul: am daruit  putina muzica  si am primit multa bucurie!

 

6 thoughts on “Gospel fara frontiere,TGP-provocari noi,bucurie, elan

  1. Esti uimitoare, Anca! Esti plina de energie si de bunatate! Eu chiar nu as avea ce sa caut acolo, ar face bolnavii stop cardiac auzindu-ma cum cant.
    Clatitele tale cu mac mi-au amintit de tusa de la Carei, care imi facea rulada cu mac. Niciodata nu am mancat prajitura mai buna. Gasisem undeva reteta, dar intre timp am ratacit-o, inainte de a incerca sa o fac. :((

  2. Red- acum cititnd despre muzica Gospel ma gandesc ca uneori lumea mai are si prejudecati sau pur si simplu….nu le place orice gen de muzica. Zic asta pentru ca te-ai mirat c-ati avut asa putini ascultatori la spital
    Cine stie, Eu daca eram internata, clar veneam macar din curiozitate! E crunt sa zaci acolo si sa nu te bage nimeni in seama….
    Un gest frumos

Lasă un răspuns

