Prima recenzie din campania vALLuntar: Sange regesc- Vanora Bennett

sange regesc-vanora bennetttt

Romanul, sub pretextul unei povesti de dragoste dintre Catherine de Valois si un vels din suita sa, prezinta cu acuratete situatia Frantei si a Angliei  ambele secatuindu-si resursele in  lupta  pentru putere si in incercarea de a instaura un singur rege. Spre surprinderea mea printesele franceze pot fi sarace, ponosite si chiar moarte de foame, reginele pot sa-si urasca progeniturile sau sa le ignore total, regii pot fi nebuni, dar sa-si pastreze tronul pana la moarte. Parisul cel stralucitor apare aici devastat de lupte, revolte, razboi intern, cenusiu, fara statui si opere de arta , un Luvru pustiu , iar curtea Angliei releva simplitate, raceala, indiferenta, metode educationale deosebit de violente.

Printesa si mai apoi regina, Catherine de Valois, este crescuta in ideea ca are sange regesc, care confera celor nascuti in familia conducatoare calitati care-i separa de muritorii de rand, dar pe parcursul romanului, in urma incercarilor dificile prin care trece, realizeaza ca-i doar o metafora si ca nobletea se dobandeste prin atitudine si actiuni, nu se mosteneste. Eroina mi s-a parut mereu prea sensibila, ba sufocant de ocrotitoare cu fiul ei, ba obsedant de preocupata de propriile escapade nocturne, ignorand sau fiind prinsa pe picior gresit mereu de uneltirile barbatilor puternici din jurul ei. As miza pe faptul ca rolul femeii in vremea aceea era doar sa produca mostenitori, insa exemplul reginei Isabelle, mama ei, contrazice.

Romanul ofera o lectura placuta, cu amanunte interesante despre cartile si ilustratiile vremii, modul de calatorie si ritualuri de incoronare care durau ani, o privire scurta spre Ioana D’Arc.  Spre final curge usor trist si cand ai senzatia ca stii cum se va incheia povestea, apare surpriza care incheie totul intr-un mod cu totul neasteptat. N-am sa va divulg mai mult si in speranta ca v-am facut curiosi, astept pareri ale celor care au citit sau a celor care cunosc perioada aceasta zbuciumata din istoria Frantei.

Articolul face parte din campania vALLuntar, initiata de Grupul Editorial ALL in colaborare cu ROMSILVA si  promite ca pentru fiecare  15 comentarii pe care acest post le va strange, vor planta un copacel. Deci, plantam impreuna macar unul?

42 thoughts on “Prima recenzie din campania vALLuntar: Sange regesc- Vanora Bennett

  1. nu am citit cartea,insa pare interesant finalul😀
    nu cred ca rolul femeii la acea vreme ea considerat a fi altul decat de curtezane;insa au fost multe care au influentat politica si, implicit, istoria prin actiunile lor
    spor la plantat copaci😉

    • ai dreptate, unele reuseau sa-si foloseasca farmecul personal pentru a-si indeplini scopurile. aici eroina e mai mult purtata de vant si rarele momente cand ia o decizie si se impune, e mai mult sub impulsul furiei, fara gandire prea adanca. cu toate acestea, sunt interesanti si oamenii care nu fameru ceea ce trebuie, iar modul in care invata sa se cunoasca si sa-si accepte limitele este de apreciat.
      multumesc, la fel si tie!🙂

  2. De dragul copacelului!🙂
    Intereseanta descriere a povestii ai facut si,cel putin pentru mine , Catherina de Valois este descrisa,prin ochii tai , ca o femeie ca oricare alta…asa cum a fost lasata pe Pamant. Ca in vorba aia , probabil inventata de muritorii de rand : si regele merge pe jos la toaleta!😀

  3. Plantam, cum sa nu plantam?
    Nu stiu prea multe despre Catherine de Valois, dar mereu am trait cu convingerea ca si reginele erau tot oameni, cu sentimente, cu slabiciuni, cu dorinte ascunse, ca inainte de a fi printese sau regine, erau FEMEI. Mi-ar placea sa o citesc.

  4. E frumoasa istoria cand e combinata cu intrigi si povesti de dragoste.Sper sa fie cat mai putina fictiune totusi.Despre Catherine de Valois nici eu nu stiu prea multe, spre deosebire de Regina Margot, Catherine de Medici si Lucrezia Borgia care m-au atras in mod deosebit ca studiu comportamental.
    La copacei, inainte!

    • am cautat pe wikipedia, informatiile cel putin cele generale corespund cu realitatea, chiar si finalul debusolant🙂
      de cele amintite de tine auzisem si eu, informatiile din romanul acesta insa erau complet noi pt mine.
      sa fie cat mai multi, multumesc pentru ajutor🙂

  5. Am încercat să mă pun şi eu în peielea unor astfel de personaje şi am înţeles de ce se considerau deasupra celorlalţi oameni. Nu că ar fi şi fost aşa, dar când ţi se spune din fragedă pruncie că eşti os domnesc, cu sânge albastru, începi s-o crezi şi tu şi să te porţi în consecinţă.

    • printesa aceasta chiar credea ca sangele ei are o culoare deosebita si ca-i confera posibilitatea de a vindeca oameni si de a savarsi fapte inaltatoare. pana la urma a trebuit sa accepte realitatea si s-o foloseasca🙂

  6. Interesanta lectura. Ai remarcat bine despre rolul reginelor, la vremea aceea. De acelasi lucru se plangea si Regina Maria, ajunsa in Romania, provenind dintr-o cunoscuta casa regala europeana. Ca are ca singura misiune, sa produca mostenitori. Au existat si cazuri in care, aceste femei, au depasit conditi impusa de rigorile vremrii si s-au implicat politic, chiar daca, indirect. Exceptie facand Casa Regala Britanica.
    Sa ai o zi frumoasa, Anca!

    • daca pui si schimbarile de ritm neasteptate, cand crezi ca stii ce urmeaza si de fapt actiunea coteste in alta directie, stilul fluent al povestii si descrierile exact cat e necesar pentru a evita sa fie plicticos, ai un ansamblu demn de luat in seama🙂

    • mie mi-a luat cam o saptamana, are mai mult de 600 pagini, dar mi-era tare drag la sfarsitul zilei sa ma culcusesc cu ea in mana dupa ce ma gandisem in drum spre casa, cam ce s-ar mai putea intampla sau ce-as fi facut eu in conditiile alea. am degustat-o in liniste si chiar mi-a placut, sper sa simti si tu la fel🙂

  7. Anul trecut am descoperit farmecul romanelor istorice. de altfel, una din cele doua carti alese de mine face parte din aceeasi colectie. Insa si aceasta imi atrasese atentia, doar ca trebuia sa aleg numai doua carti.

    • tu ce ai ales?
      e interesant, pe langa povestea propriu-zisa afli pe o cale simpatica o multime de lucruri din perioada respectiva. un fel de instruire intr-un mod placut, ca mie lectiile nu mi-au placut niciodata🙂
      bine ai venit, andreea toma!

  8. Pingback: Lisa See- Visul lui Joy (A 2a recenzie la vALLuntar II) | Redsky2010's Blog

Lasă un răspuns

