Albastru de muffins

Cel mai mic membrul al familiei ma zapaceste de mult timp ca vrea gogoasa cu glazura roz. E asa ca un fel de vis, care atunci cand se va indeplini probabil va lasa o gaura imensa la dorinte si o vreme vom pendula cautand altceva la fel de dificil de atins. Incercand totusi sa fiu oarecum aproape de tel si dorind sa execut niste muffins, am dat o fuga la buticul din colt. In mintea mea mi-am facut planul ca daca intr-o glazura de ciocolata alta pun niste esenta de ceva rosu, va iesi la final roz. Frunzarind prin raft am gasit colorant rosu si albastru. Desi in mod normal ma cam feresc de chestiile astea artificiale, am zis hai sa incerc odata sa vad cum e! Am topit ciocolata alba pe bain-marie, cu un strop de ulei pentru luciu si am incercat marea cu degetul, punand putin colorant rosu. Nu s-a intamplat nimic… bun! Dimpotriva s-a chiar branzit tot manglavaisul si noroc cu fie-mea care a insistat sa mai puna niste zeama din aia rosie mestecand continuu, ca dupa mine zbura direct in galeata de gunoi. Pana la final a iesit o culoare oarecum roz, o glazura curgatoare, care a alunecat de pe prajiturele continuu si destul de  putin vizibila pe maro-ul de muffins. Inteligenta mea creatoare, care inca bubuia, a cerut inviorarea atmosferei cu alta culoare: albastru! Asa ca ne-am consultat ca vrajitoarele alea care fac potiuni magice si am turnat albastrul peste rozul-carcalit din craticioara. A rezultat un fel de albastru spre un fel de turcoaz, tot curgatoare ca si prima incercare, dar care s-a mai solidificat cu timpul, pana noi ne-am mai jucat cu alta glazura alba si am exersat talentele artistice folosind scobitoarea in loc de pensula.

Bineinteles ca visul e in continuare in siguranta, glazura roz nu s-a produs, insa ne-am distrat nitel impreuna si am bifat albastrul ca o culoare care poate lipsi din bucatarie, nefiind chiar atat de apetisanta! Cat despre aspectul rezultat, va las sa va faceti singuri o parere:

muffins colorate muffin cu model albastru un pic de albastru un roz abia zarit aglomeratie

37 de gânduri despre „Albastru de muffins

    • au fost foarte bune la gust, glazura avea la baza ciocolata, s-au mancat toate. cum sa-ti spun, mie-mi place diversitatea, ma plictisesc repede, trebuie sa testez chestii noi, chiar daca rezulta culori dubioase 🙂

  1. Ba mie mi se par faine , chiar si cele cu roz…Ai incercat putin gelatina , pentru consistenta , vreodata?
    Inca o data multumesc de reteta , am constatat ca e aceeasi reteta pe care si eu o fac 😆 , luata de pe acelasi blog 😀

      • eu fac glazura cu zahar pudra. pun cateva picaturi de lamaie peste el si amestec repede, astfel incat sa arate ca o pasta nu foarte lichida. pentru culoarea roz, rad un pic de sfecla rosie, ii storc sucul, apoi dupa cum vreau de intensa culoarea, adaug peste zaharul pudra. daca am nevoie de mai mult suc de sfecla, reduc din sucul de lamaie. e o reteta decenta si sanatoasa, nu? 🙂
        daca ai nevoie de culoare verde, o obtii din suc de spanac proaspat.

  2. Pai eu am incercat o astfel de…glazura , desi era mai mult topping , din suc de fructe de padure amestecate cu frisca , a iesit roz.Intensitatea cred ca o poti da din cantitatea de suc.Si am adaugat putin intaritor de frisca , sa nu fie foarte lichid.Insa , ma gandesc eu asa , ca sa fie ca o glazura , as pune frisca lichida la incalzit , as amesteca-o cu suc de mure , de exemplu , care e o culoare mai intensa si , as combina-o cu gelatina inmuiata si scursa.Ideea este ca firsca lichida trebuie adusa aproape de fierbere , nu trebuie fiarta , apoi dizolvi gelatina.Un mic dezavantaj , ca sa spun asa , ar fi ca „glazura asta ” ar trebui turnata pe prajiturica cand inca este claduta si lichida , altfel nu se intinde si nu se uniformizeaza.Asa ca sugestia ar fi sa nu umpli hartiutele cu aluat de muffins pana sus , ci doar jumatate , sa aibe loc de gelatina asta. 🙂
    Sper sa iti fie de folos.

  3. Pingback: Short notice, Timișoara! | coolnewz about hot thingz

  4. Arata foarte bine prajiturelele! Glazura adecvata stiu ca se gaseste gata de topit de la Dr. Oetker, in pungi, eu am folosit odata una maro, dar cu siguranta se gaseste si alba!
    Sa aveti o primavara cu sanatate si multe bucurii!

  5. Mie imi plac! Arata tare bine, sunt haioase si la copii cred ca au un efect chiar mai puternic, mai ales daca au contribuit la prepararea lor.
    Am cumparat odata cateva sticlute cu coloranti alimentari, dar cand am vazut ce cantitate trebuia pusa pentru a capata culoarea dorita, am renuntat…

    • cred ca da, asta e denumirea romaneasca! le poti face si simple, au nuca in interior, stafide sau fructe. se muleaza la tot felul de umpluturi si glazuri,e distractiv. saptamana asta le-am pus budinca deasupra, dar m-am abtinut sa le mai fac poze, ca deja ma huiduia lumea 😀

Lasă un răspuns

