Cartea norilor- Chloe Aridjis, a 3-a recenzie din Campania vALLuntar

cartea norilorDaca tot n-am mai calatorit in ultima vreme, am facut-o nonconformist, pe aripile cartilor, dupa Franta, Anglia si China, a venit randul Germaniei, in Berlin. Pana sa parcurg primele randuri, am trait cu impresia ca romanul trateaza ceva de dragoste, poate din cauza copertii diafane, intr-o frumoasa nuanta de bleu, in contradictie cu impresia lasata de lectura. Eroina,urmand o bursa de studiu a limbii germane, ajunge din Mexic, in Berlinul care-o vrajise  in copilarie. Este o carte statica, uneori irealista, frunzarind viata strazii, lumea mijloacelor de transport in comun si a trecatorilor grabiti, micile delicii ale traiului de om singur, dupa ce toata viata ai facut parte dintr-o familie cu multi fratii, testarea catorva slujbe si mutarea periodica dintr-un cartier in altul pentru a ucide monotonia automatismului zilnic. Mi-a placut modul simplu in care Tatiana se bucura de fiecare moment, in care respira anotimpurile, gusta furtuna sau isi regleaza auzul in descifrarea zgomotelor casei vechi in care locuieste. Parca odata cu noaptea lucrurile capata o viata ciudata, deloc infricosatoare, suspendata cumva intre doua lumi, pe care odata ce ajungi sa o constientizezi, inceteaza sa te mai deranjeze.

Lumea exterioara compusa din nebuna inofensiva cu nelipsita creanga inflorita in mana din parcul pe langa care trece zilnic, istoricul batran cunoscator al tainelor orasului de la inceputuri care o angajeaza sa-i transcrie ideile, barbatul care are o statie meteo la etajul al 16-lea si care mic fiind visase sa cultive nori, pana cand  suficient de mari , vor zbura liberi pe cer, toate ajuta treptat la cunoasterea interioara si in urma unui eveniment brutal de final, la luarea unei decizii. De multe ori ne inchipuim ca viata noastra va fi intr-un anume fel sau intr-un anume loc, insa evenimentele ne dovedesc ca ne-am inselat.

O lume alternand intre claritatea si coloritul naturii, subteranele unui oras despartit atatia ani de un zid greu de digerat, oameni amestecati tineri in cautare de nou, socant, diferit si batrani privind lumea din dosul perdelelor, creaza sentimente amestecate, cantarite atent.

V-ar placea sa va aventurati prin Berlinul vazut de Chloe Aridjis? Recenzia participa la Campania vALLuntar lansata de Grupul Editorial ALL, alaturi de ROMSILVA;  pentru fiecare 15 comentarii, va fi plantat un copacel. Incercam sa inverzim putin natura, acum la inceput de primavara?

34 thoughts on “Cartea norilor- Chloe Aridjis, a 3-a recenzie din Campania vALLuntar

  1. Intr-adevar, coperta te atrage si te indeamna sa visezi. Iar din cele spuse de tine, continutul imi pare interesant tocmai pentru ca nu caut in mod special aventura, actiunea intr-o carte. O voi citi si eu cand fac rost de ea. Am adunat o lista generoasa numai din aceasta campanie. Macar cateva din ele sper sa le citesc cat de curand, iar restul, pe parcurs, pe masura ce imi pica in mana.

  2. Eram convinsa ca e doar o poveste siropoasa de dragoste :))) Ca sa fiu sincera, imi place foarte mult cum ai descris-o iar in ultima perioada ma atrag cartile descriptive.

    • acum sa ne intelegem, la mine tot ce nu-i triller, are actiune statica😀
      mie mi-a cazut bine cartea asta, chiar eram curioasa unde duce. e ca o excursie cu timp, cand poti sa privesti indelung ce-i in jur, sa cercetezi in voie strazile laturalnice, sa surprinzi amanuntele care scapa oamenilor care se grabesc.

  3. Tinand cont ca in ultima perioada am tot citit carti a caror miza principala era actiunea, recenzia ta ma face sa imi doresc o pauza in care sa citesc despre orase si oameni. Am trecut-o pe lista de viitoare lecturi🙂

  4. Mai ieftină cartea decât mutatul în alt cartier ca să te simţi mai bine, dar mutatul ar fi o experienţă reală….hmm…cred că aş alege cartea😛

    • da, cred ca ti-ar placea, are si o tenta fantastica, dozata atent, parca ii scapa doar din cand in cand penelul.
      nici eu nu le agreez cand sunt tone, dar aici prezinta doar atmosfera…dar atat de viu!

  5. Pingback: Pînă în România și înapoi | coolnewz about hot thingz

  6. Frumoasa descrierea ta, iar coperta cartii e pe gustul meu. Mi-ar placea sa stiu mai multe despre Berlin inainte sa ajung acolo. Sper sa ajung in Germania intr-o buna zi.🙂

  7. Cum știi tu să mă faci sa îmi mai doresc o carte! Cât despre Berlin… este unul dintre visurile mele.
    O primăvară frumoasă îți doresc!

    • 😀 daca mi-a placut, iti fac pofta si tie! germania pt mine n-a fost niciodata un vis, poate pt ca am vazut cate ceva din intamplare fara sa-mi doresc in mod special. o primavara deosebita, iti doresc si eu, sonia si doar ganduri bune!

  8. Am locuit singura intr-o casa veche timp de o jumatate de an. Stateam in noapte, ca si eroina ta, ascultand zgomotele ciudate ale casei, ieseam de la serviciu si urmaream fetele oamenilor din autobuz, incercand sa le descifrez gandurile.
    Da, cred ca mi-ar placea sa citesc aceasta carte.

  9. fan fiind al cartilor statice in care introspectia ocupa locul predominant…as dori sa citesc cartea.

    o carte asemanatoare am citit pt campania valluntar: „Portretul unui barbat imatur” de Luis Landero…ti-o recomand cu placere si de asemenea poate vei fi interesata si de a doua alegere a mea: „Intoarcerea”..pe care te invit sa o descoperi pe blog

    p.s.: bafta la plantat

    • dupa cum te autodefinesti, cred ca intradevar ti-ar placea cartea. „portretul unui barbat imatur” nu mi-a placut, mi s-a parut o irosire a unei vieti in care omul ala era vesnic nemultumit si asa a si murit. despre „intoarcerea” nu stiu nimic, am sa vin sa citesc, multumesc. spor la plantat si tie!🙂

  10. Pingback: Ultima zi | Iubesc Viaţa

Lasă un răspuns

