8 Martie in Zai

Am cam rarit-o cu iesirile prin locatii necunoscute, din motive de alte preocupari sau lipsa de companie, insa vineri de 8 Martie se impunea o seara speciala, asa ca am intrat in localul dichisit cu acelasi bun gust pe care-l cunosteam, am remarcat ca s-au extins, iar personalul a devenit si mai amabil decat mi-l aminteam. Am ocupat loc langa pian si ne-am asternut la povesti, asa cum fac niste doamne active pline de viata si de o multime de subiecte demne de a fi feliate marunt. Am ras, am rasfoit si rememorat vacante sau weekenduri impreuna, am rontait alune si am stins cu bere, ne-am infruptat din bruschete avand rosii asezonate puternic cu busuioc si clatite sfaramate, aranjate gratios langa o jumatate de capsuna ce mi-a adus in minte puternic vara cu toate culorile si aromele ei, am facut planuri de excursii pentru perioadele urmatoare si am frunzarit ultimele intamplari.

Intregul local era cuprins de un freamat specific zilelor speciale de sarbatoare generalizata, grupuri de domnite de toate varstele se bucurau de seara prietenoasa de primavara si de inceputul de weekend. Din cand in cand admiram vasul generos de pe pian din care explodau o multime de frezii de un roz bland, placut, pe care mi-as fi dorit sa le fotografiez, dar o timiditate peste care n-am putut trece m-a tinut deoparte, Cred ca iarna asta indelungata m-a facut sa intru prea adanc in cochilie si-mi va lua o vreme pana voi ajunge la starea mea expansiva normala. Am admirat tot de la distanta cosul debusolant de frumos de lalele gratioase varstate alb-visiniu si zambilele de un alb aproape transparent, profilate pe patul verde crud al frunzelor, neindraznind sa rog vanzatorul ambulant sa-mi permita o poza. Pentru o clipa mi-am inchipuit cum ar fi sa le am pe toate in brate, sa ma bucur de prospetimea si coloritul lor, atat de dorit in toate lunile acestea cenusii.

Dupa o vreme, freziile au poposit pe sol, pianul a fost deschis si un baiat tanar a colorat atmosfera cu cateva piese calde, placute, dar pe care le-am urmarit prea putin, fiind atenta mai degraba la conversatia noastra intrerupta de diferitele apeluri de felicitari. Orele au trecut rapid si ne-am pomenit ca-i tarziu. Am parasit localul cu un pic de regret, promitandu-ne sa mai reeditam seara placuta si lasandu-ma sedusa de temperatura placuta de afara, am strabatut o buna parte din drumul spre casa intr-o plimbare agale, povestind mai departe tot felul de istorioare placute si razand cu pofta. Aglomeratia zilei disparuse complet, masinile erau rare, parca tot orasul se relaxa placut la un pahar de voie buna. Am adormit zambind…

clatite imprastiate putin din pianist si painul clatite si capsuna artistica

9 gânduri despre „8 Martie in Zai

  1. Ziua de 8 martie am petrecut-o in casa, cu sotul meu. A fost una dintre cele mai frumoase si mai linistite zile din ultimul timp. Iesisem la mall cu o seara inainte, pe motiv de film. :))

Lasă un răspuns

