Lupta cu noul

M-am intrebat adesea daca sunt o persoana conservatoare sau nu? Daca e sa-mi studiez marcile preferate de cosmetice, detergenti sau tot felul de nimicuri pe care le folosesc in casa as spune ca sunt, mai ales ca nu urmaresc tv-ul si habar n-am ce produse noi apar pe piata, cat de revolutionare sunt si…  necazul e ca nici nu ma intereseaza. De cele mai multe ori schimb matura antica doar dupa ce se rupe de tot si atunci aflu ca de ani buni s-a inventat aspiratorul! Ies greu din ritmul meu, ma complac in zeama calduta in care traiesc si rar spre deloc dau piept cu aerul rece din afara bulei de siguranta.

Totusi, la intervale neregulate, viata mea incepe sa devina suparator de liniara lucru-casa si atunci fac pasi micuti in exterior sa testez ce mai face nou lumea( in cazul in caer n-am vreun binevoitor care ma obliga sa tin cont de parerea lui si testez doar ca sa-l fac sa taca!). Greu adopt un gen literar sau muzical care am eu impresia ca nu ma reprezinta, imi trebuie ani sa accept ca unele alimente nu sunt atat de respingatoare cum le-am crezut eu toata viata (devin toleranta, nu dependenta!), sunt plina de clisee, pareri preconcepute, idei formate din auzite fara a experimenta folosind pielea proprie. Prin urmare, singura metoda in care noul isi face loc in viata mea este doar sa dea buzna, ca prin metode pasnice are toate sansele sa fie ignorat, tinut in fata usii inchise veacuri pana devine antichitate si nu-si mai are rostul.

Un aspect in care sunt receptiva este petrecerea timpului liber, unde de cativa ani am testat cateva activitati inedite, m-am izbit de greutati, la unele am renuntat ca nu ma reprezentau sau le-am amanat, insa am avut si revelatii, devenind cu vremea pasiuni. Cred cu tarie ca singura modalitate de a evolua e sa invatam sa fim deschisi la nou, sa gasim motivatia si puterea de a parasi sfera de siguranta si a testa altceva. Am descoperit ca gasind forta de a-mi infrange timiditatea si a merge intr-un loc unde nu cunosc pe nimeni, e o modalitate de a cunoaste oameni noi, cu preocupari asemanatoare mie. Cultivand o pasiune noua sau reluata imi ramane timp mai putin sa remarc barfele din jur sau sa ma loveasca adanc indiferenta unui prieten.

Cum acceptati voi noul? Il cautai, iubiti sau detestati? Testati produse, activitati, prietenii noi?

20 thoughts on “Lupta cu noul

  1. Eu, cea de acum mulţi ani eram, poate ciudat, mult mai conservatoare. Acum îmi plac lucrurile noi, aşa cum îmi plac şi provocările. Poate este şi din caza job-ului unde trebuie să ţin pasul.
    Uneori este o luptă, ai dreptate.

  2. Mai putina trancaneala si va fi timp pt toate. Si energie, clar! Noul m-a izbit acum ceva timp si de atunci îl caut din tot sufletul, fără a regasi valoarea originalului. Dar e ok si așa.

  3. clar, depinde de „nou”. De exemplu eu detest sa imi schimb calculatorul. Sau telefonul. Orice „noutate” din asta ma termina. Imi place haina mea veche de piele, se vede ca e roasa, dar e atit de functionala si oarecum frumoasa in jerpeleala ei.
    Totusi lucrez intr-un domeniu in care noul este sinonim cu succesul Deci nu sunt chiar asa retrograd!🙂
    O alta chestie de noutate care imi place cit incape se refera la calatorii! Si aici sigur suntem pe aceeasi lungime de unda!🙂

    • ai mare dreptate, cand am un meniu la un telefon nou imi vine sa ma sinucid pana-i prind spilul. cu hainele indiferent de cat de mult imi place la un moment dat ii vine randul alteia… mai schimb decorul. o daaaaaa, nu stiu daca as putea calatori intruna dar mi-ar placea sa vad in cat timp m-as plictisi😀

  4. In unele privinte sunt extrem de conservatoare , in altele exuberanta de-a dreptul , catre nou…De obicei cand iau o decizie extrem de greu deviez de la ea…o data spusa sau scrisa o hotarare , asa ramane , in cazul meu si trebuie o motivatie extrem de puternica sa dau inapoi.Insa nu as putea spune ca nu sunt maleabila in anumite decizii. Imi place ca o data discutat ceva si hotarat ca ramne in felul decis , sa fie urmat ca atare.
    Eu nu prea am prieteni…asa cum inteleg eu prietenia , in sensul de a imparti absolut orice bucurie si necaz cu persoana din afara familiei proprii.Am avut o prietena de acest fel , acum foarte multi ani in urma , insa prietenia s-a dus cand altii au intervenit in ea , si aici ma refer la rudele prietenei.Intotdeauna mai aproape de sufletul cuiva vor fi cei de-un sange si nu cei de-un suflet , indiferent cate dovezi de loialitate ar da cel/cea de-un suflet.Asa ca m-am fript cam de vre- 4-5 ori cu supa , acum suflu in iaurt , desi si iaurtul asta s-a incins ,uneori…noroc ca am simtit mirosul de acru.🙂 Prefer solitudinea , decat dezamagirea.Asa ca , poate , aici as fi conservatoare , atenta si circumspecta. Am avut parte de oameni ce mi-au aruncat in fata vorbe grele , referitoare la aceasta atitudine a mea….prefer asa , decat sa-mi tot ciuntesc sufletul.
    Noul imi place in chestiile materiale : moda , cosmetica , ingrijire personala , infrumusetare….sunt adepta noului si , uneori , al extravagantei.🙂
    Cu activitatile…nope , sunt cam sedentara , desi imi plac mult iesirile in natura , descoperitul locurilor noi si excursiile inedite.
    Cu prietenii am scris…Iar de testat produse , testez cand am ocazia , categoric…altfel nu as sti ce mi se potriveste.

    • scuze de intarzierea raspunsului, dar am lipsit in we.
      ai atins multe probleme, eu nu stabilesc niciodata ceva definitiv, pot apare amanunte noi care sa-mi schimbe ideea, dar asa cum ai spus si tu, de obicei nu apar. in concluzie nu stabilesc ceva definitiv, dar asa ramane🙂
      chestia asta cu prietenia eu o consider altfel. aveam tendinta de a idealiza o relatie, prietena ideala alaturi de care fac shopping, vad filme lacrimogene si mananc inghetata cand depresez, mergem impreuna la sport, opera, plimbari in parcuri, ma asculta de cate ori am eu nevoie si-mi tolereaza orice. cu trecerea vremii am ajuns la concluzia ca atributele astea nu se pot gasi doar intr-un singur om, asa ca am mai multe prietene-amice-sau cum vrei sa le numesti. cu fiecare fac altceva si toata lumea e multumita.

  5. in afara de crema Nivea pe care o folosesc de la 15 ani, in rest nu-s „fidea” deloc. cum imi face cu ochiul ceva nou, cum pac! sa vad despre ce e vorba. o fi si prin natura job-ului, unde cunosc multi oameni noi, am de-a face cu situatii inedite, de aceea sunt mereu cu ochii in paishpe si curioasa nevoie mare😀.

  6. Mă regăsesc mai ales în cele spuse de tine în prima parte. da, sunt conservator şi încă rău de tot, căci am la tabieturi, ca un pensionar. Şi îmi plac toate să fie în ordine şi după un program bine stabilit. Îmi plac şi lucrurile noi, provocările interesante, dar să nu-mi bulverseze „ordinea” mea interioară. Sunt cel mai curios la noutăţile tehnologice, dar nu mă arunc imadiat să cumpăr tot ce e nou, până nu mă conving eu că merită să ai aşa ceva.🙂

  7. Cel mai mult imi place noul in domeniul cosmetic si turistic. Nu prea agreez sa vizitez aceleasi locuri an de an, cum ii vad pe unii ca merg doar la Vama Veche de 30 de ani. Fondurile de ten, sampoanele si gelurile de dus le schimb lunar. Imi place sa testez cosmeticele. La vopseaua de par sunt conservatoare, insa.😀
    Prieteni noi la varsta asta mai rar imi fac. Raman fidela persoanelor dragi.🙂

    • turistic, vorba ta, cand sunt atatea locuri de vazut in lumea asta, e pacat sa ma rezum doar la unul. la gelurile de dus, ma arunc si eu, ca-mi plac aromele de tot felul. vopseaua de par o las in grija coafezei, iar samponul, de-o vreme am trecut pe naturiste.
      mie-mi plac mult oamenii si chiar daca mi se pare intimidant sa sparg bariera necunoscutilor, tare ma bucur cand gasesc un punct comun cu cineva si radem sau discutam diverse impreuna.

  8. Depinde… Uneori il caut, pentru ca sunt chestii pe pamant de care ma plictisesc repede. Alteori nu renunt la obiceiurile mele nici daca mi se demonstreaza ca gresesc. :))

  9. Prieteni noi-nu, sunt mai degraba usor autista cand vine vorba de a lega relatii.
    Am prieteni vechi si buni. Am si doua prietene care au aparut in viata mea de vreo3-4 ani si sunt grozave, imi pare rau ca desi ne stiam nu paream sa avem nimic in comun.

    Si nici la mancare- nu sunt genul care daca pleaca in India va gusta tot felul de ciudatenii locale, doar pt ca asa e acolo
    Mai degraba conservatoare

Lasă un răspuns

