Un nou tip de aerobic: BOKWA alaturi de Claudiu Gutu

Creat de Paul Mavi un antrenor de fitness din Los Angeles, Bokwa combina miscari de box cu figuri din dansurile africane, pe o muzica ritmata puternic si avand la baza pasi simpli. In esenta Bowka consta in desenarea  imaginara pe sol de cifre, litere sau simboluri, facand pasii corespunzatori pe loc sau in diferite directii. La prima vedere,  din explicatii, pare complicat, dar dupa cateva minute, oricine poate prinde miscarile de baza, urmand ca in orele urmatoare sa dezvolte cunostintele acumulate.

Ca la orice inceput, am avut un fel de emotie de anticipare a noului si o ezitare urmand comoditatea din mine care insista sa ma intrebe daca imi doresc cu adevarat o noua provocare  sau ma pot multumi cu ceea ce stiu si fac deja de o vreme. Raspunsul l-am gasit imediat, dupa primele 5 minute de incalzire, in sala arhi-plina de oameni dornici sa invete si care creau o atmosfera electrizanta aproape palpabila. Voiam si eram teribil de curioasa sa vad ce urmeaza! Unele litere le-am reusit din prima, altele mi-au dat de furca si mi-am innodat nitel picioarele, dar ma asteptam sa mi se intample asta, asa ca n-am disperat. Uzual ma descurc la fix sa ma enervez cand nu prind din prima miscarea, insa tot uzual, cand e prea usor ma plictisesc repede (oare asta spune ca-s femeie sau ca-s dificila???). E o succesiune care nu se bazeaza pe numaratoare de pasi, insa are un fel de capat care marcheaza sfarsitul literei si care mie nu mi-a iesit la unele, m-am trezit in alta directie decat erau ceilalti sau cu fata,  cand restul erau cu spatele, motiv pentru care astept cu nerabdare urmatoarea ora sa incerc mai multe.

Ca o concluzie, Bokwa este dozata perfect ca miscarile sa fie antrenante,  sa nu ceara abilitati deosebite,  nu plictisesc prin simplitate, se repeta pana prind si cei mai inceti (ca mine) nu realizezi cand trece timpul si-ti dai seama ca ai lucrat serios doar cand te opresti sa te relaxezi. Recomandat pentru toate varstele si la orice nivel de pregatire fizica. Necesita doar sa fii cu buna dispozitie la tine, zambetul il dobandesti acolo!

bokwa final de bokwa bokwa-la o litera distanta bokwa bowka

4 thoughts on “Un nou tip de aerobic: BOKWA alaturi de Claudiu Gutu

  1. samanismul mie-mi sugereaza ceva religios, unde se invoca spirite mai ales in scopuri rele. bokwa este o explozie de buna dispozitie, energie pozitiva, dinamism, iti solicita atentia, nu apuci sa te plictisesti. e doar aerobic, consum de calorii intr-un mod placut, nu practica religioasa…

Lasă un răspuns

