Autismul nu este contagios, dar zambetul meu este!

Zumba Timisoara si Claudiu Gutu, m-au adus de data aceasta alaturi de o comunitate mai putin cunoscuta, de oameni diferiti fata de noi si pe care, de obicei, ii ocolim pentru ca nu-i intelegem sau ni se par periculosi. Intamplarea a facut sa ajung mai devreme la sala de sport unde s-au desfasurat repetitiile pentru Flashmob-ul ce urma sa fie mai tarziu, la Mall si in centru, la Opera. Mi-am luat aparatul foto in mana uitandu-ma usor chioras la omul cu tricou albastru care nu pleca din dreptul oglizii si-mi strica simetria. Dupa cateva cadre, cand m-am uitat mai atent mi-am muscat limba, era o fata dintre cei pe care venisem  sa-i ajutam prin actiunea noastra. Am inceput s-o privesc si am realizat ca vrea sa paraseasca sala, dar nu gaseste usa. M-am ridicat si am mers timid spre ea dupa ce i-am explicat de la distanta cum sa mearga si n-am priceput ca nu poate. Ezita sa apuce drumul aratat de mine, pentru ca vedea  doar usa unei bai si nu realiza ca langa era, de fapt, un hol. Am incercat s-o ating, instinctiv am ales totusi sa nu, dar  am rugat-o sa vina dupa mine si m-a urmat realizand ca pe acolo urcase. Am vazut cateva filme despre copii autisti, am incercat sa inteleg cate ceva, dar acum a fost prima oara cand am vorbit cu cineva suferind de autism si cumva m-am bucurat ca fata aceasta putea sa dialogheze cu mine, era mult mai evoluata decat credeam eu ca se poate, nu se ferea de noi si nu se purta ciudat. Mai tarziu, am studiat-o alaturi de inca alti copii/adolescenti cum urmarea pasii coregrafiei pe care-o executam tot grupul. Erau ca si noi, cu teama de nou, cu emotii, cu trepte pe care aveau senzatia ca nu le pot urca, dar daca li se explica cum, reuseau sa depaseasca obstacolul.

Prea multe impresii despre Flashmob-ul in sine, nu am, a durat extrem de putin, dar simt ca am mai castigat niste prieteni! Ne-am pregatit dimineata, am repetat scenariul de cateva ori, am incercat sa fim naturali, sa dam impresia unui dans nascut ad-hoc, intr-un loc public si ne-am straduit ca in 3 minute extrem de scurte, cat a durat piesa muzicala, sa zumbalim alaturi, iar diferentele dintre noi, sa fie doar nuantele de albastru- culoarea simbol a autismului.

„Autismul nu este contagios, dar zambetul meu este” – un mesaj transmis!

flashmob centru timisoara flashmob opera timisoara flashmob mall timisoara flashmob mall timisoara sala repetitii flashmob simbol autism atentie la explicatii fundatia ce s-a ocupat de flashmob copiii autisti pregatind dansul zumba pentru autism zumba pentru autism

 

18 thoughts on “Autismul nu este contagios, dar zambetul meu este!

  1. Felicitåri tuturor🙂, foarte frumos gestul de a ajuta, sub orice formå, acei oameni. Tatål meu a fost o vreme invåtzåtor la o sc. de surdo-mutzi pe vremea cand aveam eu 4 ani, iar 2 ani mai tarziu in urma unui accident am råmas fårå auz in urechea st. si- mi aduc aminte cå tata se chinuia så må invetze semnele, dar eu nu vroiam, pt. cå eu auzeam si eram incåpåtzanatå. Inafara fam. nimeni nu stia cå nu aud decat cu o ureche, pt. cå imi era fricå så nu fiu privitå altfel, asa cum erau privitzi copii de la acea sc. Nici sotzul meu nu a stiut panå acum 2 ani, cand am fost la un control cu urechea bunå😀

    • felicitari ca ai reusit sa treci peste clipele grele si sa te comporti ca si cum totul ar fi normal! inteleg ca e cumplit sa fii diferit si sa faci eforturi sa te incadrezi…

  2. Nu cred ca am vazut pana acum vreo persoana care sa aiba aceasta problema, dar mi se strange inima de cate ori aud povesti despre autism. Mi s-a facut pielea de gaina citind randurile tale. Felicitari tie, draga Red! Felicitari si celor care se ocupa de asa ceva!

Lasă un răspuns

