Concert Incanto Quartetto

incanto quartettoN-am mai gustat de-o vreme buna muzica clasica, nu stiam cum am sa simt muzica si daca piesele din repertoriu vor rima cu starea mea sufleteasca, dar daca nu incercam as fi ramas cu un regret! In plus, concertul acesta era gratuit si se pare ca face parte dintr-o traditie lunara, datand de doi ani. Cultura costa destul de mult, dar cand te poti delecta facand doar simplul efort de a te deplasa in sala eleganta gazduita de cladirea aerisita, luminata abundent si cu o nota de deschidere larga, din cadrul Consiliului Judetean, e pacat sa nu fii acolo!

Spectacolul a debutat fara „intarzierea romaneasca”, cei patru protagonisti aplecandu-se spre  instrumente si trimitand muzica direct spre inimile auditoriului. A mea era destul de inchisa, unele piese nu le-am putut savura din lipsa de exercitiu, ureche antrenata, cultura muzicala (mda, aia cumplit de deficitara pentru varsta pe care o numar!), insa catre altele, care-mi sunau familiar din vreun solo de balet vizionat cine stie cand sau vreun final de film trist in care protagonistul se pierdea in infinitul orizontului, am rezonat, lasandu-ma furata si vindecata de puterea ascunsa, de multe ori imperceptibila, a compozitiilor.

La fiecare spectacol exista o surpriza, iar cea din seara in discutie a constituit-o prezenta feminina, delicata a Mirelei Antonie la un instrument, pentru mine in umbra pana acum, harpa. O Ileana Cosanzeana cu pletele mai jos de mijloc, trecand magic cu degetele peste corzile instrumentului si lasand suspendate sunete fine ca niste picuri de apa ce pluteau cateva secunde bune dupa ce erau lansate. Incantarea a sporit cand pe scena s-a ivit un dop de fetita, ca un fluturas alb-negru, purtand o fustita ca un tutu de balerina, infoiat extrem si avand cositele impletite delicios in jurul capului dulce de papusica vie. A cantat cu o voce mica, aproape soptita, simtindu-se in muzica grija instrumentelor de a nu-i acoperi glasul firav si atentia micutei de a canta fara graba, din tot sufletelul ei micut si sensibil „Fluturas nu mai ai aripioare, domnul conte ti le-a retezat!” E greu de explicat tandretea muzicii infasurata in jurul micutei balerine a sunetului.

Intre reprizele muzicale, actrita Claudia Ieremia a tinut locul celui care prezinta de obicei, baritonul Cristian Rudic, incercand sa dea viata ideilor acestuia. O prezentare sofisticata, nu neaparat in legatura directa cu muzica ce urma, dar adaugand un plus de informatie din alambicata istorie a perceptiei muzicale sau a modului de gandire in aprecierea unei piese instrumentale.

Tot respectul pentru ceea ce au reusit acesti oameni deosebiti intr-o seara de inceput de primavara, a caror unica plata au fost doar aplauzele auditoriului!

8 thoughts on “Concert Incanto Quartetto

  1. Superba seara!
    Iar cu muzica pe care n-ai reusit s-o „receptezi”, nu-ti fa probleme. Avem anumiti receptori de care nu se poate lipi orice. Si eu am incercat ani la randul sa ma familiiarizez cu muzica moderna, dar oricate stradanii am depus, unele „piese” n-au reusit sa ajunga la mine. Asta e! Ce bine ca exista atatea altele care ma pot „atinge”!…🙂

    • exact, mi-as face probleme daca nu m-ar „atinge” nimic. sunt atat de des superficiala, imi place muzica facila, deja „mestecata” care nu implica efort la descifrare🙂

  2. Am nimerit ieri (intamplator) pe un program tv care difuza fragmente din muzica pe care a compus-o Haydn. Desi nu am fost educata sa inteleg aceasta muzica, m-am indragostit de ea si abia astept sa imi fac timp pentru a asculta mai mult.

    • spunea cineva odata ca muzica valoroasa are nevoie de timp ca sa ajunga a fi iubita. probabil cu timpul ajungi s-o intelegi sau dobandesti pregatirea sufleteasca necesara pentru a reusi sa o patrunzi. nici eu n-am avut parte de asemenea educatie, dar inca mai pot face cate ceva in directia asta🙂

Lasă un răspuns

