O dupa amiaza de primavara

Primavara a venit greu, insa de cateva zile e un cer atat de albastru, incat toate problemele par minore, tristetea unora- rupta din peisaj, nervii si supararile- fara efect, totul miroase a iarba cruda, a seva mustind de viata, a flori rasfirate de boarea de vant osciland nehotarat intre caldut si rece, a magnolii inflorite cand inca era frig si aproape disparute, ca de obicei, inainte de a le admira destul. Terasele s-au umplut rapid ca si cum cineva a dat semnalul de plecare, porumbeii zboara nauci  din cauza puzderiei de pici care abia stapanesc mersul, dar vor sa-i alerge. Fete prelungi, cu toalete sofisticate isi incurca platformele in piatra cubica, ochelarii de soare supradimensionati le ocupa o buna parte din fata imobila sau concentrata pe echilibrul precar. E perioada culorilor in care fiecare desprafuieste sifonierul si ia la purtat nuantele tari, ce dau bine cu primavara, atat de mult asteptata.

Iau loc la o masa pe una din terase, simtindu-ma confortabil in rumoarea vesela, intrerupta din cand in cand de o exclamatie sau un hohot cristalin. Comand un ceai de fructe, inca incredula in puterea astrului plapand, de a-mi incalzi oscioarele incercate de raceala inca destul de muscatoare a spatiilor inchise (mda, sunt o friguroasa, trebuie sa recunosc). Plimb putin plicul ce-mi inroseste placut lichidul fierbinte din cana, apoi uit de el si ma bucur de zi, de oameni, de anotimpul proaspat, simtind dorinta unui concediu intr-un loc cu valuri si cer mereu albastru impecabil. Privirea imi este tot mai mult atrasa de cortul transparent ce ocupa o latura a pietei si in care se zaresc standuri generoase de carti. Stiu ca n-am scapare, imi termin ceaiul si ma indrept agale „sa ma uit doar”. Din pacate, criteriul meu de selectie sunt banii de care dispun (putintei pentru ca pregatesc o extragere din peisaj!) si chiar daca prezentarea parea a face loc unor reduceri, preturile volumelor erau la fel ca-n librarii. Nu i-am zarit pe prietenii mei de la Editura ALL, dar e posibil sa le fi ratat standul pentru ca in unele portiuni niste fete aranjau cartile, iar spatiul dintre randuri era foarte ingust (bine ca nu eram intr-un magazin de portelanuri, ca echipata cu rucsacul pentru sala, poseta si haina in brate, sigur le inmulteam!). Devine evident ca nu pot sa intru unde se vand carti si sa ies cu mana goala, vanez ieftinaturi si tot cumpar ceva! Pentru cineva cu foame continua de citit fara a fi extrem de pretentios (adica eu!), s-au gasit si carti la 15-20 lei, asa ca mi-am cumparat doua, am primit cativa biscuiti cu stafide de reclama si am plecat in pasul stregarului spre sala sa inchei ziua in acelasi ton optimist…

12 thoughts on “O dupa amiaza de primavara

  1. Si eu tot asa : acolesc locurile cu librarii , ca ma frustreaza maxim!
    Pana si cei care vand carti pe strada au preturile mari , uneori.

    Un final de saptamana placut iti doresc🙂

  2. Ce carti ai cumparat? Banii astia! Nici nu stiu de cati as avea nevoie pentru a-mi cumpara toate cartile pe care mi le doresc. :((
    Inca nu am iesit la terasa. Astept sa se anunte 30 de grade, sa fiu sigura ca nu incep sa tremur pe scaun. :))

    • am prins si culoare la fatza, deci e suficient de cald, nu e nici un pericol🙂
      nu-s niste titluri cunoscute, ceva politist si ceva carte de gagici… dupa ce le citesc voi fi mai explicita…

  3. Asta cu prețul cărților mă macină și pe mine. Dar pentru că lucrez la o tipografie știu cam ce costuri implică editarea și tipărirea lor. Eu încă sper că aș putea câștiga un premiul la concursul la care m-am înscris. Mai visez cu ochii deschiși și eu… că asta e gratuit.
    Weekend fain!

  4. Frumoasă după amiază de primăvară! Ce mă supără oarecum, este că, deşie e soare şi frumos afară, încă mai adie un vânticel aspru, tăios şi rece, atât cât să îţi tulbre plăcerea de a sta la soare.
    Cu cărţile…aşa este, precum ai zis. Atunci când nu pot să cumpăr, încerc să reţin titlurile şi editura şi…le caut pe la biblioteci, căci este şi aceasta o variantă la îndemână de a citi cărţi bune.
    Numai bine, dragă Red!🙂

  5. da, sunt ieftine cartile la preturile acelea dar degeaba- pentru mine- daca nu gasesc ce vreau. Nu iau orice carte. Am in minte titlurile cand intru intr-o librarie
    Tu cum procedezi?

  6. Mi-ai luat-o inainte, uite ca la terasa nu am iesit inca.😀 Dar promit sa-mi fac timp cat de curand.😛
    O dupa amiaza cu adevarat agreabila. Spor la citit! Si eventual la fotografiat, daca ai gasit ceva locuri interesante.🙂

    • nu neaparat locuri, cat natura cu haine noi, tot felul de arbusti sau pomi infloriti, verdele ierbii, explozia de papadii, sunt atatea de fotografiat!
      multumesc, am avut, am dat gata o carte mai subtirica🙂
      sper ca si we tau a fost frumos!

Lasă un răspuns

