Amintiri despre un parc… Simeria

Citind articolul Soniei, mi s-au trezit niste amintiri tare prafuite, din studentie, cand datorita unui prieten drag din Simeria, petreceam multe weekenduri acolo, hoinarind prin oras, batand parcul in drum spre Mures la scaldat sau doar pentru o plimbare lunga si neaparat monstruoasele chefuri cu dans si bautura pana-n zori.

Prima vizita in Parcul dendrologic a constituit o mare surpriza pentru mine. Trecand de poarta strajuita de-o casuta am ajuns imediat langa o sera inalta. Nu-mi amintesc ce anotimp era, dar presupun ca tot un inceput de primavara, inca racoare, iar prin geamurile inalte si pe alocuri mate de abur, se zareau puzderie de frunze dintr-un copac extrem de inalt, un banan. Mi-am turtit nasul pe geamuri si am urmarit minute in sir fiecare creanga, in cautarea fructelor atat de rare de vremea aceea. Pentru cei care n-au prins perioada de trista amintire, erau ani in care nu gustam deloc banane sau le cumparam atat de verzi incat ne chinuiam sa le coacem pe calorifer si de nerabdare le mancam cel mai adesea inca crude si fara gust. Va inchipuiti cam ce rai imi inchipuiam eu ca trebuie sa fie sa ai acces la un asemenea pom si sa poti manca pe saturate (intre timp mi-a trecut obsesia bananelor, dar asta e o alta poveste!). Dupa ce am reusit sa ma de-mufez de geam, resemnata ca n-am cum sa gust nimic din bunatatile inchise acolo, am vizitat parcul. A fost prima intindere verde, imensa, cu alei, vizitata de mine. Orasul mic in care am crescut cuprindea destule parcuri, dar erau populate fie cu leagane, tobogane si tot felul de ciudatenii de catarat sau alei cu banci, statui, flori. Nimic in genul salbatic, intins pe kilometri intregi, cu tot felul de copaci cu denumiri ciudate, arbusti alambicati, tufisuri si multa, enorm de multa verdeata si liniste, izolat complet de lume.

Intr-o parte a spatiului vast era amenajata o gradina zoologica din care retin doar un mistret ce se namolea de zor intr-un tarc si pe care l-am scanat de la distanta fara placere. Ceea ce insa mi-a atras atentia a fost o caprioara blanda care s-a apropiat de gard si a stat s-o alimentez cu toate ierburile gasite pe carare. M-a lasat s-o mangai si marturisesc sincer ca pentru speriata de bombe care eram la vremea aia, a insemnat un mare pas! Avea blana scurta si aspra, insa ochii ii erau atat de blanzi ca m-au cucerit pe loc! Eu, care evitam orice animal (imi facusem si-o scuza, ca din cauza tenului cu probleme, nu ating patrupede) am ramas sudata langa Bambi, dragalind-o interminabil. Presupun ca au mai fost si alte animalute pe acolo, dar de fiecare data cand treceam prin parc, singura care ma interesa, era  Bambi, pe care o strigam pana ma baga in seama si o plictiseam interminabil.

Au trecut multi ani de atunci. Mi-ar placea sa revad parcul si sa stiu daca mai exista bananul si poate o alta caprioara care sta sa fie mangaiata de copiii crescuti in sera ca mine. Multumesc, Sonia, ca mi-ai scuturat amintirile de praf…

10 thoughts on “Amintiri despre un parc… Simeria

  1. Nu mai există nici bananul și nici micul zoo. Doar întinderea aproape sălbatică de arbori și arbuști.Un colț de paradis aș spune. Poate imperfect, dar cu atât mai frumos.

  2. Da, a amintit si pe blogul meu ca va merge in Parcul Dendrologic. De Sonia zic. Pentru ca eu sunt innebunita dupa arbori, am dat repede un search pe google si am ramas impresionata de ce am vazut acolo. Chiar mi-ar placea sa-l vizitez intr-o buna zi. Sunt multe locuri frumoase in Romania, dar putin sau deloc popularizate. Astfel, de curand am facut cunostinta cu Parcul National Comana, gratie unor amici de facebook, pasionati de fotografie si ei. Ce sa zic, un adevarat paradis.😀

  3. Eu visez in primul rand la gradina botanica din Cluj, pe care imi tot propun de cativa ani sa o calc, dar daca ajung pe la Simeria sigur vizitez si parcul despre care tu si Sonia vorbiti atat de frumos.

Lasă un răspuns

