City Break: Praga

Dupa o zi intreaga in autocar, la prima ora  eram echipata de croaziera, camera foto de gat echipamentca japonezii, sa prind tot ce misca, zambetul larg pe figura, catre ziua care se anunta insorita maxim. Primul cadru l-am facut catre colega de grup intr-o rochie vaporoasa si niste tocuri inalte, subtiri, tocmai potrivite de batut Praga la pas. Inutil sa spun ca am fost cu ochii pe ea sa vad cum se balanseaza printre pietrele cubice si cand se descalta (m-a ros invidia)!

Praga este o oras in panta, permitand vederi panoramice din aproape toate unghiurile, lucru ce m-a entuziasmat de la prima vedere. Am inceput vizita cu Manastirea Loreta, soarele praghezconstruita dupa cea cu aceeasi denumire din Italia, inchinata locului de pelerinaj al Fecioarei Maria. Doamna scortoasa de la intrare mi-a privit dezaprobator aparatul foto caruia nu-i cumparasem permisul de utilizare obligatoriu, motiv pentru care m-am cam sfiit sa imortalizez, pana i-am vazut pe-ai nostri ca blitzuiau de zor fara sa-i agate nimeni si mi-am facut curaj. Ce mi-a retinut atentia a fost „Soarele Praghez”, un obiect de cult incrustat abundent cu diamante veritabile, donate de o contesa, Ludmila of Kolowrat, care le primise cadou de la al treilea sot. Inainte de a le dona, si-a garnisit o rochie cu ele… mda, cred ca m-as fi simtit amenintata cu atata valoare pe mine! O curte diamantele de pe rochia contesei contesa ludmila de kolowratinterioara linistita, statui impozante, holul exterior decorat cu picturi imense in rame de lemn somptuoase.

Intr-una din nise, organizate sub forma unor capele micute, o Pieta a carei pozitie aplecata spre tristete (mi-a amintit de cea abia zarita si ultra protejata de la Roma) si imediat langa, Fecioara cu barba- o tanara destinata maritisului dupa un barbat pe care nu-l dorea si care s-a rugat fierbinte in noaptea de inaintea nuntii pentru o cale de scapare, iar dimineata ii crescuse barba. Tatal ei, infuriat, a rastignit-o si astfel a devenit martira. E o imagine destul de socanta, daca stii povestea, altfel drapata in vestmintele largi, o poti confunda lesne cu un barbat.

manastirea loreta la pieta fecioara cu barba

Am iesit inapoi in aleea plina de forfoteala turistilor, remarcand dubla numerotare a strazilor, dupa sistemul vechi, placutele albastre  si cel nou, cele rosii.

fresca stradalaAgale ne-am indreptat spre castel, intr-o mare de oameni care viza acelasi obiectiv, cand pe strada cu pietra cubica, au inceput sa claxoneze masini specifice armatei americane din vremea vreunui razboi si tot felul pe personaje au inceput sa defileze in acorduri muzicale ale timpurilor trecute. O duduie bine inzestrata stand cu cracii pe bord si lasand generoasa privirile trecatorilor sa-i admire pantalonii scurti expusi, un marinar in uniforma alba cu bereta fluturand, soferi cu tot felul de arme si ochelari de soare antici , creand o atmosfera ciudat de reala, combinata generos cu arhitectura unui cu totul alt secol.

vehicul american vehicul american soldat american

In drum spre castel am remarcat printre tehnicile decorarii palatelor, una mai neobisnuita, ca un fel de grafit, care creaza un interesant efect optic, un exemplu fiind Palatul Swarzenberg. Mai o cladire, mai o masina militara americana si am ajuns in fata portii de intrare in Palat, unde urma sa vedem schimbarea garzii. (va urma)

tehnica grafit,curte interioara palat arhitectura pragheza vehicul militar poarta palat swazenberg

16 thoughts on “City Break: Praga

  1. Când spun Praga, primul lucru care îmi vine în minte este piatra cubică.🙂 Și senzația din fiecare dimineață că nu mă mai țin picioarele.🙂 Loreta a fost obsesia mea, nu știu de ce, dar pentru că am ajuns prea târziu am văzut-o doar pe dinafară. Aștept poveștile despre Castel. Și pozele. Mă bucur mult să revăd locurile care mi-au plăcut mult. Cred că cel mai mult dintre toate prin care am bântuit până acum.

    • am descoperit ca pe mine ma tenteaza mai mult spatiile deschise, gradinile amenajate si eventual arhitectura exterioara. am facut abuz de muzee si biserici in excursiile trecute si imi doresc altceva. din pacate, la praga am fost cu grup organizat asa ca n-am ales eu programul. piatra cubica nu m-a deranjat, adidasii mei antici amortizeaza orice🙂
      urmeaza, doar ca m-am gandit ca zilele astea nu prea e nimeni pe bloguri si am amanat…

  2. Cand am vazut doamna in fustita(sau rochie) scurta si tocuri am crezut ca e o localnica iesita la promenada, in niciun caz o turista dornica sa strabata in lung si-n lat un oras medieval atat de bogat in obiective precum Praga.😀
    Pe bune acum, a reusit sa mearga peste tot cu pantofii aia? Eu oboseam si in adidasi… :))
    Demult visam si eu la un city break in capitala Cehiei. Acum o sa am ocazia sa vad orasul prin ochii tai.🙂

    • sper surprinderea mea a rezistat pana pe la pranz. cum spui, eu am fost rupta de spate in adidasi😀
      eh, se vede diferenta de varsta si dorinta de a „fi fashion” pe care eu am pierdut-o!
      da si pt mine a fost o dorinta implinita.

  3. Este prima data cand aud de Soarele Praghez- si-mi amintesc ca am mai vazut poza asta dar nu am identificat-o niciodata
    In rest- se vede din poze ca totul e colorat, plin de viata si implicit , lipsit de monotonie

    • sa nu-ti spun ca ghida ii spunea „ustensor”, daca-mi amintesc bine. eu l-am gasit in engleza ca „ostensory” si mi-a trebuit ceva vreme sa-mi dau seama despre ce vorbeste! dar si cand l-am vazut, m-am zgait o vreme cu nasul aproape turtit pe vitrina. are o lucratura deosebita,e abundent fara a parea ostentativ, luminat vag, pentru a-i face diamantele sa luceasca, arata spectaculos.comparatia cu „soarele” nu-i intamplatoare.

  4. Oooo, dar ce oraş frumos ai vizitat! Te felicit şi mă bucur pentru tine.

    Îţi doresc de pe acum să ai un Paşte fericit, cu sănătate, bucurie şi lumină în suflet!🙂

  5. Paste fericit in continuare iti doresc!
    Cu bucurii, sanatate si lumina in suflet.🙂
    Frumos oras, Praga! Imi doresc si eu sa-l vad candva…chiar si pe fuga…

  6. Toata lumea vorbeste despre Roma, Paris, Londra, uitand ca Europa are si alte orase frumoase si pline de incarcatura istorica. Ma bucur pentru tine, pentru ca ti-ai oferit ocazia de a vizita acest oras frumos. Ma bucur si pentru mine, ca te citesc si astfel vad lumea prin ochii tai.😉

Lasă un răspuns

