City Break: Praga (II)

Inainte de Pasti, va lasasem cu povestea undeva in piata din fata Castelului din Praga, unde urma sa vedem schimbarea garzii, care se efectueaza la fiecare ora, insa cea mai spectaculoasa promitea sa fie cea de la ora 12, la pranz. Ne-am inghesuit in prima curte (are cel putin vreo trei!) sa ne luam bilete pentru a vizita Palatul si in cele cateva minute ramase pana la 12, am admirat privelistea orasului usor incetosat de soarele bogat al amiezii.

praga

detaliu pe poarta principala mireasa in fata palatului turisti in fata portii principale de accesO mare de oameni astepta acelasi eveniment ca si noi, insa unii au stiut sa se plaseze strategic pentru a vedea ceva. Din pacate, cand o parte a garzii s-a apropiat am realizat ca nu-s in curtea care trebuie si m-am zgait dupa gard, reusind sa vad o parte foarte mica a evenimentului si sa incerc doar sa ghicesc ce se intampla dupa marea de oameni cocotata pe gard. Conform bunului simt romanesc de coate ascutite si ghionturi am ajuns spre final intr-o pozitie cat de cat acceptabila sa surprind schimbarea santinelei din fata Castelului, care nu clipea, nu zambea, nu respira, indiferent cati turisti il „trageau de limba” sau isi faceau poze cu el.

iesirea garzii printre gratii schimbarea santineleiAm pasit din nou prin poarta garnisita bogat cu fauni in plina lupta, trecand de prima curte unde tocmai se incheiase spectacolul, ajungand in cea de-a doua, inconjurata de ziduri inalte, sobre de palat imperial, decorata cu o fantana etajata si am ajuns in fata Catedralei Sfantul Vitus. Din cauza spatiului foarte stramt n-am reusit un cadru complet al intrarii, dar mi-am scos parleala in interior. O bogatie de vitralii de o finete deosebita(cele de la iesire unde batea si soarele au fost un adevarat spectacol!), un amestec de arhitecturi, la crearea sa muncind, in decursul anilor multi cat a durat constructia, cativa  arhitecti, padurea de coloane inalte si suple inchise in arcade deosebit lucrate si incheiate inedit pe bolta, sculpturi gratioase si picturi cu personaje in marime naturala. Am senzatia ca doar aceasta catedrala ar fi necesitat cateva ore de admirare atenta a detaliilor. Din pacate, grupul avansa rapid, iar eu baleiam innebunitor intre explicatiile ghidei si dorinta de a poza cat mai multe detalii. Imaginile au iesit bine, insa explicatiile, dupa cum banuiti, s-au amestecat intr-un talmes-balmes pe care cu greu reusesc sa-l aduc la ceva coerent. Am retinut capela regelui Wenceslav, unul dintre primii regi ai Cehiei, sanctificat ulterior drept recunostinta si mormantul grandios al Sfantului Ioan de Nepomuk, care fiind duhovnicul sotiei regelui Wenceslav IV n-a vrut sa-i dezvaluie acestuia daca regina avea un alt iubit, motiv pentru care a fost aruncat si inecat in Vltava.

catedrala sf vit coloane catedrala sf vit vitralii sf vit picturi sf vit mormantul sf ioan de nepomuk capela regelui wenceslasTurul a continuat in exteriorul catedralei, urmarind zidurile canelate, turnuletele in filigran care impungeau cerul, portile prin care intrau regii la incoronare, inchise pentru muritorii de rand cu un gard din fier forjat ornat cu toate insemnele zodiilor si muncile specifice sezonului respectiv.

zodii si muncile sezonului intrarea regilor catedrala sf vitus catedrala sf vitusva urma…

19 thoughts on “City Break: Praga (II)

  1. Ah ce bine ca locuiesti atat de aproape de Mitteleuropa! Cam cat a costat acest city break, cu aproximatie? Ma tenteaza si pe mine, nu am iesit din tara deloc!

  2. Am fost la Praga, dar am ratat schimbarea gărzii. De fapt, habar n-aveam că există aşa ceva.
    A fost o excursie apărută cam pe nepusă masă, aşa că n-am avut timp să ne documentăm cum trebuie.

  3. Revăd imagini pe care le iubesc. Schimbarea gărzii e spectaculoasă, dar cam ca nuca în perete după părerea mea. Parcă nu e locul motocicletelor în peisajul ăla. Dar i-am admirat că știu să creeze spectacol și să-și vândă marfa.
    M-aș duce și mâine să revăd Castelul din Praga, atât de mult mi-a plăcut!

    • mie mi s-a parut locul atat de divers populat cu de toate si vechi si noi, incat se potriveau toate. ca turist orice lucru mi se paare deosebit si ma bucur de intamplare. mi-ar placea sa vad totul pe indelete, sa absorb lent cantitatea imensa de frumusete.

  4. doamna draga, m-am holbat de trei ori ca sa pricep ce căţel ai vazut mneata la Praga😀. mancasi o litera! altfel, frumooooooos, Praga e o minune de oras! :*

  5. Catedrala este uimitor de frumoasa, atat la exterior, cat si in interior. Merita sa faci drumul pana acolo, chiar si numai pentru a-i trece pragul. Nu mi se pare scump deloc…

    • nu, n-a fost scump. sunt tot felul de oferte tentante. daca-s sanatoasa sper sa mai „Fug” pe ici, pe colo in vreun we.
      catedrala merita frunzarita pe indelete. nu stiu daca dimensiunile permit, dar pe mine m-a dus cu gandul la san pietro, desi cea din roma e mai mare.

Lasă un răspuns

