City Break: Praga(III)

Plimbarea a continuat cu vizitarea vechiului Palat regal, impresionant prin sala inalta si abil incheiata in bolti, unde mi-am inchipuit cum intrau cavalerii calare sa se inchine regelui, am studiat fara sa-mi dau seama ce masurau doi tineri la un perete unde eu vedeam doar Vltava pe geam, intr-o zona ce nu permitea accesul. Printr-o scara in spirala am ajuns la etajul ce ofera o priveliste visatoare asupra orasului, cateva ornamente pe tavane si intr-o incapere mica putine carti ramase dintr-o biblioteca probabil mult mai vasta pe vremuri.

biblioteca palatului regal praga sala principala a vechiului palatului regal vedere din balconul vechiului palat regal vltavaA urmat Biserica St George (caruia cehii ii spun, ciudat pentru urechile noastre romanesti, Jiji), construita pe locul unei  rotonde romane, detine un mormant central, cateva fresce pastrate partial, ziduri inalte de caramida neornata (austeritatea provine de la utilizarea locatiei o vreme ca manastire benedictina de maici), bancutele specifice oricarei biserici catolice si  o acustica deosebita, la intrare fiind anuntate cateva concerte.

bolta biserica St George praga biserica st george praga biserica st george fresce biserica st george zid interior biserica st george pragaPrintr-o straduta ingusta furand cu privirea un magazin micut de „cioburi” de Boemia, am ajuns in Strada de aur, o ulita ce include vechile case ale slujbasilor la castel, unde sunt conservate mestesugurile, viata simpla, fara stralucire a oamenilor saraci, dar si sediul alchimistilor, cititorilor in carti si a celor care vorbesc cu cei de pe lumea cealalta. Atmosfera m-a dus cu gandul la vizitele mele indepartate din casa unor bunici disparuti demult, intr-un sat uitat de lume si necorupt de civilizatie. Casutele sunt acum fie magazine cochete de suveniruri, fie muzee miniaturale. Beciuri cu bucatarii cu foale uriase, geamuri inguste in peretele fortificat, tocmai bune a sprijini teava tunului, casa unde a locuit sora lui Kafka sau locuinta obscura a unei cunoscute cititoare in carti a vremii, toate alcatuiesc un amalgam greu de deslusit si din care raman doar dovezi simple ale unor vieti cu preocupari felurite.

casa de pe strrada de aur strada de aur magazin suveniruri strada de aur bucatarie strada de aur interior casa strada de aur interior casa strada de aur strada de aur pragapraga langa castelAjunsa in punctul asta mi se lipisera matele de sira spinarii, fiecare piatra imi mirosea a mancare, iar interesul meu turistic voia sa se odihneasca langa ceva de-ale gurii si sa soarba pe indelete o bere. Mi-am tarait picioarele cu ultimele forte si am naufragiat intr-o taverna umbroasa unde niste duduite imbracate in ceva ce semana a ii se miscau vioi cu farfuriile aburinde.

va urma

 

6 thoughts on “City Break: Praga(III)

  1. Tu eşti ceea ce eu numesc un turist serios. Palate, schimbarea gărzii, alea-alea. Io-s mai mult unul de atmosferă. Uit de mine în câte un parc, privind oamenii, florile, clădirile, toate de-a valma,. După ce mă întorc de-acolo, încep să sedimenteze amintirile după criterii care-mi scapă, aşa că într-un final rămân cu o imagine probabil destul de… particulară despre locul respectiv.

    • mel, nu chiar atat de serios. cu ocazia asta am remarcat ca mi-am cam facut plinul la biserici si muzee, mi-as dori sa vad si altceva, de alta natura, gradini botanice sau zoo, sa hoinaresc pe strazi, sa absorb atmosfera locului pe-o terasa. problema aici a fost ca am mers cu grup organizat, asa ca am alergat in ritmul impus de ghida. cantitatea de informatii a fost atat de mare, ca am avut nevoie de google sa identific unele locatii, ale caror explicatii le ratesem, dand ocol sa fac poze. dar da, in principiu, imi place sa stiu ce vad si eventualele povesti legate de locul respectiv, fara ani de domnie si siruri de dinastii🙂

  2. Pe mine m-ai convins de frumusetea excursiilor cu ghid! Se merita! Si eu cam prefer atmosfera dar uite ca un traseu planificat inseamna multe frumuseti!

    • exista avantaje si dezavantaje ale excursiilor cu ghid sau pe cont propriu. intentionez sa fac un post separat asupra subiectului, daca voi gasi suficiente de spus🙂
      dar cu siguranta toate sunt frumoase si merita!

  3. Poate ca afli mai multe mergand cu ghid, dar mie imi place sa imi las pasii liberi, sa mearga pe unde vor ei. M-as simti ingradita daca as fi cu un grup de necunoscuti si condusa de un ghid. Dar ai surprins locuri frumoase si interesante.

Lasă un răspuns

