Prima mea intalnire cu „Ghiduri turistice”

Ghiduri turistice reprezinta un grup de oameni pasionati de calatorii, peste care eu am dat intamplator pe Fb, iar o prietena mi-a povestit de prima lor intalnire in care cativa oameni au relatat cu poze si comentarii atractive trairile lor in diverse colturi din lume. Mi-a placut ce-am auzit, asa ca ignorat vremea cainoasa, am cautat pe net locatia din Complexul studentesc  si m-am infatisat la locul faptei. Mult tineret, vreo doua fete cunoscute, loc suficient, ceaiul cel mai ieftin din oras, cu acelasi gust ca cel din centru!

Prezentarea de inceput a fost facuta de Alina Ghenciu, povestind cu drag de peste ocean, despre SUA. Privind atatea filme americane o buna parte din obiective le cunosteam, insa a fost atractiv sa ascult impresiile cuiva care le-a vazut cu proprii ochi, alaturi de amanunte mai putin stiute, moduri de abordare a unei calatorii pe continentul american, modul de interactiune cu alte conceptii de viata. Mi-a placut entuziasmul cu care ne-a relatat drumul lung de mii de Km parcursi printre parcuri nationale, canioane, orase ultracunoscute New York, Chicago, Las Vegas, putin ocean, placerea greu mascata de a atinge cu propriile simturi locuri atat de indepartate, deschiderea spre nou, spre provocari de tot felul usurinta de  impartasi orice intamplare cu umor, dar si utilitate. O experienta pe care as fi tentata sa o incerc!

Urmatoarea „oprire” a fost in Belgia, relatata de Tomata cu scufita incepand cu Bruxelles-ul (poate fi instructiv sa asculti pareri si dupa ce ai vizitat de cateva ori un oras un oras!), Venetia Nordului- Bruges-ul si inca doua orasele cu arhitectura asemantoare, culori de prajiturele, strazi inguste, turism relaxat fara aglomeratia uzual intalnita.

Expunerea a fost incheiata de Calin Fatu care ne-a povestit cum s-a distrat in Jamaica. Exotic, in ritm de reggae pe urmele lui Bob Dylan, cu sau fara rasta si fum de ierburi, m-a entuziasmat privirea sa relaxata asupra lucrurilor. La intrebarea cum s-a descurcat conducand masina pe stanga, a zambit spunand ca daca faci fata traficului din romania te descurci si acolo. La fel autohtonii care vindeau suveniruri si se dezlipeau greu de el fara cativa dolari, sunt usor de indepartat daca ai experienta cersetorilor nostri. S-a vorbit despre inteligenta emotionala in raport cu cei care vor sa insele pentru bani si l-am admirat  penru detasare… Nu stiu daca m-ar tenta Jamaica, jungla si culoarea neagra predominanta, gandurile mele turistice sunt mai apropiate, pe aici prin Europa. Dar categoric modul de expunere, umorul, comentariile auditoriului, au facut timpul sa zboare si ploaia cainoasa de afara sa se opreasca.

Multumind organizatorilor pentru seara extrem de placuta oferita, am iesit zambind, cu gandurile calatorind departe si m-am oprit drept in buza unui fast-food pe care nu-l mai abordasem de vreun an, incheind seara c-un meniu crispie delicios, cu sosuri scarbos de delicioase si ingrediente care fac dorsalele mari. Ah, ce mod de „destrabalare” adorabil!

!

8 thoughts on “Prima mea intalnire cu „Ghiduri turistice”

  1. Mi-ar fi placut sa iau parte la aceasta intalnire. Imi plac atat de mult povestile despre calatorii! Daca tot nu plec din tara, macar sa aflu de la altii cum este, sa vad lumea prin ochii lor.

    • a fost cu totul altceva decat calatoriile noastre prin europa, istorie, muzee, cladiri si arhitecturi vechi. alt mod de viata, alte conceptii, alta abordare. interesant!

  2. Orasul tau e plin de oameni cu initiative frumoase, de evenimente interesante…de la care, constat eu acum, tu nu prea lipsesti. Prima intalnire zici? Inseamna ca vor mai fi astfel de ocazii.🙂 Totul e sa va simtiti bine impreuna. Asta conteaza!

Lasă un răspuns

