Concluzii referitoare la excursia din Praga cu o agentie de turism

Perioada in care am ales aceasta excursie a fost in extra-sezon, la un pret destul de scazut. Au fost multe avantaje, dar si cateva mici sacaieli. Pentru un om cu masina personala doar in vise si care in general calatoreste singur(pentru ca a obosit sa le explice celor din jur cat poate fi de frumos!), cu orientare in spatiu destul de limitata(ca sa nu spun dezastruoasa!), imprastiat, cu capul in nori si usor distras de orice se intampla in jur, excursia in grup cu autocarul e o varianta foarte buna. Programul fiind facut de altii, nu a trebuit sa ma informez in prealabil (lucru pe care de altfel l-am evitat intentionat, pentru a avea surpriza mai mare a descoperirii!) asupra obiectivelor vizitate, nu mi-am batut capul cu mancarea (mda, sunt cam fomista, cand ii fac galagie matele, farmecul peisajului dispare subit!) sau cu orele intre care trebuie sa ajung la hotel. Ziua pe care am petrecut-o pe drum m-a ajutat sa ma acomodez cu cateva informatii de baza despre Cehia si Praga in particular, desi o multime de date istorice, ani, regi si razboaie mi-au trecut pe langa urechi fara a retine mare lucru, furata fiind de ganduri sau privelistea intinsa de dupa geamurile autocarului. Pe toata durata excursiei am avut la dispozitie un om bazat, ghidul, care mi-a furnizat toate detaliile din zonele vizitate, asa ca la ajungerea acasa am putut „gugalui” linistita dupa chestii de finete pe care le uitasem sau le ratasem din cauze felurite.

Faptul ca a trebuit sa ma tin de un anume program a avut avantaje si dezavantaje. A fost bine ca nu m-am lungit interminabil, furata de farmecul locului sau intrand intr-un muzeu in care sa fac pui ore-n sir, ratand o multime de alte obiective exterioare. A fost mai putin bine ca am alergat pe strazi in care mi-as fi dorit sa-mi plimb camera foto mai pe larg, dar tempo-ul impus ma plasa mereu in coada grupului, gata-gata de a ma pierde in multimea deasa de turisti.

Datorita pretului scazut al cazarii, locatia a fost in afara orasului, astfel incat odata ajunsi la hotel n-am mai putut vagabonda prin imprejurimi, parcul linistit si singura straduta oferind prea putin interes. Cu toate acestea pensiunea micuta a furnizat servicii excelente, mancarea a fost diversa, iar personalul desi vorbea putina engleza compensa din plin cu amabilitatea. Dupa masa de seara, toata lumea disparea in scutecele, iar relaxarea la terasa racoroasa, doar in compania unei beri, m-a tentat doar pentru putina vreme.

Dilema cea mai mare a fost in permanenta ce sa aleg: sa ascult explicatiile foarte interesante ale ghidei sau sa ma indepartez de ea, misunand peste tot, in cautarea feluritelor unghiuri de fotografiere. Intr-un final am decis ca informatii gasesc pe net, dar poze pot face doar atunci si desigur ca in momentul in care reuseam sa-mi scot ochiul din aparat, abia mai zaream steguletul grupului care se indeparta uniform accelerat. La faza asta e bine sa ai pe cineva  in grup care sa-ti remarce eventuala absenta si tot la fel sa-l ai partener de camera, pentru a evita sa te sforaie un necunoscut(sau pur si simplu sa-ti sacrifici finantele si sa-ti iei camera single!).

Una peste alta cred ca orice varianta as alege, tot va avea mici imperfectiuni, asa ca indiferent ca voi calatori in grup organizat sau doar cu cativa prieteni, am decis sa ma bucur din plin de partile frumoase si sa ignor ce nu-mi place. Unde ati calatorit ultima oara, ce v-a placut si ce v-ar placea sa schimbati?

13 thoughts on “Concluzii referitoare la excursia din Praga cu o agentie de turism

1. Nu o să mai spun că Praga este un oraș drag sufletului meu. Am spus-o la fiecare dintre articolele tale despre acest subiect! Ultima vacanță? Madrid.Nu cred că aș schimba ceva. Poate doar perioada în care am fost. Deși s-a întâmplat la început de iunie (exact acum un an), m-am topit de cald.🙂 Și cum îmi place să străbat la pas locurile în care ajung, asta ne-a dat un pic de furcă.

2. Nici nu stii ce pofta mi-ai facut! De cand visez o astfel de excursie cu ghid! Indeplinesc perfect conditiile din primul paragraf! In plus, nu-mi place sa calatoresc cu persoane cunoscute, apar mereu disensiuni! Ultima oara tatal unei prietene se uita la fundul meu :))

• exista intradevar avantaje ale calatoriei cu necunoscuti, nu ai asteptari si orice lucru bun se iveste e super-bine primit. nu trebuie sa convingi pe nimeni sa-ti impartaseasca bucuria, poti fi tu pe deplin…

3. Ultima oara Spania&Portugalia pe cont propriu 16 zile! Ce mi-a placut? probabil faptul ca a fost mult mai ieftin fata de o astfel de excursie prin agentie! Apoi faptul ca am putut eu sa aleg unde sa merg avand in vedere ca am fost a doua oara si in Spania si in Portugalia! daca alegeam agentie ma duceau si prin locuri unde am fost deja!
    Dezavantaje? A fost foarte frig (in feb-martie) doar in Lisabona ce pot spune ca m-am simtit f bine la 20 grade! Dar 3 grade la Madrid si Segovia m-au facut sa inghet! Preturile mici la cazare dar cu parti negative (in Sevillia era frig noaptea, in Madrid camera era f mica doar ca am avut eu noroc sa stau singura, in Porto hotelul era in varful dealului etccc)! Si apoi fiind circuit am umblat f f mult! 2 nopti pe autocare! a fost greu …

• cred, dar au fost si satisfactii, ai subiecte de povestit pe blog pt cateva luni, iar de poze nu mai vorbesc. in plus ai amintiri cu tonele, iar asta hraneste sufletul🙂

4. Am fost intr-un circuit Croatia-Muntenegru, de fapt am umblat prin toata Pen. Balcanica. Mi-au placut peisajele, m-am indragostit iremediabil de Coasta Dalmata, nu mi-a placut ca mai mult am alergat decat ne-am plimbat, la Plitvice am alergat efectiv pentru ca ploua torential, asta nu mai e excursie… La fel ca si tine am ales sa fotografiez fiecare fir de iarba, ignorand explicatiile ghidului. Am ratat lucruri interesante, zic. Nu am procedat deloc bine ca nu m-am informat dinainte despre legendele locurilor unde urma sa ajungem. Din pacate, asa cum spunea si Cuvanta, cand mergi cu persoane cunoscute inevitabil apar si disensiuni. Din acest punct de vedere excursia a fost un dezastru. Apropiatii nu-mi intelegeau pasiunea pentru fotografiat. Nu intelegeau de ce trebuie sa fac asa multe poze. Eu zic ca e mai degraba rautate decat ignoranta. Oricum vin la pachet.

Iubitul nici nu vrea sa auda de poze. Mi-a spus ca nu vine cu mine daca am de gand sa fotografiez non stop. E o problema si asta, persoanele cu care mergi. E posibil sa-ti strice vacanta.
    Din fericire a compensat pe deplin frumusetea locurilor. Adica oricat de suparat erai, uitai totul in momentul cand vedeai perlele medievale precum Dubrovnikul sau Trogirul( ma rog, am impresia ca cel din urma e oras roman).

Cea mai mare problema ar fi DSLR-ul intr-un circuit. Efectiv nu stiu cand mai ai timp de setari. Cu compacta era simplu, pozam din fuga, pe automat. Dar la DSLR stau si 10 minute sa gasesc setarile ideale… Nu e timp de asa ceva in circuit. Am vazut Dubrovnikul la galop. :))

• in primul rand eu gandesc f egoist la capitolul asta. mi se complet rupe de cine se supara in jurul meu, daca m-am dus sa vad, sa ma bucur de ce-i in jur si sa fac poze, aia fac. pe suparaciosii eventuali ii impac in drum spre casa, cand am epuizat subiectele de surprins. pe de alta parte, dslr-ul are si mod automat. cand am timp setez ce ma pricep, cand e de viteza, pun pe automat si-i dau sa mearga. este clar ca in asemenea excursii, in care mergi in viteza grupului nu ai sa poti sa surprinzi maxim artistic ceea vezi. insa de multe ori peisajele sunt suficient de suprinzatoare sa compenseze un unghi mai neinspirat. si nu in ultimul rand, daca ai doar cateva ore sa maturi o zona si stai 10 minute in fata fiecarui cadru, as zice ca pierzi timp pretios, pe care l-ai putea folosi sa fotografiezi mai multe si mai diverse…

5. Pingback: Sunt în mare pericol! | Cuvânta

6. I’ve never done a tour with a group, although in certain circumstances I think it would be the best option. We usually pick a country, or a group of countries, or an area, and then start to research. In Europe we only travel by bus or train, which can be a trial, especially hauling luggage between trains that are on opposite sides of the station. We also like the rail pass and frequently decide on where to go for a given day or days based on the current weather. Being flexible sometimes us running for the train station because the South train leaves in 20 minutes and we can decide where we are going once we are on the train. That’s one way to travel.

• i think its the best option when one travels alone. i travelled with some friends in italy just like you, by train, and i enjoyed every moment, except the part with the luggage🙂
      thank you for passing by! all the best!

7. Nu ma intreba, ca nici nu mai tin minte de cand nu m-am mai calatorit cu adevarat! Dar eu am ales si voi alege mereu sa plec singura, de capul meu, fara ghid, fara persoane necunoscute. Daca e vacanta, vacanta sa fie! Nu ma duc sa ma enervez din cauza ca decid altii pentru mine.