Pro si contra litoral romanesc in extra-sezon

In primul rand m-as lega putin de statiunea Neptun, care in vremurile stravechi era perla litoralului, dorita si ridicata in slavi de multi. Eu n-am apucat sa vad prea multe acum, insa locatia hotelului 2D e usor peste mana, trebuind sa ocolesti lacul pentru a ajunge la mare-am senzatia ca de fapt nu exista hoteluri aproape de mare. Plaja in schimb, e generoasa, primitoare, iar intrarea in mare lina, cu apa mica pe o suprafata intinsa, tocmai potrivita pentru din astia ca mine care vor sa simta pamantul sub picioare in permanenta. Exista sezlonguri la preturi moderate si om care te doteaza rapid. Din pacate saltelele sunt cam deselate, buretele scoate limba din captuseala (n-a fost iarna suficient de lunga sau e scumpa ata de cusut!), iar umbrelele din paie au motul descentrat de parca le-ar fi prins furtuna. La inceput de iunie sunt putini turisti, cativa straini in etate si rataciti la conventii, ca noi. Avantajul e imens, liniste, nu se vehiculeaza gogoasa infuriata, namol si coliere de scoici, nu-ti arunca nimeni cu maneaua in fata. Copiii n-au terminat inca scoala, e idilic!

restaurantul de pe lac piscina terasa restaurant cu gradina gradina cocheta restaurant pe lac nuferi in zare, marea nuferi

Ca vorbeam la inceput de lac, e superb si nuferii gratiosi sunt infloriti in mare parte. I-am admirat abia treziti din somn, deschisi in mijlocul zilei, zambind la soare sau intorsi spre somn in lumina lunii. N-ar strica insa o curatare la mal a lacului, matasea broastei si mizeriile din unele portiuni, ucid fara mila poezia. Inca nu circulau hidrobiciclete sau ceva barcute, dar am inteles ca in sezon exista.

Un punct in plus pentru terasele de pe plaja, servirea rapida si mancarea delicioasa, la preturi acceptabile. Si daca tot a venit vorba de servire nu pot trece cu vederea o seara in care un grup mai mare am decis sa mancam la una din terasele din apropierea hotelului, cu o gradina atent ingrijita, felinare in iarba, plante decorative aranjate cu gust, totul cochet… pana la servirea chelnerilor. Domnisoara care ne-a luat comanda, a incurcat felurile de pizza cu baiatul care le-a adus, cafeaua comandata la inceput a aparut la final doar pe nota de plata, am fost interpelati grosier ca am acceptat pizza pe care am ales-o si nu ne-am dat seama ca era alt model, totul fara nici un fel de scuze. Personal tanar care nu cunoaste exact produsele, la tiraj mare e scuzabil sa se produca incurcaturi. Mai putin scuzabila e atitudinea superioara si tragerea la raspundere a clientului, incarcarea notei si sfidarea ostentativa. In conditiile in care la greci am primit mereu ceva bonus, chiar daca ceva-ul ala a fost doar un zambet sau o amabilitate, nu e de mirare de ce prefer, in continuare, sa alerg spre alte zari si sa-mi cheltui banii imbogatind alte tari!

Ar mai ramane sa va povestesc despre Hotelul 2D din Neptun(3 si 4 stele): o locatie larga formata din mai multe corpuri, unul recent reamenajat. Au instalatii de climatizare, unele si pe cald(sa nu uitam ca noaptea la inceput de iunie poate fi destul de racoare, mai ales daca a plouat ceva inainte), curatenie adecvata, lenjerii si prosoape impecabile. Dotat cu piscina interioara si exterioara, ambele cochete, posibilitati de spa multiple (n-am testat pentru ca nu intra in pachetul nostru si vremea fiind frumoasa am preferat in tmipul liber, marea). Micul dejun a fost singura masa care am servit-o in hotel, dar aveau de toate, pentru orice pretentii, masa putandu-se servi si pe terasa din exterior cu vedere oblica spre piscina. Personalul atent, serviabil, atat in restaurant cat si la curatenia prin camere.

O concluzie imbucuratoare e ca in unele locuri oamenii s-au pliat pe cerinte si fac turism la nivel deosebit, dar nu peste tot. In speranta ca sezonul cald va acoperi si rezolva micile neplaceri v-as intreba cum vi se pare acum litoralul romanesc? Ati fi curiosi sa-l vizitati? De ce?

12 thoughts on “Pro si contra litoral romanesc in extra-sezon

  1. Da, pt. cå imi trezeste amintiri din copilårie😀 si pt. cå se vb. romanå (måcar o såpt./an) in rest… anul åsta o så merg mai departe la turci, unde ador mancarea😉, apoi luåm vaporul si traseul de intoarcere o så fie prin Bari (Italia)… Elvetzia , Germ., Danemarca, Suedia si acaså in Oslo.
    Sincer, anul trecut am fost la mare in Mamaia 4 zile, dupå o lipså de 7 ani si se vedeau mici schimbåri, inså nu asa seminificative. Cat despre servirea clientului… mereu a fost problematicå si nu se våd imbunåtåtziri, cu toate cå sunt hotele private si patronii au de pierdut atunci cand nu stiu så aleagå personal calificat… sau måcar bine instruit.

    • pentru tine care duci dorul tarii e de inteles, poti usor sa treci peste unele stangacii sau lipsa bunului simt. pentru noi, cei care traim aici, dorim ca macar in cele cateva zile de vacanta sa fim tratati decent.
      distractie placuta, relaxare si doar zile senine! ai sa ai ce povesti!🙂

    • auzisem la radio ca a murit unul din delfini, sper ca nu era singurul…
      da, astea doua atractii mi-au placut mereu, mai e aqua magic, planetariul, telegondola. iti doresc sa ti se intample!🙂

  2. Pai nu cred ca le poti avea chiar pe toate …😆
    Unii stiu sa-si vanda produsul , altii incearca cu ce se poate…in speta cred ca la terasa cu pizza ospatarii vor lua salariul din spaga.😀
    Una peste alta , pare-se ca ai vreme buna si distractie frumoasa!
    Si ca sa raspund intrebarii tale : da , eu as merge pe litoral , pentru ca stiu cum este acolo…sunt obisnuita si , cumva , am avantajul sa stiu cum trebuie tratate aceste probleme de care turistul se izbeste.
    Pe de alta parte , daca nu as sti lucrurile astea , as fugi mancand pamantul si n-as calca pe litoralul romanesc decat sa primesc absolut totul de gratis….poate asa…sau sa am atatia bani incat sa imi permit sa stau la 4 si 5 stele.
    E adevarat ca locurile sunt frumoase…dar nu poti dormi sub cerul senin si nici vanatoarea nu e permisa in zilele noastre…asa ca,daca nu as sti , as face ce am scris mai sus!
    Distractie maxima in continuare!

    • deocamdata sunt loco, fara nici un plan de alta ieseala, dar multumita de cele efectuate pana acum.
      categoric nu le putem avea pe toate, insa ar fi simplu de tot ca unele chestii sa fie modificate usor spre bine si totusi nu se intampla. cred ca e din cauza ca „merge si asa”. din pacate am termen de comparatie, am vazut cum pot fi tratata in alte parti, pe bani mai putini. litoralul nostru nu ma atrage prin nimic…
      distractie maxima si tie, vara e in toi!🙂

  3. Categoric nu. In primul rand ca eu sunt mereu dorinica sa descind pe alte si alte meleaguri europene. Prin prisma meseriei e obligatoriu sa vad si sa inteleg alte locuri, alte culturi. Romania am cam vazut-o inca de mica. Nu-mi permit sa dau banii (si aia putini) aici si sa am parte de asemenea tratament. Ca tot ai pomenit tu de ospatari, eu am intampinat probleme asemanatoare si aici, in orasul natal, la cafenele si terase. Ca sa nu mai zic ca pana si casieritele din hipermarket ne trateaza cu superioritate. Principiul ala vechi, clientul nostru, stapanul nostru, nu mai e demult in vigoare.

    • exemple de ospatari neprofesionisti gasesc peste tot, ca doar e aceeasi tara, cu cei de aici de la terase m-am obisnuit deja. mare majoritate sunt cel putin amabili, zambesc si atunci nu mai conteaza ca nu stiu ce trebuie sa faca, cu rabdare ajung cumva la liman. totusi intr-o statiune, in concediu incep sa am pretentii mai mari, mai ales daca stiu ca se poate si altfel.
      casiere din alea n-am intalnit inca, uzual ma deranjeaza cu intrebari din alea „a fost totul in regula? ati fost multumiti de magazinul nostru?”. am senzatia ca fac misto de mine cu atat de multa amabilitate🙂

  4. Eu nu am mari pretentii de la romanii nostri. Stiu ca suntem asa cum suntem, ca avem multe lipsuri in educatie si cultura, asa ca pe litoral plec intotdeauna fara mari asteptari. Mai bine sa fiu surprinsa in mod placut, decat sa ma intorc dezamagita. Stii, oricat de frumos ar fi pe la altii, eu ma simt mereu atrasa de marea noastra.😉

    • eu nu! am vazut atatea nuante de albastru si o mare fara coji de lubenita… ca nu mai pot sa nu visez. in plus, drumul de la mine e cam la fel ca ore de mers, pretul e mai mic, iar serviciile net superioare. doar patriotismul nu ma mai convinge!

Lasă un răspuns

