O noua intalnire la „Povesti de pe mapamond”

V-am mai povestit, undeva luna trecuta, despre prima mea intalnire cu Ghidurile turistice. De data aceasta am calatorit pret de vreo ora jumatate prin Lisabona, Barcelona si Asia: Malezia si Indonezia. Povestile au debutat cu un baiat trimis in stagiu de lucru de la o facultate economica si care in putinul timp liber a vizitat principalele obiective din Lisabona.     Cu ocazia aceasta am constatat ca nu toata lumea foloseste vorbe multe pentru a descrie ce-a vazut si nici poze. O prezentare mult prea succinta pentru gustul meu de a vizualiza si simti cat mai mult din experientele celuilalt. As spune ca mai degraba mi-a deschis apetitul si m-a lasat flamanda…

Urmatoarea povestitoare a fost Oana Kovacs pe care o cunosc de mult timp si ale carei fotografii si amanunte din Barcelona mi-au tinut atentia treaza. Multe din obiective le stiam deja de pe alte bloguri si-mi doresc candva sa le pot vedea prin lentila proprie a aparatului meu foto, dar mi-a placut sa-i ascult impresiile, sa-i vad bucuria rememorarii excursiei in orasul spaniol, alaturi de un ghid local, gustand sangria, mancand tapas, uimindu-se de arhitectura ondulata a lui Gaudi, de parcuri, constructii sau festivaluri cu lumini si artificii. Este clar ca spiritul latin e pe placul meu si cade la fix intr-o excursie de genul acesta!

Ultima relatare si as spune cireasa de pe tort a serii a fost vacanta de 3 saptamani a unui cuplu in Asia. Ca experienta personala nu ma atrage locatia, e prea departe, prea diferita in conceptii, religie, clima, siguranta. Probabil inca n-am atins maturitatea necesara abordarii unei provocari pe alt continent. Asta nu inseamna ca nu am sorbit fara aproape sa respir lucrurile neobisnuite incercate de curajoasa fata care povestea: scuba diving cu echipament complet de scafandru, surf si planare intr-un tunel de presiune, din cel folosit de parasutisti pentru a se antrena sa faca figurile alea spectaculoase, in grup, in aer. S-a plimbat prin Kuala Lumpur pozand turnurile gemene cele mai inalte din lume, a ascultat cantand copacii inalti luminati feeric noaptea, construiti special pentru a capta energia solara si a o refolosi la maruntit deseuri vegetale, a vizitat o gradina zoologica fara garduri, unde animalele umblau complet libere, a admirat fructe uriase intr-o gradina botanica care initial a fost un experiment de cativa ani pe la 1920, daca retin bine, lasat in paragina si reluat de curand dupa ce au remarcat cat de bine s-au aclimatizat plantele. Vacanta a continuat pe-o insula complet rupta de lume, fara electricitate, sosele, masini sau biciclete, dar cu plaje si apa tocmai buna de a admira minunatiile submarine si s-a finalizat in Bali, locatia atat de cunoscuta din „Eat, Pray, Love”, unde Julia Roberts se plimba cu bicicleta intr-un decor interminabil de romantic. Se pare ca realitatea difera nitel, ca aglomeratie pe sosele de exemplu, insa plajele arata fenomenal, iar hotelurile acopera cerintele la exact cate stele preferati.

Timpul a trecut pe nesimtite, am iesit in caldura oarecum diminuata a serii si cu gandurile departe intrebandu-ma cat ar trebui sa fiu de curajoasa sa ma incumet la o asemenea experienta  si m-am indreptat agale spre casa. Ati testa o destinatie din afara Europei? Unde si de ce?

6 thoughts on “O noua intalnire la „Povesti de pe mapamond”

  1. Am fost in SUA, dar nu pot sa zic c-ar fi fost alegerea mea, dar as vrea sa vad Japonia, China, Tailanda si Australia. De fapt, pe masura ce citeam articolul tau am realizat ca nu mi-am pus niciodata problema distantei. As vrea sa vad anumite locuri, chiar daca ar inseamna sa calatoresc ore intregi. Imi pare bine ca exista avioane si poti ajunge oriunde in maxim 24 de ore, dar nu m-as fi data inlaturi de la o calatorie de 2-3 saptamani cu vaporul cum erau pe vremuri. E si asta o aventura in sine 😀 Cel mai absurd vis pe care il am este sa vad Antarctica, dar cine stie. Am vazut ca National Geographic organizeaza expeditii, dar preturile sunt cam ridicate, cel putin deocamdata.

    • eu sunt un om fara rabdare, o educ continuu, dar adesea natura mea primitiva iese la suprafata si ma trezesc bataind din picior ca nu se desfasoara lucrurile cat de repede vreau eu. teleportarea ar fi o idee tocmai potrivita, doar sa ma gandesc la destinatie si miscand din nas sa ajung instantaneu acolo. singurele calatorii pe care le agreez sunt cele cu avionul, insa am avut parte doar de scurte, 2-3 ore maxim… probabil ca la mai lungi nu m-as mai bucura atat. stiu si-mi repet ca nu doar destinatia conteaza, ci si drumul in sine… insa mai am de munca 😀
      pe de alta parte sunt fan caldura, mare, destinatii unde nu-i iarna niciodata, frigul ma face uracioasa si interesata zero fata de ce-i in jur. 🙂

  2. Anca, eu is convinsa ca o destinatie ca Barcelona ti s-ar potrivi de minune.
    La Asia visez si eu dar deocamdata nu ma vad ajungand acolo si eu as pune (acum cel putin) pe primul loc orasul Shanghai din China. Dar eu sunt „a city girl” dupa cum ai observat, iubesc natura, dar istoria, arhitectura si cultura sunt cele care ma dau pe spate si ma conving sa aleg o destinatie.

    • eu inca nu m-am decis ce sunt…imi plac toate si natura fara civilizatie si orasele cu arhitecturi, muzee si distractii. asa ca aleg ce se nimereste 😉
      si eu cred ca mi s-ar potrivi, desi limba spaniola pt mine va ramane vesnic o necunoscuta, nu ma atrage deloc!

  3. Mi-ar fi placut sa fiu acolo cand se povestea despre aventurile cuplului ce a vazut gemenii, asa cum mi-ar palcea sa ajung si eu pe acolo. Nu cred ca este loc pe acest pamant unde sa nu imi doresc sa ajung. Ma tot gandesc si nu imi vine nimic in minte. Pana si in Africa m-as duce fara retineri, daca mi s-ar ivi ocazia. :))

    • mda, exact asa sunt si eu, sunt atatea locuri pe care as vrea sa le vad cu lentila proprie… ca n-s zice nu la aproape orice. totusi, inca am oarecare strangere de inima pentru destinatiile mai putin civilizate 🙂

Lasă un răspuns

