Stirile si tv-ul incotro?

De multi ani nu mai urmaresc tv-ul. Deloc! Habar n-am de ce-l tin inca sa-mi umple spatiul si sa adune praful. Totusi, asteptand sa-mi vina randul pe scaun la coafor, discutiile se purtau sub nivelul de zgomot al uscatoarelor de par, m-am trezit izolata si neavand alta optiune (mda, n-am telefon din ala destept sa dau din deget pe FB cu el!) am ridicat ochii spre tv-ul dinspre tavan. Primele imagini cu Varciu, un tip tinerel care se zbatea la mare sa faca un clip cu o duduie siliconata maxim si lucioasa de ziceai ca-i data cu slanina. La intrebarea mea „cine-s astia?” cateva capete s-au intors incredule spre mine „faci misto, nu???” Mi-am inghitit limba si am ascultat niste pareri intre actor si cantaret, niciuna nefiind prea convinsa ca respectiva vedeta ar fi corespunzand vreunei categorii anume. E VIP si gata s-a concluzionat! In continuare a defilat Mioara Roman, deja doamna care urma sa-mi spele parul a inceput sa-mi traduca binevoitoare, ca-i fosta nevasta a lui Petre Roman ( ha! pe asta-l stiu!!!). Bun, bun, pricep ca femeia e dezamagita de divort si de noua casatorie a aluia (cine n-ar fi?), insa de aici si pana la a-ti filma dormitorul ticsit de carti si reviste si de a explica ce citea fiecare, pe vremea cand… mi s-a parut la limita grotescului. Doamna corpolenta din platou, parca fiica impricinatilor se conversa cu ma-sa dintre carti, iar eu nu pricepeam in ce masura chestiile astea ar merita atentia telespectatorului, l-ar distra cu ceva sau i-ar imbogati cultura generala.

Cineva a pus mana pe telecomanda sau am lipsit eu o bucata din peisaj si cand am revenit cu ochelarii pe ecran, un concurs dintre niste vedete de muzica populara (parca) se intreceau in farse penibile. Unul in aschimodia goala iesea dintr-o sauna, astia au tabarat cu filmarea si un agent de politie pe el, echilibristica unei blonde planturoase cu doua cofe de apa peste o piscina gonflabila si un sarpe in ea, remarci rautacioase despre destinatarii farselor care daca s-au suparat, nici nu prea conteaza atat timp cat audienta merge.

Intr-un final am scapat de toaletele incarcate si pitipongeli, ca sa ajungem la stiri. Mai bine de o ora s-a pisat marunt evenimentul tragic din Muntenegru, fara informatii exacte, cu balmajeli si cateva supozitii care se contraziceau flagrant, cu exprimari bombastice care exagerau in mod voit si lacrimogen o pierdere tragica ce ar fi fost normal a fi tratata cu decenta. O extensie desantata spre rudele, vecinii si cunostintele victimelor, fara legatura cu evenimentul in sine, o cantitate enorma si interminabila de vorbarie goala, de-o falsitate strigatoare la cer, in mod clar cautand senzationalul si gasind in mod si mai clar doar vieti normale de oameni, care au avut nesansa sa aleaga o excursie sfarsita tragic.

Remarc cu tristete ca televiziunea se deterioreaza din ce in ce mai rau, evenimentele prezentate sunt aproximative, reporterii exagereaza stari care starnesc obsesiv lacrimi sau orori, emisiunile de divertisment sunt la nivel de mahalageala ieftina, de parca stai cu urechea ciulita sa asculti cum isi capaceste vecinul nevasta.

Voi urmariti emisiunile tv? Stiri, divertisment, posturi preferate?

28 thoughts on “Stirile si tv-ul incotro?

  1. Nici eu nu prea mă uit la televizor. Dar m-am obișnuit să îl țin aprins și mai prind din zbor câte o frântură de știre sau câte o imagine răzleață. Și mi se zgârâie timpanul și retina. Goana după audiență a pervertit îngrozitor programele de la TV.

  2. Am scris si eu in cel mai recent articol ceva despre televiziunile de stiri, dar dintr-o alta perspectiva. Daca o sa citesti articolul o sa intelegi exact.
    Ce sa zic, nu ma mai uit la tv asa cum o faceam acum 6 ani de exemplu, dar de data asta chiar am fost impresionata si am privit non stop programele de stiri. Iar exagerarile mie nu mi s-au parut exagerari. Mi s-a parut firesc sa prezinte dezastrul din Muntenegru exact asa cum au ales ei sa-l reflecte. Nu mi s-a parut circ, asa cum opineaza unii. Oamenii vor sa afle cat mai multe lucruri, sunt impresionati si empatizeaza puternic cu victimele accidentului. Nu in fiecare zi un autocar „zboara” de pe un viaduct si se pravaleste intr-o rapa de 40 de metri.
    Dupa ce s-a intamplat mie mi s-a taiat orice pofta de a mai pleca in vacanta vreodata. Aveam un program cu circuite, mi l-a adus mama ieri, ma uitam la el si dintr-o data imi dadeam seama ca nimic nu ma mai atrage, ca toate tarile si orasele europene, atat de adorate pana mai ieri, si-au pierdut dintr-o data tot farmecul.

    Desigur, la mondenitati nu ma uit. Dar o tragedie nationala, un accident cumplit, da, ma impresioneaza si ma intereseaza enorm. Sunt cu sufletul alaturi de acei oameni greu incercati. Sper sa-si revina din soc, sper sa se afle exact ce s-a intamplat acolo. Astept rezultatul anchetei.

    • n-as vrea sa fiu inteleasa gresit, nu sunt indiferenta la pierderile de vieti omenesti, la suferintele celor ramasi sau la eforturile facute de autoritati, atat ale noastre cat si cele din Muntenegru. sunt convinsa ca dupa evenimentul asta se vor lua masuri mai severe care sa asigure siguranta calatorilor, pentru ca, sa recunoastem, de multe ori soferii autocarelor forteaza nota pentru a castiga timp, iar turistii inchid ochii din dorinta de a ajunge mai rapid.
      dupa mintea mea, evenimentul este exagerat si prin simpla denumire de „tragedie nationala”. este un accident rutier, cu nu numar ridicat de victime, e adevarat, dar e departe de un cataclism, o inundatie sau un incendiu de proportii. repet, asta nu inseamna ca desconsider tragedia intamplata, dar tot dupa cei de la stiri, ultimele dati cand s-a tinut doliu national au fost cand a murit Papa si presedintele cazut cu avionul alaturi de-o buna parte din clasa politica ce conducea Polonia parca.
      cat despre rezultatul anchetei, poate gresesc, dar nu vad ce relevanta are daca soferul mort a ocolit niste copii sau a depasit un alt autovehicul, a adormit sau a luat o decizie nefasta.

    • nu numai atat, nu e nici macar exact si din dorinta de a retine atentia spectatorilor treaza, denatureaza evenimentele, le amplifica in mod obsesiv si-s plini de neconcordante si inexactitati dupa ureche.

  3. M-ai nimerit cu televizorul! ;))
    Nu l-am mai deschis de vreo trei luni. Singurele ocazii când mai vede şi el curent prin circuite sunt cele în care vin Ziurelul sau Mărgelatu pe la mine şi când „dau” pe desene animate.
    Ştirile mi le culeg de pe internet, şi nici măcar alea nu mă interesează toate. Şi ce bine e aşa! Igienă mintală se cheamă.

    • cred ca ne vom scinda puternic: aia care se uita la tv si ceilalti. cu gandiri, trairi si conceptii complet diferite. tv-ul asta modeleaza tot si am senzatia ca nu in bine. eu am ani de lipsa din fata micului ecran, iar stirile cu adevarat importante ajung la mine prin radio sau comentariile din jur. atunci dau o cautare pe net, in 5min imi fac o parere si-mi vad de treaba mai departe… fara tv.

  4. Ma uit rareori la stiri dar in rest am program impus de desene animate. Sotul se uita la Discovery.
    Canalele romanesti mi se par imposibil de kitchoase.

  5. Televizorul functioneaza si fiind in aceeasi camera cu calculatorul , nu am cum sa nu imi arunc , cand -cum , un ochi in ecran , daca mi se pare ca aud vorbindu-se de ceva interesant.In general , daca nu stau la calculator , nu urmaresc stririle sau emisiunile de genul „happy hour” sau ceva asemanator.Nu imi plac.
    De obicei urmaresc canalele de emisiuni culinare sau cele de stiinta , travel , animale…cam acolo ma uit,cand ma uit!

  6. Mă încăpăţânez să mă uit la tv, deşi nu mai găseşti decât foarte rar ceva interesant de văzut. Emisiunile de divertisment sunt jalnice, penibile, vulgare, încât bârfa din faţa blocului pare cu mult mai decentă, decât viaţa „VIP”-urilor, expusă atât de indecent şi deşănţat. Nici filmele nu sunt decât arareori de văzut şi tot sunt repetate cele deja prea mult difuzate…
    O plimbare în natură este cu mult mai frumoasă, decât timpul pierdut la tv…

    O zi bună, Red! 🙂

    • multumesc, alex, un weekend frumos si voua!
      ai dreptate cu filmele, eu am renuntat la ele pt ca le lungeau interminabil intercaland calupuri de reclame atat de lungi incat imi pierdeam orice interes de a relua filmul. dupa cateva calupuri din astea, mancasem, facusem dus, imi sunasem toti prietenii… si la final realizasem ca nici nu ma mai interesa filmul🙂

    • si-mi manca timpul, aceeasi informatie comprimata la cateva minute mi-o lungeau ore in sir, fie ca era vorba de stiri, film sau emisiune de calatorii, culinara sau vreun discovery.

  7. mi-ai adus aminte că n-am mai scris de multișor despre subiectul ăsta. Cred că de când cu șarpele care decedase…😆
    Eu mă uit frecvent pe Jim Jam, Nikleodeon și alte vreo două din astea. Fără voia mea, desigur!😀

  8. Iti dai seama ca „jurnalistii” astia au format de fapt o buna parte din ceea ce suntem azi? Clasa politica, speculatiile, jocurile de culise, superficialitatea.

    A patra putere in stat…..jenant.
    Nu, nu ma uit la stiri in Romania. Aflu ce vreau de pe agentiile de presa

    • exact asta e teama mea cea mai mare, tv-ul formeaza generatii intregi…
      am senzatia ca tv-ul va fi abandonat in curand. cei care vor sa gandeasca folosind propria minte se vor orineta spre net. sunt multe lucruri de calitate slaba si acolo, dar macar ai termen de comparatie.

  9. La noi merge televizorul doar seara cand ma uit eu pe National Geographic si toata noaptea, ca adorm cu el deschis.🙂 Se mai intampla sa gasesc cate ceva interesant pe TVR, insa nu foarte des. De multe ori m-am revoltat la gandul ca platim peste 100 de programe la care nu se uita nimeni. Sa vezi ce reactii am cand ne suna cate un operator pentru a ne propune alte si alte programe de kk. :)))

Lasă un răspuns

