Pastrezi legatura cu fostii colegi de scoala?

Hoinarind prin Onestiul meu drag uneori dau peste fosti colegi, de liceu… mai simplu, de generala…  deja complicat, de la gradinita… n-am amintiri clare! Avand in vedere ca ajung la intervale foarte mari si cea mai  mare parte a timpului devin satelitul natural al mamei, ca pe vremea cand eram de-o schioapa (de abia reuseste sa scape de mine prin baie sau cand doarme), cunostintele mele din orasul natal sunt reduse mult spre zero. Cu toate astea, sunt tare bucuroasa cand dau peste vreun vechi coleg, care are timp sa-si rupa din program si sa imparta un pahar de vorba cu mine. N-am pretentia sa se opreasca pamantul pentru ca eu descind din Banat si nici nu ma omor cu firea sa reinod legaturi pe care le-am ignorat o viata. Totusi, dupa ultima vacanta iata ce-am experimentat:

1. Colega de banca- dupa confidente de 12 ani de zile, am zburat spre puncte cardinale diferite legate de rubedenii aciuate in alte colturi ale tarii. Aveam senzatia ca gandim oarecum la fel. Ultima data, cele doua zile de vizita le-am acordat doar mamei, iar vociferarile ca nu mi-am prezentat omagiile, au depasit cei 500km ce ne despart. Drept urmare, de data asta avand timp mai mult, mi-am expus programul lasand-o sa aleaga cand are timp de mine. Din pacate am nimerit in plin proces pe pregatire pentru concediu, mi-a acordat jumatate de ora, ce s-a dovedit prea mult fata de ce mai aveam noi de povestit impreuna.

2. Colege de clasa din generala- dupa o pauza de vedere de cam 30 ani, eram curioasa daca le recunosc. Eu pe ele da, ele pe mine… cam nu. Sa fie ochelarii mei de vina si podoaba capilara cateva tonuri mai deschisa? Ca parca n-as da vina pe varsta! Cert e ca una a mimat ca ar sti cine sunt, iar cealalta mi-a zburat franc in fata ca nu m-ar fi recunoscut niciodata! Una locuia in Grecia, avea un bronz superb insa mintea ii patina pe alocuri, cea de-a doua mi-a acordat jumatate de atentie, intreband generalitati  apoi m-a ignorat sporovaind cu prima. E adevarat ca eram intr-un grup mai mare si incercam sa povestesc cu mai multi odata…

3. Colega de clasa din generala, fost star de gimnastica- hmm, cu asta chiar am dat chix pe fata! Intamplarea a facut sa fiu la momentul ala doar printre foste gimnaste si probabil se astepta sa fac parte din elita. Am explicat eu timid ca am frecat bancile impreuna cateva clase (eu-s aia pe care a caftit-o ca-mi voia locul de la geam!!!). Mi-a dat ignore din doua miscari si singurele vorbe lansate catre mine au fost „la revedere”-le general din final.

4. Colegele de scoala din ani mai mici, fata de care manifestam interes zero, dar pe care le-am intalnit la diferite reuniuni onestene de-a lungul vremii, nu neaparat din tara, oameni destupati la minte, bucurosi de revedere, dornici de povesti fara a necesita declaratii de avere sau statut social. E adevarat ca imparteam si program comun, fiind cu toatele in concediu.

Ca o concluzie, fostii colegi de scoala n-au fost o preocupare pentru mine nici in trecut, nu vor deveni nici de acum. Daca drumurile noastre s-au despartit  si n-am gasit calea sa le reluam atata amar de vreme… n-am pierdut nimic! Voi cum relationati cu fostii colegi de scoala? Ati reusit sa evoluati la fel? Pastrati legatura cu ei?

29 thoughts on “Pastrezi legatura cu fostii colegi de scoala?

  1. Nu mai stiu mai nimic de fostii mei colegi, nici de colegele de liceu caci n-am fost in relatii foarte stranse. Nici macar intalnirile alea clasice de 10 sau 20 de ani nu le-am facut. Ne-a imprastiat viata, s-a destramat iluzia prieteniei vesnice. Cat timp nu imparti aceleasi interese, acelasi cerc de prieteni si o locatie apropiata nu sunt sanse sa dainuie o amicitie. Dar banuiesc ca nici ele nu suspina de dorul meu.;)

    • cred ca intervin si tot felul de probleme, timpul care nu ajunge si interesul care guverneaza multe dintre relatii. putini cultiva prietenii din care nu au de castigat decat o sporovaiala din cand in cand🙂

  2. Acum câteva zile, ne-am revăzut mai mulți colegi de liceu, la unul dintre colegi acasă. A fost o revedere tare plăcută, mai ales că pe unii nu-i mai văzusem de… 25 de ani! Mai ales că atmosfera din curtea colegului a fost una foarte destinsă și relaxată. Cu câțiva colegi țin legături foarte strânse. Alții….nici n-au catadicsit să răspundă la invitația revederii. Fiecare cu ”prioritățile” lui.
    O zi frumoasă, dragă Red!🙂

    • ma bucur ca ti-a facut placere sa-i revezi. pe undeva cred calegaturile raman in aceeasi zona, daca au fost foarte apropiate gasesti ceva de povestit cu ei, daca s-au mentinut doar de convenienta…vor fi doar schimburi amabile de pareri…si cam atat.
      zi faina si voua, alex!:)

      • Aşa este! Culmea e că în primii ani după liceu am pierdut legătura cu cei mai mulţi. Întâlnirea de 10 ani am ratat-o, din lipsa de interes a celor mai mulţi. Cu timpul, am început să refacem legăturile, în primul rând cu cei cu care m-am înţeles bine şi în anii de şcoală. Sunt frumoase aceste revederi. De regulă vin cei cu care mai ai ce vorbi, căci „greţoşii” nu se mai sinchisesc. Oricum, nu ai cum să ajungi la o apropiere prea mare, cu oameni pe care nu i-ai mai văzut de mulţi ani…
        O zi frumoasa şi vouă, dragă Anca!🙂

      • nici nu cred ca-mi doresc o apropiere prea mare, nu ma intereseaza in amanunt ce fac fostii colegi, imi ajunge viata mea. totusi sunt niste oameni alaturi de care am impartit niste momente si imi place sa cred ca eventualele disensiuni si invidii au disparut cu anii…
        o saptamana frumoasa!🙂

  3. Vin si eu cu acelesi impresii ca cei de mai sus, nu, nu am fost foarte apropiata de ei in scoala, acum nici atat. Nu am pastrat legatura cu niciun coleg de generala sau liceu.

      • Nu, nu ma pasioneaza genul asta de legaturi. Bine, daca ne-am fi inteles excelent pe toata durata anilor de scoala, poate. Dar nu a fost cazul. Mereu au existat disensiuni, chestii care ne desparteau, orgolii, invidii, barfe. Totusi, i-am cautat pe fb si nu i-am gasit…

      • asa cred si eu, unde a existat potriveala, e posibil sa mai fi ramas ceva. unde nu… mici sanse ca oamenii sa se fi schimbat atat de mult incat sa existe o lungime de unda comuna.

  4. Pingback: Oraş al contrastelor | Iubesc Viaţa

  5. Cu o singura colega de liceu m-am vazut des dupa terminarea scolii, insa in ultimii ani am fost prea ocupate pentru a ne mai vedea. Nici macar la telefon nu am mai vorbit… Nu m-am deranjat sa imi caut fostii colegi, nici nu mi s-a intamplat sa ii intalnesc vreodata din intamplare. Parca au intrat in pamant, parca toti s-ar fi mutat din Ploiesti. :)))

  6. Am fost la intalnirea de 10 ani si da, am cativa , un grup mic cu care mai schimbam o vorba, etc dar nu la modul ca stim tot de unu si altu.
    Am o colega cu care am pastrat legatura mereu si cand a fost ea plecata si cand am fost eu, cel mai adesea nu ne nimeream amadoua in tara dar si cand se intampla ne vedeam la o cafea.
    Iar cu prietena buna din liceu ne-am certat ca am facut greseala sa facem afaceri impreuna. Adica nu ne-am certat in sensul c-am urlat una la alta dar s-a terminat povestea de „iubire”🙂

    • uneori simt nevoia sa fac un fel de punte cu trecutul, sa-mi amintesc cine eram, sa ma vad prin ochii lor, sa retraiesc momente placute avute si sa regasesc motivele pentru care sunt ceea ce sunt acum🙂

  7. Pastrez legatura cu foarte putine persoane, acelea care mi-au fost si prietene, in rest ma ciocnesc de aceeasi indiferenta pe care o descrii si tu, si de ce m-as mira? Probabil ca nu a fost sa fie niciodata ceva special intre noi, nici de demult si nici azi, dupa 30 de ani. Ca exemplu, o colega din clasele 1-8, fosta comandanta de detasament – azi s-ar numi mai simplu, sefa clasei – a ajuns medic internist la un orasel din apropiere, sunt convinsa ca e un cadru bun, totusi asta nu justifica deferenta si mila (??) cu care mi se adreseaza rar si raspicat din larghetea voalurilor elegante in care e invesmantata sau a tocanitului cumpatat din tocuri, cand ne intalnim.

Lasă un răspuns

