Cum poti petrece o zi complicata in subsol

De vreo cateva veri, centrala mea de incalzire se cerea destelenita. Dar eu avand planuri de vacante inspumate, mi-am gasit alte preocupari. Intr-o zi saptamana trecuta pe cand ma sprijineam de caloriferul din bucatarie, am dat de cald. Afara era torid si caloriferul meu inviase!!! In panica maxima am inceput si pipai toate tevile de la celelalte calorifere si mi-am vizitat cea mai draga cunostinta in subsol, sa-l vad de aproape. L-am scanat, dormita, m-am intors sus, am butonat termostatul pana la vreo 13grdC sa fiu sigura ca nu greseste masuratoarea si am sunat mesterul care-l gadila printre extensii . Omul m-a linistit ca nu-i o abatere grava ce tocmai experimentasem, dar cu musca pe caciula, am acceptat provocarea de a-mi umple o zi de sambata cu laborioasa preocupare. Inutil de explicat cu cat sarg m-am inarmat cu matura sa ma lupt cu paianjenii din boxa si chioara de somn i-am incropit omului o cafea, dupa care am inceput sa-l secondez in dezmembrarea vasnicului cazan care ma insoteste de-un numar bun de ani. Boxa joasa, noi inalti, unghiul de atac aproape inexistent, fente cu tine-mi lanterna ca nu vad surubul, cum as putea sa scot piesa asta cand spatiul e atat de stramt, la ce naiba s-au gandit astia cand au montat asa complicat piesel astea??? Na, ca am scapat ceva, oare pe unde a cazut, da lumina aici! Cam asta a fost rezumatul primelor doua ore, dupa care ne-am mutat la magazinul din colt sa targuim niste detartrant si mi-am mobilat baia cu obiecte preponderent din cupru. Am asistat la curatarea cu diferite pensulici a aripioarelor, santurilor, fantelor si a altor spatii ingustute si la final am ajuns sa pazesc piesele cum se usuca la soare, pe un scaunel improvizat, saniuta fiica-mi. Inutil sa va explic glumele vecinilor care ma intrebau daca vreau sa ma faca o tura si eu cum luam pozitia de atac de parca urma curand sa-mi dau drumul la vale pe derdelus. Adevarul e ca n-am stat niciodata pe sanie in maieu si pantaloni scurti!

Dupa o vreme in care deja incepusem sa ma plictisesc cumplit, a inceput remontarea bolidului, anevoioasa, necesitand si mai multe contorsionari de lanterna tinuta in pozitii cheie, discutii interminabile cu mesterul care devenea in mod clar ca nu se grabeste acasa. La un moment dat incepusem sa urasc maxim toata operatia, imi era complet indiferent daca il monteaza la loc sau il lasa cu matele atarnand, mi-era foame si somn si inca vreo cateva dorinte din astea imposibile… Am pandit cand a decis ca le-a pus pe toate la loc si am abandonat procesul, imprietenindu-ma in schimb cu aragazul in vederea prepararii rapide a ceva comestibil, desi tot ce vedeam in fata ochilor erau doar tevi de cupru, arzatoare, chei fixe, suruburi si olandezi. Se pare ca fara prezenta mea treaba a mers mai iute, desi mai primeam indicatii prin telefon gen da drumul la apa calda, las-o asa, ridica temperatura la termostat, inchide si deschide robinetii! Intre doi robineti, am mesterit o tocana si o friptura, astfel incat cand omul muncii a ajuns acasa tabarat de foame, am avut ce-i pune sub nas…desi nu se putea spune cu precizie cine era mai obosit.

Una peste alta, am un mester deosebit de meticulos si pedant, care vorbeste mult, ii place sa fie ascultat, insa isi cunoaste foarte bine meseria. In plus, e un sufletist, cum putini sunt, iar pretul il face dupa buzunarul omului. Acum, nu mai conteaza o zi pierduta pentru un scop bun si sper sa-i lungesc inca o vreme viata cazanului meu batran pe care-l iubesc maxim! Voi in ce relatii sunteti cu obiectele din casa?

16 thoughts on “Cum poti petrece o zi complicata in subsol

  1. Hai ca pana la urma ai trecut cu bine de aventura si nu e cazul sa iti cumperi cazan nou….
    Ete asa ajungem sa apreciem oamenii cu care interactionam si ne sunt necesari🙂
    De obicei eu sunt foarte meticuloasa cu lucrurile mele , am lucruri de ani de zile care inca functioneaza si sunt in stare buna.Recunosc , sunt extrem de egoista si daca eu ma ocup de ceva , apoi doar EU ma ocup de acel ceva….nimeni altcineva!😀 Dar e clar ca uneori si la mine se mai strica obiectele si ori le inlocuiesc rapid ori le tin in conservare pana reusesc sa le duc la reparat.

  2. Urasc sa mesteresc si sa fiu acasa cand o fac altii. E treaba de barbat si il las pe el si cand nu se pricepe sa se ocupe de tot (cautat altii, stat cu ei) mai putin curatenie🙂
    Tu esti o femeie puternica

    • cred ca n-am incotro!
      urasc si eu maxim, daca s-ar putea sa le dau cheia, sa mestereasca atat cat vor si la final cand ma intorc acasa problema sa fie remediata si toate la locul lor ca si cum n-ar fi fost. din pacate… asta e basm🙂

  3. La mine s-a cam încheiat ciclul nefat al lucrurilor care necesită reparații. Cel puțin așa sper. Urmează ceva zugrăveală prin noiembrie. Dar o să mă stresez atunci. Sau poate nici atunci. Mi-am propus să plec de acasă.🙂

    • eu ma asteptam sa fii deja plecata in concediu… sau vorbesti despre plecare in timpul zugravelii? hmm, cum ziceam mai sus si mie mi-ar placea sa pot asa. din pacate oricat imi displace, lucratorii nu au de unde sti ce-mi doresc eu si pana ma asigur ca se intampla asa cum vreau si nu se muta la mine pt secole, trebuie sa fiu pe aproape😉

  4. Mie nu-mi ramane decat sa sper ca nu se strica nimic prin casa cat timp raman singura(aproape jumate de an). Pana acum am fost ferita de incidente, daca se intampla ceva si nu sunt ai mei prin jur apelez la un vecin(care se pricepe la toate). Partea proasta e ca a cam disparut si el din peisaj, vara locuieste la tara. A cunoaste un mester bun si ieftin echivaleaza cu a dormi linistit noaptea. :))

  5. Hm…tocmai m-am suparat pe „portita” de la cuptor. Nu se mai inchide bine, au incercat toti mesterii din casa o reabilitare dar inca nu am reusit.
    Nu ma ocup deloc de aspectele astea, cel mult schimb un bec

  6. Eu sunt intr-o relatie buna, in general, cu tot ce am prin casa, dar e drept ca n-am centrala termica, ar fi un real motiv de ingrijorare in cazul in care ar da semne de oboseala! Frumos din partea ta ca i-ai si gatit mesterului, probabil ca e genul care se asteapta la asa tratatii. Cand ne-am zugravit in primavara locuinta, le-am spus de la inceput baietilor ca mai bine ii platim mai mult decat sa stau si al cratita. Nu am talente de bucatareasa, asa ca s-au descurcat cum au putut si ei, dar au facut si treaba excelenta!

    • nu stiu cum m-am exprimat, dar cu siguranta ca nu corect, daca tu ai inteles ca i-am gatit ceva🙂
      am gatit fie-mi care venea de la munca tabarata si cred ca ma batea cu tot cu mester si centrala! oricum n-a inteles ce-am facut eu toata ziua in boxa si nici eu!!!😀

  7. Am uitat sa iti spun ca imi place mult noua fata a blogului!
    De un asemenea mester as avea si eu nevoie pentru centrala care bocane de imi sare inima din piept. Tinerelul care ne vine an de in an in prag de iarna este la fel de priceput ca si mine, plus ca are niste tarife… Dar nu gasim altul nici daca dam cu tunul… Pentru anul asta am vorbit cu un nene de la gaze, cica pot chema o echipa de-a lor. Trebuie totusi sa ii aduc mai repede, ca imi e si frica sa mai dau drumul la dus.😦

    • uhh, nu suna prea bine! eu am avut mare noroc cu nenea asta, nu ma jecmaneste si e bun profesional, are toate schemele in masina, cunoaste tot felul de oameni in bransa daca am nevoie de-o piesa, mi-a schimbat legaturi si filtre, e o comoara la casa omului. daca erai in timisoara, te rezolvam urgent!

Lasă un răspuns

