Sfaturi despre cum sa NU iti reuseasca o prajitura

Ca sa fiu sincera, in rasfoielile mele prin blogosfera priceputa intr-ale bucatariei, mi-au cazut ochii pe cheesecake, indiferent de care si cu ce arome sau culori, dar singura treaba care ma impiedica sa trec la fapte era lipsa unei tavi cu margine detasabila. Si cum, de putina vreme, am primit si obiectul muncii, am fost presata verbal s-o incerc. M-am decis intr-o perioada proasta, fiind sambata si eu fara chef de excursii in oras, asa ca m-am limitat la posibilitatile butic-ului din colt, care drept atunci ramasese fara branza! Dupa ce mi-am strambat nasul semnificativ, am reconfigurat situatia si am gasit alta reteta care, cel putin in poza, arata tot ca un fel de cheesecake, ma refer la partea din mijloc a prajiturii, dar folosea pentru crema frisca si iaurt. La prima vedere, a parut o idee interesanta…

Asadar, am pus o bucata de hartie de copt in tava si am rasturnat o compozitie destul de lichida si cam subtirica in ceea ce priveste inaltimea. Desigur ca n-am uns hartia cu nimic, ori nu scria ori in emotiile conceptiei am omis amanuntul. Cert e ca mi-a luat o bucata buna de timp sa desprind scoverga de hartia de copt, incercand sa-mi pastrez calmul si determinarea, desi jumatate din elan mi se cam pleostise! N-am rupt-o decat in cateva locuri si arata destul de rotunda, m-am autodeclarat admisa si m-am promovat la urmatorul nivel, mult mai distractiv! Am facut un compot din doua piersici mari, am paserat piersicile si le-am pus la scurs (in mod inutil de altfel, pentru ca au continuat sa se scurga si-n prajitura…dar sa nu anticipam!). Am zapacit frisca, iaurtul, fructele de care spuneam inainte si m-am delectat cu niste gelatina (aici cred ca ar fi una dintre greseli: am pus doar un plic de gelatina ca la cantitatea mea mi se pareau prea multe doua, cat prevedea reteta; normal ca n-am masurat nimic, ca inca nu m-am invatat minte ca prajitureala e un fel de farmacie!). Am „aruncat” chestia asta…cam lichida! peste blatul subtirel si am ascuns-o in frigider- cica la racit crema. Chestia e ca voiam sa finalizez si drept urmare am grabit nitel racirea sucului ramas din compot emulsionat cu gelatina. Rezultatul nu-i greu de priceput: s-a intarit gelatina inainte de a reusi eu s-o rasfir peste prajitura… dar totusi am pus-o asa cu ciuda prin unele parti pe unde am reusit s-o strecor, fara sa amestec prea mult cu crema, care surpriza!!! era inca curgatoare. Plimbandu-ma cu aratarea spre bucatarie, am realizat cum se fixa de fapt marginea detasabila, tocmai la timp sa nu rastorn toata intreprinderea pe covor! Cam dezumflata, am facut carare in jurul frigiderului vreo doua ore, moment in care am declarat ca a stat destul la rece si am testat-o. Hmmm, daca nu era realizarea mea dupa prima lingurita spuneam pas! Asa m-am uitat cu mila la diametrul placintei, la diametrul burtii mele si mi-am inchipuit cum o fi s-o mananc eu pe toata… ca alti sinucigasi nu cred ca voi gasi! Gustul delicios am piersicilor disparuse, predomina parca doar aroma artificiala a iaurtului- mda tot de piersici!), iar in jurul hartiei de copt se stransese o gramada de lichid pe care am incercat sa-l scurg fara sa imburd si prajitura in chiuveta, iar crema aia batoasa din poza, la mine s-a dovedit a fi o chestie budincoasa indecisa.

M-am retras dezamagita in apartamentele nuptiale, incercand sa gasesc scuze sa nu ma declar complet respinsa, dar a doua zi, parca rasarise un pic soarele. Bine, prajitura era tot cu multa zeama in jur (am scurs-o cu lingura fara probleme!), insa se intarise suficient cat s-o pot taia felii, gustul parca se finisase si am putut sa-mi fac damblaua s-o mananc cu furculita, asa cum ador eu sa fac la prajituri.

Una peste alta, a fost o experienta interesanta, insa faptul ca magaoaia are 27cm diametru, ma pune la serioase cheltuieli, in conditiile in care crema asta se dovedeste cam labila… iardin familia mea putin numeroasa doar eu ador dulciurile! Asa ca…probabil urmatorul gen de astfel de prajitura il voi incerca intr-o cratita mai mica (chiar fara margini detasabile), daca o ratez sa nu fie paguba prea mare si nici zgarieturile de pe ochi prea evidente! Voi cum stati cu esecurile in bucatarie?

28 thoughts on “Sfaturi despre cum sa NU iti reuseasca o prajitura

  1. Mie imi ies totdeauna prajiturile da nu ma bag la chestii din astea prea dificile :)))
    Ultima oara am facut dinte negru si a iesit extraordinara, in plus se face super usor🙂, iti recomand sa o faci pt reusite sigure :))

  2. Pai tot prajiturind , ti se da mana , cum se spune😀
    Si eu am facut cheese cake de asta si…ca sa fiu mai cu motz , prima data , nu am inceput si eu cu unul de incepatori , ci m-am aruncat la cheese cake adevaraciune , la New Yorker cheese cake….😀. Am respectat reteta , dar in viata mea nu mai pun gura pe ceva asemanator.Deci , desi am testat si alte cheese cakeuri , de alte naturi , cheese cake NU se incadreaza in preferintele mele culinare….am zis!
    Mie mia iesit putin cam tare New Yorkul ala , dar comestibil.
    In rest , imi place sa experimentez si in general , chiar daca incerc sa respect reteta , mai fac eu adaugiri sau modificari.

  3. Foarte, foarte rar fac prajituri, fac altii pe-aici si nu am loc de ei.🙂
    Dar ii admir pe cei care stiu si care fac cu placere. Am o prietena care e pasionata de patiserie, face niste chestii absolut minunate, ca la carte!

  4. Eu sunt antitalent in bucatarie, nu am rabdare sa gatesc nimic, daramite prajituri. Parca am facut clatite…demult de tot, prin precambrian. Parca as avea doua maini stangi.

    • nu m-as numi chiar antitalent (ma iubesc atat de mult!!!), insa faptul ca scot de cele mai multe ori chestii comestibile ma satisface. este cert ca nu voi deveni niciodata un mic geniu al bucatariei, n-am destula rabdare sau pasiune.

  5. Prajiturile si dulciurile imi cam ies.
    Cheesecake alaturi de inca 2-3 sunt printre cele mai reusite. Nu stiu daca mai tii minte , am facut si cheesecake raw vegan odata, am pus reteta pe blog. Si de atunci am mai facut. Am ramas uimita de finete si de gust, unde mai pui ca evident e fara copt si o poti tine o saptamana in frigider ca nu se strica nimic in ea. Are si aspect, e sanatoasa, nu te balonezi.
    Daca nu esti diabetic e usor de trait cu mine🙂
    Mai incerci un cheesecake? Vezi reteta mea ca e simpla, dar fa o vraja si ia-ti de data asta ricotta sau quarq.
    Inca nu am aflat la ce hipermarket din Ro se gaseste quarq

  6. Daca insisti sa o faci in tava nedetasabila, incearca blat fara coacere, adica ceva biscuiti sau turta dulce sfaramati si amestecati cu unt topit, sau chiar piscoturi intregi de data asta. Pune in tava folie cat sa depaseasca marginea pune jos blatul de care o fi si amestecul de frisca si iaurt peste . Obligatoriu las-o peste noapte in frigider si nu te zgarci cu gelatina, in fond un pliculet ajunge pentru un borcan de 400 ml de iaurt, daca adaugi smatamna si compotul e evident ca unul nu ajunge. O sa fie un pic enervant sa scoti isprava din tava dar folia o sa te ajute mult 🙂

  7. Foarte amuzant så citesc din experientza ta cu cheesecake, pe care nu am avut chef så-l incerc niciodatå, asta pt.cå am un expert in caså. Sotzul meu zice mereu cå la inceputul cåsniciei l-am vråjit cu pråjituri bune, pt. ca apoi så ard toate tåvile si så stric orice pråjiturå incercatå😉 ajungand la semipreparate😀 si mai nou doar la ocazii. Dacå må apuc de o pråjiturå nouå, imi iese doar prima oarå. De aceea zic så tråiascå netul si gospodinele cu blog-uri😉 astfel gåsesc så fac tot timpul ceva nou. Ultima chestie http://www.syrupandtang.com/200712/la-macaronicite-1-an-introduction-to-the-macaron/

    • la mine e invers, prima data o nenorocesc si abia cu vremea incepem sa ne obisnuim una cu cealalta. m-a intrebat fie-mea „ce te superi? doar nu te asteptai sa-ti iasa de prima oara!” am mormait un „ba da” cu jumate de gura🙂
      eu-s innebunita dupa lactate si prajituri cu budinca sau branza dulce… asa ca-i musai sa-mi reuseasca si asta candva.
      dau o fuga sa vad ce-ai creat imediat!
      o daaaaaaa, macarons-urile sunt o alta placere a mea, dar asa ceva necesita studii superioare, eu-s la prescolari!🙂

  8. O mai patesc si eu, de obicei cand am musafiri, sa nu iasa prajitura 🙂 E legea lui Murphy 🙂
    Cum se salveaza un cheesecake curgator : se pune de la inceput in cupe sau in pahare. Am experimentat si merge. Pui si ceva sirop deasupra sau migdale maruntite si e in ordine.
    Eu fac cheesecake cu baza de biscuiti maruntiti amestecati cu putin unt topit si deasupra o crema de mascarpone sau ricota indulcita, frecata cu iaurt si eventual frisca ( totul amestecat dupa ochi si in functie de densitatea ingredientelor, iar ca sa fiu sigura, iau mereu o cutie de mascarpone in plus, sa pot ingrosa crema daca am dat-o in bara ). Baza o apas cu degetele in forma de tarta, deasupra torn crema de branza si apoi o dulceata de capsuni sau de cirese. Sta la frigider peste noapte. Prima felie iese greu, pe urma se taie frumusel si se foloseste spatula ca sa ajunga felia intreaga pe farfurie.
    Nu te descuraja. Din greseli invatam 🙂

  9. As fi vrut si niste poze, sa imi dau seama daca arata mai rau decat prajitura cu biscuiti, pepene si branza pe care am facut-o eu acum aproape 2 luni. Reteta mea cerea sa folosesc kiwi, dar daca tot zacea un pepene in frigider, mi-am spus ca acela poate fi momentul sau de glorie. :))) Branza curgea si pepenele cu gelatina era prea batos. :)))))

Lasă un răspuns

