Consideratii despre Orsova

Daca in postarile precedente am punctat ce mi-a placut, m-am gandit ca ar fi corect sa va expun adevarul complet, pentru ca in eventualitatea unei excursii acolo sa fiti pregatiti, mai ales daca utilizati trenul si coborati in gara aflata la ceva distanta de oras. Exista taxiuri, e adevarat, dar noi nu le-am folosit si cand le-am dorit la finalul zilei, n-am gasit pe parcursul intregii faleze nici o statie de unde le-am fi putut lua.

In afara de excursiile pe Dunare la preturi variabile intre 30-50 de lei, depinde de ambarcatiunea folosita, durata plimbarii si pesterile vizitate, nu exista nici un alt punct de interes in oras. La 4 km in exterior, in urcare lina se gaseste al doilea punct interesant, vizibil si din oras, Manastirea Sf Ana, cu intrare libera si reguli lejere de bun simt. Cred ca se poate innopta la maicute, n-am intrebat, poate intr-o calatorie viitoare.

Exista doar doua-trei terase pustii, un loc de unde se poate manca ceva gen fast-food si langa Billa, singura toaleta ecologica, care duhneste pestilential. Daca gasiti oameni cu inima buna, va vor lasa sa folositi toaleta restaurantului de langa parc, chestie de noroc!

Intregul oras pare parasit, nu exista oameni pe strada, nici pe faleza, indiferent de ora zilei, chiar daca e sambata seara. Mijlocul Dunarii e mai populat decat faleza, care se anima doar in preajma ambarcatiunilor si pentru scurt timp. Daca ati bifat deja „cazanele” si „manastirea”, locatia nu mai ofera nici un alt punct de interes. Constructia cocheta a bisericii catolice alta date renumite, s-a ponosit, cladirea prezinta igrasie pronuntata la interior, iar din exterior si-a pierdut stralucirea, probabil putina zugraveala ar improspata locul…

Faptul ca totusi orasul este locuit mi l-a demostrat prezenta celor catorva oameni la Billa (sau poate turisti flamanzi si fara prea multi bani, ca si noi) de unde poti achizitiona materiile prime pentru niste sendviciuri mancate cu mare pofta in gara. Ah, gara! O cladire imensa pentru un singur ghiseu luminat. Tot restul salii de asteptare intr-o bezna groasa mi-a cam ridicat parul pe ceafa! Cum o fi sa lucrezi intr-un loc complet pustiu si cate grilaje ai nevoie sa te simti in siguranta?

Ca o concluzie finala, locurile sunt superbe, merita vizitate si gustate din plin! Totusi luati-va provizii de acasa, iar pe vaporas nu va aratati suprinsi daca vi se vand biletele celor care au facut deja calatoria sau vi se cer la final inapoi, pentru a fi refolosite! Ciudat cum in tara asta dupa fiecare excursie ajung sa iubesc locurile mai mult si localnicii mai putin!

6 thoughts on “Consideratii despre Orsova

  1. Foarte trist, nu pot sa-mi aduc aminte daca in facultate am vizitat Orsova. Daca asta s-a intamplat, atunci in urma cu foarte multi ani, lucrurile stateau mult mai roz. Dar nu pot spune cu certitudine, cel putin nu la ora asta matinala la care citesc si comentez articolul tau.😀

    • eu am mai fost, mereu pe fuga si din masina. locul imi daduse impresia de animatie, un fel de faleza ca la mare, dar la o scara mai mica. pustietatea, intr-un loc atat de frumos, m-am cam socat!

  2. La Orsova inca nu am ajuns. Eu am o lista intreaga pt care urasc sa calatoresc in Romania (mai ales cu mijloacele de transport in comun) e criminal! Sa vezi ce palpitant e cand ai sot strain si 90% din oamenii cu care intram in contact sa-r da si peste cap sa mai scoata un ban de la noi
    Garile alt subiect minunat, sunt infecte. In Maroc care te-ai gandi ca e in Africa, sunt autostrazi si garile sunt de 10 x mai luxoase decat la Paris. Ca trag banu de pe tine, se intampla si acolo si in alte parti, nu mai e stres.
    Bilete refolosite, bucura-te ca ai primit macar, mie cel mai adesea nici nu imi dau …

    • mda, din pacate si eu urasc sa calatoresc in romania din acelasi motiv: lipsa conditiilor, preturi umflate pt servicii minime si tratare sub orice critica. orice exceptie ma bucura si ma lasa profund recunoscatoare!
      garile reflecta starea cfr-ului, lipsa calatorilor si iar, preturi umflate fara rost. sunt tronsoane unde faci mai mult cu autobuzul, cum e si zona aceasta, ca altfel in curand ar ramane trenurile goale!

  3. Am vizitat biserica aceea la scurt timp după ce a fost inaugurată.
    Dacă-mi amintesc bine, pe pereți erau niște icoane pictate în stil modernist, de către niște studenți la Arte. Să tot fi fost prin anii 80…

Lasă un răspuns

