Cu zumba la Craiova

Cu zorii in creieri ne-am adunat toata gasca pe peron pentru o calatorie ce avea ca scop final sa urmarim echipa dominicana de zumba, condusa de Pedro Camacho, intr-un master-class la Craiova. Drumul cu putin peste 5ore a trecut pe nesimtite, in hohotele  de ras, poantele care sareau din toate partile, karaoke pe manele,  cantat cand primeam semnal la telefon dupa piese clasice de pe youtube, rontait dulciuri, dat la barfa cu „nasa” si multe alte nimicuri placute.

Aproape de pranz am coborat in insorita Craiova, unde doar un vanticel slab amintea ca toamna e prezenta. Aglomeratie de sambata, toate masinile mergeau in aceeasi directie cu noi, ne-am imbarcat in taxiuri si cap compas hotelul Helin de langa aeroport. Locatia din afara orasului, a fost compensata de conditiile bune si servirea placuta a personalului. Am alimentat motoarele la restaurantul hotelului, eu doar cu o ciorba de perisoare delicioasa si in timp ce restul gastii a decis sa se relaxeze pana dupa-amiaza, eu m-am aruncat intr-un alt taxi,  sa vad macar putin din oras. Auzisem de parcul „Romanescu” si eventual imi doream sa dau o talpa prin centru.Taximetristul, un domn tare simpatic, a priceput ce vreau sa fac si m-a sfatuit pe larg pe unde sa merg si cum sa ajung in centru dupa ce vizitez parcul  si apoi cum gasesc „Sala Polivalenta” unde urma sa se desfasoare evenimentul. Vremea  superba, moderat de cald si cer suficient de albastru cat sa dea bine in poze! Daca pana atunci ezitasem sa plec singura intr-un oras necunoscut, atunci am realizat ca am facut  alegerea perfecta! O suita de coloane albastre marcheaza intrarea in parcul intins pe-o suprafata generoasa, cu alei largi, copaci eterni, un lac micut cu lebede, ce se incapatanau sa se scufunde exact cand le focalizam eu, prinzand doar coada lor fotogenica!

parcul romanescu foisorul orchestrei punte peste lac lebada lebede scufundate salcie parcul romanescu podet peste lacO serie de podulete original impletite din barne, faceau trecerea peste paraul format  din lacul ce l-am descoperit putin mai tarziu. O mare varietate de arbori seculari, alei nesfarsit de tacute, umbra deasa, dar si pajisti largi, cateva lucrari de arta printre care  o statuie a lui Brancusi,  mirese in cautarea momentelor unice de pastrat in albumul cu amintiri a celei mai frumoase zile din viata. Am pasit incercand sa respir adanc linistea si maretia locului, sa-mi stapanesc bucuria si sa iau macar o particica cu mine. Timpul, destul de limitat si faptul ca restul traseului imi era doar oarecum clar, m-a facut sa incerc sa nu uit de mine de cate ori m-am asezat pe o bancuta, neputand doar sa trec in viteza pe langa atata natura imprastiata cu darnicie peste tot!

lacul cu arteziana in mijloc sedinta foto arta in natura cascada miniaturala podulet

Odata ajunsa la lac, mi-am amintit de jetul inalt al unei alte arteziene dintr-un oras elevetian, fara a putea decide care e mai frumos. As inclina spre cel al Craiovei, pentru ca mi-a oferit si-un curcubeu! Am continuat plimbarea pe malul lacului, pe langa sirul original de banci si cosuri de gunoi, artistic si original decorate in fier forjat, am admirat foisorul cochet, oglinda lacului intrerupta fin de vantul care imi ravasea gandurile si parul, pana am ajuns langa niste trepte. Ridicand privirea am ramas uimita de „podul de lanturi” o constructie cocheta, ale carui capete par desprinse din poveste. „Castelul fermecat” era doar la cativa pasi distanta, printul fiind insa plecat, iar inscriptia cu „restaurant” si umbrelele sub care cativa oameni osteniti isi racoreau gaturile, nu m-au tentat la o privire mai atenta.

castelul fermecat curcubeu pe lac pe langa banci cos din fier forjat banca ornamentala foisor pe lac podul de lanturi(va urma)

14 thoughts on “Cu zumba la Craiova

1. Am o prietena care a ajuns acum 2 ani in Craiova si s-a intors de acolo foarte impresionata, de ce crezi? de acest parc. A zis ca asa ceva nu a mai vazut in nici un oras din Romania, mai ales intr-un oras atat de mic.
    Imi plac excursiile cu grupul de zumba, se vede ca te fac fericita. Mai ales dupa cum ai descris calatoria🙂

• mai am, inca n-am terminat povestea, dar se facuse prea tarziu aseara si nu mai vedeam ecranul compului🙂
      exact asta m-a impresionat si pe mine, un orasel mic, cu tot felul de surprize!

2. Eu marturisesc spasit ca nu l-am recunoscut in articolul de ieri, cel bazat exclusiv pe imagini. Am incercat in van, cu toate ca mai vazusem parcul Romanescu in poze… Dar e greu daca nu ai fost la fata locului niciodata.
    Apropos de ce spune Alice, Craiova este unul din orasele mari ale Romaniei si eu zic ca merita un asemenea parc. Si eu sunt impresionata de podul cu lanturi sau Podul Suspendat cum mai este numit. Personal imi place si foisorul alb, de la intrare. Nu si castelul.😛
    Probabil ca cei care-l considera cel mai frumos parc din Romania au dreptate.🙂

Cand am vazut prima data pozele de ieri am crezut ca sunt surprinse in Budapesta. :)) Sau Praga( Cehia).😀

• nu, nu, deocamdata n-am in plan nici o iesire peste granite, am niste evenimente in tara, daca toate vor fi bine pana atunci. budapesta deocamdata e in stand by, dar va fi cu siguranta candva, ca-mi doresc tare s-o vad prin lentila aparatului foto!
      eu recunosc cinstit ca daca nu mi-ar fi spus o prietena de parc, habar nu aveam ca exista asa ceva la noi in tara. nu stiu daca-i cel mai frumos, dar merita vazut, adulmecat si savurat pe indelete, daca vizitatorul se numara printre iubitorii de natura🙂

3. Am inteles de la Kadia ca si jetul lor ofera curcubee, ba chiar le-am si vazut in poze. Dar imi place patriotismul tau si mult imi place ca ai luat zumba in serios, te-ai tinut de ea si colinzi prin toata tara alaturi de acei oameni veseli si dornici sa duca o viata mai buna.

• asa-i de jetul lor vorbeam si eu, dar eu l-am vizitat iarna, imi inghetasera creierii langa lac😀
      zumba e o stare de spirit care face tare bine in lumea asta plina de probleme si stres!