Schimb de carti in pasi de dans

Poate stiti, daca sunteti mai vechi pe aici, ca lunar ma intalnesc cu un grup de cititori si facem schimb de carti, dar mai ales de impresii pe marginea lor si adesea discutia aluneca spre piese de teatru, filme de colectie sau abia lansate, seriale in voga. Inclinatia mea spre superficialitate e lovita drastic cel putin o data pe luna, cand oamenii acestia expun pareri despre carti serioase cu idei bune de rumegat,  atitudini si sentimente ce trebuie incercate macar literar, despre conceptii de viata, care, mie cel putin, mi se par daca nu ciudate, atunci cel putin iesite din tipicul meu de soricel care traieste izolat in balonul lui de sapun. Astfel aflu ca se poate scrie un roman intreg fara dialog, fara puncte, fara aliniate si ca dupa 20 de pagini te poti obisnui cu maniera aceasta (Garcia Marquez- Toamna patriarhului)… inca nu am destula rabdare sa incerc, dupa ce am fost oripilata de scena de inceput cu mustele bazaind epocal pe cadavrul dictatorului in descompunere. Aflu despre un maraton cu trei dintre filmele premiate la Cannes, unul explicit cu doua lesbiene, unul violent cu razboi… Celui de-al treilea i-am ratat subiectul in incercarea disperata de a lupta cu mine sa imi doresc sa ma cultiv si la final pierzand fara argumente valabile. O alta discutie a fost pe marginea filmelor de groaza, in speta, „Carrie”, a carui  prima versiune am vazut-o in antichitate si as spune ca mi-a ajuns! Ma sperii uneori de mine-n oglinda, ce rost are sa apelez la altii? Desigur ca am fost subiectul amuzant al serii: atat de usor de speriat! Am ales cateva carti, printre care una cu o atmosfera de poveste a Bucurestilor, vazut alternativ in trecut, pe vremea hanurilor si dupa Revolutie si alte cateva povesti de viata.

Incet amicii mei de lectura s-au retras, eu am ramas la o barfa mica alaturi de-o prietena pe care n-o mai vazusem demult. Am remarcat ca luminile fileaza, mi-am cercetat ceasul sa vad daca-i ora de parasit localul, dar era inca devreme si am strambat din nas la muzica prea inalta(abia ne mai intelegeam), desi tangourile erau bine punctate. Nu mica mi-a fost mirarea cand am zarit doi tineri ridicandu-se si incepand sa danseze. Ea supla, purtand sandale gratioase cu tocuri prelungi si o rochie cu bretelute subtiri, intr-o nuanta satinata. El serios, in pantalonii visinii si pantofii negri lacuiti, pasind atent si in acelasi timp lasciv, incurcandu-si pasii ritmic cu ai focoasei partenere. Barfa a ramas pe locul al doilea, dansul a trecut in prim plan. Dupa o vreme, o alta pereche s-a infruntat in spatiul liber dintre mese, ea blonda, tunsa scurt, dar pasionata din crestet pana-n tocuri de tangoul rascolitor, el usor timid dar crosetand pasii cu usurinta si capatand curaj cu fiecare volta. Un spectacol pasionant, care aduna spectatori dincolo de usa de sticla ce despartea spatiul de strada usor populata dintr-o seara linistita de duminica.

Ora fiind tarzie, iar drumul meu spre casa cam lung, am pasit cu regret din ritmul de tango in seara batuta de  vantul cald ce anunta schimbarea vremii, mi-am adunat impresiile placute ale zilei si am decis ca pot incepe cu drag o noua saptamana. La voi cum a fost weekendul?

15 thoughts on “Schimb de carti in pasi de dans

  1. Ei , dar finalul discutiei despre carti a facut toata seara😀
    Am observat ca se poarta astfel de momente , la diferite evenimente….sunt chiar frumoase , indite si , de ce nu? , inspirative😀😉

  2. Foarte interesante astfel de intalniri. Ai tot felul de activitati captivante, lectura, sport, fotografie, plimbari, degustari. Nu stai o clipa locului. Cum reusesti?🙂😀
    Weekendul meu a fost minunat, plin de iubire. Nu as putea sa descriu in cuvinte trairile.

  3. Nu atat de poetic precum al tau. Cu bosorogi pasionati de bolsevism si boli de copil mic care te trezeste noapte de noapte de te termina la psihic.

Lasă un răspuns

