Amantele- hulite, tolerate, un rau necesar?

Stiu, cu totii spunem in tinerete ca nu vom ajunge nici macar in preajma unei asemenea femei, darmite sa devenim una sau, dupa caz, sa ne utilam cu ea. Cand scrisul de pe certificatul de casnicie se estompeaza, iar patul conjugal nu mai ofera scantei, parca privitul peste gardul vecinului nu mai pare asa interzis. Nu stiu daca lipsa imaginatiei sau mai degraba multitudinea si accesul facil la alte oferte imping barbatii sau femeile, pe carari laterale. Cert e ca fenomenul exista si se perpetueaza de veacuri, indiferent de starea financiara, scolile absolvite sau functia  doritorului.

Citeam zilele trecute un articol in care autoarea incerca sa le ia partea amantelor. La final cred ca a fost „felicitata carnos” atat de neveste, cat si de barbatii surprinzator de solidari cand e vorba de a-si apara micile infidelitati. Cum spuneam la inceputul postarii, la 20 de ani as fi atribuit cateva calificative dure protagonistilor si i-as fi ignorat. Acum, la destule primaveri, raman pe ganduri (e adevarat, nu prea des!): am senzatia ca amantele sunt o prezenta constanta in viata celor mai multe cupluri, fie ca recunosc sau nu. Motivele le stim cu totii, certitudinea ucide adrenalina, ocaziile nu se rateaza (ca-n fotbal), iar unii nu pot trai in absenta vanatului, asa ca amusineaza discret si alte codite, totusi pastandu-si casa si indatoririle intacte. NIci nu stiu daca in numele corectitudinii, eticii sau altor principii acesti oameni sunt de condamnat. Daca ii mananca si nu se pot abtine, evident se scarpina. Cel inselat traieste fericit in nestiinta si cuplul in cauza pozeaza in societate ca exemplul perfect de casnicie. Le merge bine si toti (2, 3 sau cati vor fi) sunt fericiti, fiecare isi indeplineste atributiile, copiii au un mediu linistit, doi parinti atenti si cat de cat prezenti in viata lor, mai conteaza demodata fidelitate si insipida statornicie?

Daca amanta e multumita cu locul ocazional (mereu mai mare sau maxim egal cu 2), oare sotiile ar trebui sa le fie recunoscatoare ca le sunt inapoiati barbatii zambind, ca si cum s-ar intoarce de la fitness? Avem dreptul, daca pastram convenientele sociale sa calcam stramb? Cat e admisibil: o data, , de doua ori sau de cate ori avem ocazia? Amantele sunt un fel de ideal feminin de neatins, intotdeauna mai destepte, frumoase, rabdatoare, amabile, decat vesnic acriturile de sotii mancatoare de bani? Sunt de condamnat ca pun mereu pe muchie casniciile sau tocmai semnaleaza pericolele pentru cei suficient de atenti sa le sesizeze? „Iubirile” astea aparute la momente nepotrivite reaprind pasiuni casnice stinse sau dau lovituri fatale mariajelor deja pe butuci?

Va astept cu pareri din experinta proprie sau povestile altora, ce parere aveti despre doamnele blamate? Au vreun rol pozitiv scuzabil sau sunt doar devieri comportamentale?

12 thoughts on “Amantele- hulite, tolerate, un rau necesar?

  1. Mno …fierbinte zona…ca aia cu ateistii si crestinii habotnici…😛
    Ma abtin la comentat….as scrie cat o zi de post negru…insa as zice ca fiecare are dreptate sau nu , atat partile vatamate , cat si vatamatorii.

    • greu cu dreptatea asta, daca privesti din punctul de vedere al fiecaruia, ai senzatia ca e de mai multe feluri.
      cred ca totusi ar trebui reinventate regulile de convietuire constanta dupa multi-multi ani. sau impartasite, sa se inspire si altii🙂

  2. Am fost si voi fi mereu in dilemå. Acum doi ani am descoperit, din intamplare, ca sora mea este inselata. Eu fiind cu sotzul, am cåzut deacord så cercetåm un pic si apoi så luåm o decizie. Asa am descoperit cå bietul om avea dreptate så-si caute tihna si vre-o 2-3 vb. bune, pt. cå acaså era asteptat zilnic de o vesnicå nemultzumitå😀 si mult prea gålågioaså + 2 copii mici. Asa cå… am tåcut in privintza lui, inså mi-am luat sora la rost si am tras un semnal de alarmå si ei si mamei mele. Acum o såptåmanå vb. pe subiectul tåu sora mea, si-l låuda pe sotzul ei cå a reusit så o suporte bine timp de 6 ani, iar eu asa sub formå de glumå am intrebat dacå-i sigurå, råspunsul ei fiind ” sigurå 100%”. Nu micå mi-a fost mirarea cand weekend- ul acesta am fost anuntzatå cå tocmai a descoperit ceva si AZI merge la notar pt. Divortz! Dar recunoaste cå ” poate dat. amantei au reusit så lungeascå cåsnicia lor, inså nu acceptå ideea unei rivale” :-)) Eu de aceea cand aud comentariile despre musulmanii cu asa zisele 4 neveste, sunt pro, pt. cå ele måcar se cunosc, se acceptå si nu merg pe ascunse sau cu fricå precum o amantå… Fiecare cu pårerea lui😉

    • asa-i! cu vremea descoperim infinitele nuante intre alb si negru🙂
      dupa multi ani de convietuire unii oameni au nevoie de pauza de re-evaluare. asta nu ma impiedica sa-i admir enorm pe cei care au reusit sa bifeze numere cu 2 cifre de convietuire impreuna (cu sau fara ajutante😉 )!

      • Mai interesant este la norv. care dupa ce se despart pe o perioada determinata in prealabil, fiecare intra intr-o relatzie, insa daca realizeaza ca relatzia lor a fost mai buna, se intorc la casnicia lor si continua de unde au lasat- o😀 Iar aici cu 3 casnicii la arhiva, esti inca incepator😛

      • exact la acest lucru ma refeream si eu: sa reevaluezi o relatie, comparand-o cu alta si privind-o de la distanta. e posibil sa realizezi ce ai, e posibil sa fugi mancand pamantul… si uite asa ajungi sa numeri casniciile🙂

  3. Da, extrem de delicat subiectul propus spre dezbatere. Poate cand eram mai tanara puteam da un raspuns mai categoric, acum tot ce pot spune este ca in jur exista prea multe tentatii carora le cadem prada pe fondul unei vulnerabilitati. La intrebarea cu raul necesar nu-ti pot raspunde ca nu am fost in ipostaza respectiva, in principiu as fi tentata sa cred ca e o mare aiureala asta cu revigorarea casniciei dupa o noapte de pasiune cu alta. Dar barbatii sunt in stare sa inventeze cele mai incredibile justificari pentru aventurile de-o noapte sau de-o viata. Oricum conteaza mult si mediul in care te invarti si felul tau de-a fi, ma opresc aici ca nu am o parere unitara. :))
    Tot ce pot sa-ti spun e ca am simtit ca mor cand iubitul mi-a marturisit ca are de gand sa plece la mare cu o gasca mare de baieti. Nici nu-ti imaginezi ce scandal monstru a iesit. Scuza „am fost cu alta ca sa ne salvam relatia” mi se pare monstruoasa, de neconceput.

    • ideea mea era nu ca merge cu alta special in scopul asta. i se ofera ocazia, ii da curs fara un gand anume, doar pt distractie, fara implicatii si dupa o vreme isi da seama ca ii era bine acasa, la nevasta si se intoarce acolo unde ii e locul🙂

  4. Eu am ajuns la concluzia ca trebuie sa fii ,,nascuta” pentru a fi amanta. Nu toate pot renunta la o viata personala, doar ca sa stea poate ani de zile in umbra nevestei…sau poate materialul le motiveaza indeajuns incat sa nu isi doreasca un copil si omul drag alaturi de sarbatori, cand te simti singura. Ce sa zic? Pentru cei care isi ,,iau” o amanta cred ca nu este decat o fuga din fata realitatii si este o complacere…ma duc sa ma simt bine, sunt ascultat…dar ma intorc acasa unde ,,aia” imi spala chilotii si imi tranteste o mancare buna de umflat burdihanul :)))) .

    • sunt tot felul de caractere. unora le place sa mai copilareasca asa nestiuti, nevestele se prefac ca nu observa, material si social nu le lipseste nimic (ambelor), toata lumea e multumita, inclusiv amanta… daca n-are vise de casnica🙂

  5. interesant subiectul si cred ca ar fi meritat comentat mai mult. Dar mai cred ca lumea s-a ferit sa-l comenteze tpcmai pentru ca este un subiect sensibil🙂 si poate ca o mare parte din cei ce au trecut pe aici si au citit, au fost la un moment dat sau sunt implicati de o parte sau de alta a baricadei intr-o astfel de „affair”. Imi place ca ai incercat sa mentii un echilibru in articol intre „ei” care isi iau amantE, respectiv „ele” care isi iau amantI. Totusi insusi titlul este in mod evident … graitor🙂

    • n-as vrea sa fiu partinitoare, pentru ca sunt femeie. insa exemplele de ei sunt mult mai la „vedere”. ele de obicei sunt mai discrete… sau asa vad eu, prin prisma mea subiectiva🙂
      intrebarea totusi ramane, pot fi considerate un fel de catalizator, accelereaza, amplifica, distrug sau sunt doar niste simple vicii?

Lasă un răspuns

