Ce mai numim in zilele astea romantism?

Dupa cum va povesteam vineri, am reluat serialul tineretii mele-Sex and the City, cu cele patru gratii care dezbat  probleme din cadrul cuplurilor mai vechi, mai noi, casatorite sau nu. A fost adus in discutie romantismul, cand Carrie asculta abia ascunzandu-si un cascat, un poem citit de rusul ei perfect, la scurta vreme dupa ce-i cantase o piesa compusa special pentru ea, la pian. Ma uitam abia stapananindu-mi rasul la felul in care-si balansa piciorul a nerabdare si ma gandeam ce risipa de resurse! Cand am devenit imuna la chestiile astea siropoase dupa care eram topita in tinerete? E adevarat ca n-am fost niciodata lesinata dupa genul liric, versurile in iambi imi provoaca mancarimi, insa inca imi place  sa caut cadrul perfect in lumina schimbatoare a apusului (sa zicem ca nu-s definitv pierduta!). Totusi, cand am pierdut gentiletea de Barbie impresionabila ca turnesolul si m-am transformat in sarcastica creatura de acum, care face carcei la falci abtinandu-se sa nu comenteze dezastruos revelatia secolului, serialul „istoric” Suleyman? De ce nu ma mai impresioneaza o serenada sub balcon (irelevant ca stau la parter) si nu mai cred ca un trandafir rosu simbolizeaza sentimentele celui care il daruieste, ci doar releva intentia catre orizontala si alege calea deja batatorita ?

Nu pot spune ca regret timpurile in care credeam in fiecare gest frumos (dusul gunoiului macar o data cu solstitiile, spalatul gratios vaselor sau un cadou ocazional un micut buretel de baie sau o solutie contra caderii parului ?!) si-mi imaginam o idila frumoasa in urma tuturor cuplurilor ce se tineau impletit de mana. Doar ca viata asta sucita, viteza atribuita secolului si egoisnul cultivat sistematic (al meu cu precadere), m-au modelat matematic, in defavoarea literaturii. Cred mai degraba in empatie, rabdare, bunavointa, decat intr-un romantism demodat, lent si rupt de realitate. Asadar, romantismul a disparut complet sau mai zvacneste din cand in cand in salile de cinema, in romanele pentru dezamagitii in dragoste si optimistii eterni sau la opera? S-a dizolvat sau s-a transformat in altceva mai modern? Sunteti romantici vreodata sau macar nostalgici?

12 thoughts on “Ce mai numim in zilele astea romantism?

  1. Cred ca acum romantismul s-a modernizat, o cutie de ciocolata, un mic dejun preparat si adus la pat, un trandafir primit intr-o zi oarecare, o melodie dedicata la karaoke sunt gesturi romantice din zilele noastre.
    Oricum o poezie invatata si apoi recitata frumos nu m-ar face deloc fericita fiindca stiu ca nu e originala, autentica, nu sunt sentimentele iubitului meu acolo.

  2. Nici romantica si nici nostalgica. Nu stiu daca lucrul asta are legatura cu realismul-pesimist ce ma caracterizeaza.
    Categoric cred in empatie, rabdare, bunavointa, la fel ca si tine. Mai degraba ma impresioneaza ele decat o cina romantica pe malul marii…😀

  3. sa stii ca m-am gandit si eu uneori daca m-ar impresiona niste versuri. habar n-am. n-am fost pusa in situatia respectiva…
    dar o serenada… eh… acolo poate as reactiona…

Lasă un răspuns

