Un weekend in deplasare

Am inceput ziua de vineri ca tot omul muncitor, mergand la job si facandu-mi planul ca in ziua urmatoare sa scot bradul, sa baletez cu aspiratorul, sa-i dau de lucru masinii de spalat. Eh, dar cum sunt usor coruptibila cand vine vorba de actiuni in deplasare, a fost destul sa ma sune o amica si sa-mi propuna sa facem un turneu de carti (nu, nu din alea de lectura) ca m-am impachetat la finalul programului de lucru si direct prezenta am fost la masa tratativelor. Am re-editat rentzul de c-o saptamana inainte, s-a fiert vin, am spart tone de seminte si ne-am intins pana spre dimineata, cantand „la multi ani” la 12 noaptea, ca la revelion, sa inducem vecinii in eroare.

Vremea fiind destul de avansata pentru a incepe un nou joc de carti, am trecut la rummy, ca niste oameni necajiti ce eram, desi incepeau sa mi se lipeasca pleoapele si sa disting din ce in ce mai greu formatiile. Cand timpul de joc a inceput sa se lungeasca prea mult, am decis ca ne-am putea retrage si ne-am culcusit care pe unde, eu gasindu-ma partenera cu cel mai prietenos catel din lume, care evident ca era odihnit si facea tot felul de giumbuslucuri in pat, sa ne faca sa radem. Intre doua hohote de ras si-o tumba am adormit, sesizand cu jumatate de ochi ca unii au plecat la munca si trezindu-ma peste cateva ore auzind masina de cafea si vocile soptite care barfeau la locul faptei din noaptea precedenta. M-am extras constatand ca mi-am biruit cel putin momentan insomnia ce ma chinuise cumplit zile-n sir si am inceput o noua zi, cu un ceai povestit, incropind ceva de mancare, butonand tv-ul (iar mi-am facut norma de privit pe urmatorii 5ani!) si incercand spre seara sa redescoperim regulile la whist. N-am fost incepatoare (jucam intr-o vreme in antichitate, fara mari succese, inainte de aparitia pe ecrane a fie-mi), dar am avut noroc porcesc nesperat, incepand cu greseli adaugate si finalizand intr-un triumf care m-a mirat chiar si pe mine!

Spre seara ca sa nu mucegaiesc, am plimbat catelul si dupa o raita scurta prin zona, m-am cantonat iar la tv, suportand greu, chinuitor un film care a curs atat de lent, ca era sa adorm de cateva zeci de ori. Am mai incercat sa vad „Last Vegas”, insa ori era ora prea inaintata ori actorii aia superbi la vremea lor, dar acum infiorator de fosilizati nu mi-au stimulat interesul, asa ca am abandonat miseleste gasca si am dormit (desigur alaturi de ghemul de lana care m-a pazit continuu).

Duminica s-a trezit linistita, la masa se anuntau musafiri, asa ca am chibitat pofticioasa pe langa masa cu tot felul de bunatati, am descifrat  reteta de iepure cu ananas si ciuperci umplute cu legume si dupa ce am ciugulit cu simt de masura (desigur ca masura a fost un pic depasita si abia mi-am tarat burta catre firobuz!) m-am smuls din atmosfera calda a familiei prietenilor mei si am navigat cu mintile oarecum zapacite spre intalnirea lunara „Schimb de carti”. Oameni cu chef de vorba, lecturi proaspete, povesti noi si buna dispozitie. Cum puteam sa inchei seara mai bine decat cu „Inferno” lui Dan Brown in brate si vagabondand cu mintea prin superba Florenta?

9 thoughts on “Un weekend in deplasare

Lasă un răspuns

