Filme de Oscar

DIn pacate din ceea ce am vazut pana acum, nu mi-a placut pre putine. Poate ca am devenit prea selectiva, poate am plaja de optiuni prea larga si nu ma mai multumeste nimic. Dar daca tot le-am vazut sa schitez cateva idei:

1.The Wolf of Wall Street- Ma gandesc ca Leo di Caprio s-a gandit sa impuste un Oscar cu filmul asta (probabil ca si cu Great Gatsby). A progresat mult de la Titanic, un agent de bursa abil care se imbogateste, dar parca oricat se straduieste isi face doar datoria, nu-mi trezeste nici o emotie, dimpotriva chiar, am suportat cu greu 3 ore de film in care actiunea se resusciteaza pret de cateva minute si apoi moare in anonimat. Nici ideea ca cineva care are foarte multi bani alege doar drogurile si sexul pierzandu-si orice decenta de om, nu m-a atras prea mult. Impresionanta desfasurare de forte…dar cam atat!

2.Blue Jasmine- M-a tentat titlul si actrita, Cate Blanchett, care isi recalibreaza viata dupa esecul casniciei cu un Alec Bladwin cam grasut si sters, ce-a lasat-o complet leftera, dupa niste magarii financiare. Ideea e buna, insa curge lent, sunt cateva caractere pe care le intalnesc la fiecare colt de strada, egoism, gandire mica, profit imediat, scenarii pe care s-a pedalat deja. Nici unul dintre actori nu mi-a lasat vreo impresie deosebita.

3.12 Years of Slave– Pe asta l-am tot amanat ca nu ma simteam in dispozitie de biciuiri, sclavi, stapani sudisti fara suflete. Fiind marele favorit totusi, am strans din dinti si am privit. Scenariul nu mi se pare nou, insa interpretarea personajelor principale, mai ales cea a fetei, cred ca au tras lozul castigator. Apare intr-un rol micut si Brad Pitt spre final, sunt si cateva caractere tocmai bune de injurat, in rest…lungut cu multa suferinta, rautate si cruzime. Nu-mi place sa-mi amintesc ca oamenii pot fi si asa…

4. Her– Filmul acesta mi-a placut, are cateva cotituri neasteptate, e cat se poate de ancorat in realitate (un tip caruia i-a murit sotia intra intr-o relatie virtuala cu un sistem de operare si chiar isi inchipuie ca poate substutui o relatie reala), iar Joachim Phoenix devine pe film ce trece din ce in ce mai performant. L-as da ca favorit la personaj principal masculin, insa am senzatia ca subiectul ar populariza prea mult computerele in detrimentul vietii reale, lucru care oricum se intampla. In orice caz, un mare plus!

5.American Hustle– Mi-a corodat neuronii, mi-au trebuit cateva zile ca sa-l birui. Nu mi-a placut perioada in care se desfasoara actiunea-anii ’70, nici cum sunt creionate personajele, curge lent spre deloc, are intorsaturi tampite si un umor cel putin enervant, daca nu fortat si complet deplasat. Un mare nu!

6. Philomena– Judy Dench pe care o remarcasem ca doamna de fier in Bond-uri (daca nu ma insel) face un rol de exceptie, intruchipand o mama care-si cauta fiul pierdut in urma cu aproape 50ani. Actiunea decurge ca un fil politist lent, relevandu-se doar la final surpriza. Caractere interesante, umor dozat fin, detalii, prim planuri generoase care arata frumusetea sufletului. Eu i-as da acestei doamne Oscarul pentru interpretare, in defavoarea micutei negrese din 12Years… Adevarat e ca n-am vazut toate filmele din cursa si-mi mai pot modifica parerile…

10 thoughts on “Filme de Oscar

  1. 5 si 6 nu le-am vazut. Din celelalte doar Blue Jasmine m-a impresionat, cat de cat…..in rest le-am vazut si atat.Banuiesc ca sunt eu defecta…naiba stie!

  2. Interesante recenziile tale, chiar mi-au atras atentia unele filme(din lista nu am vizionat niciunul), doar ca nu sunt intr-o dispozitie necesara pentru a vedea ceva zilele astea. De fapt cheful meu pentru filme apare o data pe an. Ultima data m-a entuziasmat Hobbitul si am facut marea greseala sa citesc pe wikipedia finalul cartii. Sper ca regizorul sa aiba inspiratia sa-l schimbe in ultima parte anuntata pentru decembrie 2014. Ah, am uitat sa-ti spun ca imi place sa vad filmele la cinematograf. Pe calculator parca isi pierd tot farmecul.

    • eu ador filmele si dupa dispozitie aleg unele complicate sau seriale simple. e una din placerile mele imense sa fiu instalata confortabil si sa inceapa un film bun, fara reclame. daca are si calitate buna, deja sunt fericita maxim🙂
      am devenit comoda, parca mai bine ma insurubez in patul meu decat chinuita pe scaunele de la cinematograf…

  3. Tu stii ca faci review-uri bune la filme? Concise, aproape stii ce vrei sa vezi (ma refer din punctul de vedere al cinefilului), ce ti se potriveste si ce nu .

    • in general cam stiu. se intampla insa ca inainte de oscaruri vreau sa-mi formez propria parere si apoi sa compar🙂
      pe de alta parte am devenit tare pretentioasa si asta nu stiu daca e un lucru bun…

Lasă un răspuns

