300

E vorba de film. Si da, a aparut partea a doua, dar ca sa ma calific pentru a-l vedea, trebuie sa incep cu prima. Asa mai cu jumatate de gura, am fost de acord sa ma supun la un film dur, istoric, despre spartani. Eh, aparent e un film barbatesc…dar fetelooooooooor!!! sunt la patratele si la barbati in chiloti de piele in filmul asta, cat sa-mi ajunga pentru tot restul anului!

Asadar, daca la inceput am strambat din nas dezgustata de barbaria tehnicilor de pregatire a luptatorilor, oripilata  de sectionari de membre si jeturi de sange, m-am activat dupa prima jumatate de ora, mi-a sarit definitiv plictiseala de duminica  si am inceput sa privesc cu atentie sporita. Gerard Butler intr-o forma de zile mari si atat de diferit fata de „P.S. I love you”, echipat doar in pelerina, chiloti si jambiere, il intruchipeaza explicit, colorat, viril, pe regele spartan Leonidas, care a luptat impotriva unei armate numeroase a persilor, cu doar 300 de razboinici. Acum valoarea istorica a filmului e destul de subtire, e mai degraba vizual,  pentru femei care stiu sa aprecieze frumusetea masculina cam dezbracacioasa. Pentru barbatii care s-au alimentat cu scenele de lupta, regizorul a plasat si-o regina, cam goluta si ea, ca sa dea bine printre atatea patratele masculine!

Interesanta maniera sepia in cromatica filmului cu accent pe pelerinele visinii spartane, in care sangele arata doar ca un lichid inchis la culoare, capetele zboara fara jeturile aferente (in contradictie cu Tarantino), iar moartea este privita razand.

Actiune multa, cateva scene realizate ingenios, cu lumina fotografica si cadre atent alese pentru a sublinia…eroismul, cred ca s-a dorit, eu am apreciat mai mult detenta si supletea sariturilor. Putin umor simpatic condimenteaza pauzele de eviscerari si decapitari. De savurat duminica, intr-o zi ploioasa, rontaind ceva dulce…

16 thoughts on “300

  1. L-am văzut în urmă cu vreo doi ani, la cinematograf. L-am luat ca pe o parabolă despre vitejia spartanilor, nu ca pe ceva real, dar apoi, documentându-mă, mi-am schimbat părerea. „Băieții” ăia au dat o probă de vitejie cum nu s-a mai văzut de atunci și nici probabil că n-o să mai vedem decât în filmele… americane.

  2. 300-ele asta este seria numarul doi , nu cel de acum 2 ani😀 , ala de acum doi ani s-a numit „300-batalia de la Termopile” sau cum o parafrazam noi , de la Termopane…😆
    Anca , faina recenzie a filmului….ai scris ca un critic de film…Citisem si prin alte parti despre „vijelioasa” aparatie de poeti spartani si trubaduri cu harpa , claditi in sala de fitness , asa ca tu imi intaresti convingerea ca filmul e o fericire vizuala pentru hormonii femeilor.Deci…l-am pus pe lista!😀
    Cat despre nevoia de adrenalina si testosteron…vorba ta : dam cu sange colorat,capete zburate si sepia…ca tine la gintea masculina…😀 [hai ca n-am vrut sa fiu rea !].

  3. L-am vazut la cinema de curand. Parca primul film a fost mai serios, efecte vizuale mai buna si o poveste echilibrata. Aici povestea este trasa de par.

  4. Singurul motiv pentru care as vedea un astfel de film il constituie Gerard Butler, unul din actorii mei preferati.😀 Da, eu mai vizionez si filme pentru actori, nu doar pentru actiune. 😛 Despre partea a doua parerile sunt impartite, unii o ridica in slavi, altii o contesta. Mai degraba merg la Pompeii.😀

Lasă un răspuns

