Nelamurire cu biciclisti

E unanim acceptat ca orasul e sufocat de un numar mult prea mare de masini si ca cei care decid sa circule cu bicicleta, pe langa binele pe care si-l fac lor pedaland, protejeaza mediul si micsoreaza aglomeratia in trafic. Au aparut  piste de biciclete, care acopera o buna parte din oras, dar sunt si locuri unde aceste zone, marcate special, lipsesc. Fac parte din  masa pietonilor si nu cred ca in graba imi voi reactiva incisivitatea de sofer. Pe de alta parte, n-am stapanit niciodata prea bine abilitatea pe doua roti si simpla ingustare a drumului sau apropierea unei masini imi provoaca accese puternice de panica, manifestate hilar (pentru spectatori, desigur) prin tremuraturi necontrolate de ghidon si miscari sinucigase spre santul drumului sau dupa caz spre cel mai apropiat vehicol pe patru roti/ tomberon/ zid/ om. Nu exclud posibilitatea ca gandurile mele sa fie guvernate de o invidie clara si galbena de fiinta deocamdata incapabila de a baleta pe asfaltul inselator (chiar atractiv cu gravitatia uneori!) din saua unei biciclete. Cu toate acestea nu-mi pot stapani tresarirea de om disciplinat, care urmareste dungile de pe trotuar pentru a respecta viteza biciclistilor si care se relaxeaza atunci cand aceste dungi nu exista. Portiunea de asfalt usor inaltata imi apartine de drept mie si nu inteleg rostul claxoanelor nervoase de sonerie biciclista. Adesea sar deoparte speriata, la timp sa observ o persoana care bicicleste ofensata ca n-am percutat mai vioi si-mi bodoganeste razant  superior. Verific din nou pe ce parte a strazii ma aflu, e trotuar nemarcat special pentru biciclete. Atunci de unde necesitatea de a ma da la o parte, daca e dreptul meu sa merg pe acolo.???Si de cand strazile sunt ale automobilelor, iar trotuarele ale biciclistilor??? Respect sportul, respect oamenii care-l practica, imi doresc sa fiu si eu la un moement dat printre ei. Insa poate n-ar trebui sa se treaca direct la extrema cealalta. Locul bicicletelor este pe sosea, acolo unde nu au piste amenajate special. Minima decenta de biciclist impune sa cobori sau macar sa astepti sa-ti cedeze altul locul, eventual sa multumesti ca ti s-a oferit ceva la care nu aveai dreptul. Pe cand la manifestarile de obtinere a numerelor verzi, pe langa insigne sa va oferi si un cod al bunelor maniere, al respectarii celor care aleg, in pofida oricaror considerente, sa ramana pietoni?

9 thoughts on “Nelamurire cu biciclisti

  1. Eu o pateam des anul trecut in zona Stefan cel Mare. Dimineata foarte devreme, super somnoroasa(nu sunt o persoana matinala) si stresata, cu gandul aiurea, ma indreptam spre serviciu si ma trezeam mereu claxonata pe trotoar de biciclisti. Nu-ti poti imagina cat de tare ma speriam. De foarte multe ori aveam senzatia ca treceau milimetric pe langa mine si de putin nu ma loveau.
    Extrem de neplacut. Ei circula cu mare viteza si chiar nu le pasa de pietoni. Numai de astia nu ma feream acum.
    Anul asta, pe unde am circulat, nu am mai dat de ei. M-am mai linistit si eu in felul asta.

  2. Ah, da… E ca un fel de lant vicios: ei sunt „asupriti” de soferi, ca pe sosea se vad ca nu observ niciodata daca exista piste de biciclete, asa ca, la randul lor, asupresc bietii pietoni, care nu mai au nici un drept in fata zeilor pe roti.

  3. Ne ramane doar sa ne obisnuim cu ei.
    Unii merg 3 zile in Germania si-n Olanda si apoi vin si-si cumpara bicicleta si circula ca tampitii, ca vai Doamne is locuri amenajate in centru. Stim foarte bine cum sunt amenajate.
    Nici nu vreau sa ma gandesc la diferentele uriase de aici si spaimele pe care le-am mai tras pe trotuare sau pe treceri de pietoni- in Romania.

Lasă un răspuns

