Dreptul la toleranta

Mi-am tot propus sa ma las de FB, dar de cateva (putine) ori am dat peste lucruri interesante, evenimente locale de care n-as fi aflat altfel, alaturi de barfe suculente despre cunoscuti (mda, oameni suntem!) si poze care de care mai „fermecatoare”. Probabil ca n-o sa ma las in graba! Nu ma simt mandra, dar macar sunt sincera! Revenind… am citit un articol scris bine, insa fara nici un fel de toleranta fata de convingerile altora. Nu-mi plac polemicile pe nici un fel de tema. Intru rar si fara voia mea in ele  si de fiecare data cand constat la final ca fiecare dintre participanti au ramas cu parerea initiala, consider ca mi-am irosit nervii si energia! Totusi am ramas cu o dilema. Respect dreptul fiecaruia de a crede sau nu, intr-o entitate superioara. Atata vreme cat eu nu trag de maneca pe nimeni sa ma insoteasca duminica la slujba, de ce simt unii nevoia sa dea cu noroi in niste practici care nu-i afecteaza, nu-i obliga la nimic si nu le bate la usa? De ce isi duc copiii la botez in biserici sau tin sa se imbrace in rochii albe intrand in acele locuri pe care le hulesc? De ce cheama preoti la inmormantari?

Nu crezi? E perfect! Singura persoana care eventual pierde, esti doar tu. Celorlalti li se complet rupe unde-ti petreci tu diminetile de duminica si in fata carei personalitati reale sau imaginare ingenunchezi si in ce scop! Lumea e prea ocupata cu problemele personale pentru a-si bate capul cu depresiile, teribilismul si afisarea ostentativa a convingerilor contra.

Nu vad in ce masura ar trebui sa ma intereseze pe mine chestiile tale intime si pentru ce atata parada cu „eu nu cred!”, urlata pe mai multe tonalitati? Eu cred si imi place sa-mi inchipui ca o fac intr-un mod discret, pentru sinele meu si fara a ma lauda cu asta. Cum ar fi daca ne-am gandi putin si la cei de langa noi, am cobori tonul vocii din respect pentru practica lor, chiar daca nu suntem de acord cu ea, ne-am comporta civilizat indiferent despre ce subiect e vorba? Oare traficul si calitatea scrisului ar avea de suferit? Scriind sfatuim pe cei care ne citesc, cu toleranta, calm si de ce nu…cu un zambet, pe care cititorul sa-l ia cu el, sa-i lumineze ziua. Va doresc doar ganduri bune si puterea de a le lasa celor din jur dorinta de a se bucura in felul ales, fara a le impune crezul vostru.

12 thoughts on “Dreptul la toleranta

  1. Îi apreciez mult pe care ştiu să îşi spună părerea calm, argumentat şi respectând orice alt punct de vedere. Cei care spun „dreptatea e numai la mine, tu eşti prost doar pentru că nu crezi ca mine”, nu merită băgaţi în seamă.

  2. Eu nu citesc astfel de bloguri. Ar insemna sa ma incarc zilnic cu energie negativa.Cat despre barfele suculente de pe fb…chiar nu stiu ce sa zic, eu nu barfesc nici in offline. Comentez foarte rar cu prietenul meu anumite gesturi sau fapte incredibile, dar atat. Si mai mult eu aduc vorba dar mi-o reteaza el imediat ca nu il intereseaza…
    Probabil ca asta inteleg ei prin blog personal. Sa fie cat mai directi, sa nu menajeze pe nimeni, sa nu admita nicio alta parere diferita de a lor. Punctul lor de vedere e cel mai corect si toti cei care sunt impotriva sunt niste prosti. Hai mai, ce rost are sa citesti asa ceva?

    • pai n-are, insa era share-uit de o alta blogherita care-mi place. si am fost curioasa sa vad ce-i asa bine scris acolo, de-l da lumea mai departe. si am vazut🙂

  3. Bine te-am regasit, draga Red! Sunt intru totul de acord cu tine in ceea ce priveste problemele de convingeri religioase. Credinta este ceva mult prea personal, intim, ca sa o trambitezi in gura mare cu „smerenie” de fariseu. Bine ai amintit ca sunt uniii care contesta tot, dar tin cu dintii la „traditii”, binenteles ca de ochii lumii, desi nu-i obliga nimeni sa indeplineasca acele randuieli. Cat despre cei cu „boala” contrazisului… sa le fie de bine si sa se certe in oglinda, daca le aste atat de draga galceava.
    Numai bine si o duminica frumoasa!🙂

  4. Ai perfectå dreptate Red, eu cred cå, provenim dintr-un popor cu foarte micå tolerantzå la acceptarea altor religii sau rase umane 😛 „Selectivi” panå si atunci cand scriu påreri personale sau comenteazå pårerile altora. Mai tzine mult si de educatzie si respect. O såptåmanå frumoaså 👼 😉

    • avem multe de invatat la notiunea de respect, desi in trecut taranul roman stia exact unde-i este locul si cat de lung ii e nasul. am evoluat in unele deprinderi, dar am pierdut mult la bunul simt si respectul fata de individul de langa noi…

Lasă un răspuns

