Combinatie de apus si rasarit

E vara, noptile sunt scurte  si gandul de a vana un rasarit de la 3 dimineata, ma umplea de spaima. Drept urmare am avansat ideea de a surprinde un apus, ne lungim la o vorba si legam rasaritul firesc, fara treziri la ore mici si absolut infernale. Am ales malul Muresului ca destinatie cu Lipova si Cetatea Soimos. Pe un deal, deasupra orasului, am sprijinit o capita si m-am lasat furata de cerul care se inrosea usor, poleind acoperisurile caselor. De la un moment la altul se schimbau culorile, ca si cand un pictor nemultumit modifica paleta, intensificand rosul, aducand un nor rasfirat sau portionand la loc lumina. Am pus aparatul de genunchi si am privit, avand senzatia ca linistea imi alunga incet oboseala de final de saptamana, iar culorile aprinse indeparteaza micile lucruri neplacute pe care le adusesem mintal, fara voia mea cu mine.

Turnul de apa, catedrala de la Radna, biserica gotica, blocurile ca niste cutii de chibrituri au capatat o imagine usor voalata in lumina aramie, blanda a asfintitului. Odata cu plecarea zilei, natura s-a relaxat departe de zgomotul orasului, in vale s-au aprins incet luminile, iar cerul s-a spalat de ultimele nuante de rosu, devenind un albastru din ce in ce mai inchis. Ne-am strans catrafusele si am campat la lumina farurilor, pe malul apei, hranind putin tantarii de marimi impresionante, plimband o sticla de vin si spargand seminte. Unii au facut poze la stelele care impanzeau cerul acum intunecat, surprinzand farurile camioanelor ce maturau ritmic soseaua aflata nu prea departe. Eu doar am ascultat zgomotele noptii, am privit stelele, mi-am pipait cu mila fruntea ciupita si intr-un final m-am culcusit in portbagaj si am citit putin, pana cand s-au plictisit ceilalti de poze si ne-am asternut  la povesti. Oboseala de vineri si-a spus cuvantul, ne-am retras in corturi si masini sa prindem un somn micut. Peretii cortului s-au luminat mult prea repede, nici macar broscutele nu se trezisera, cand am impachetat la foc automat totul si am luat-o la fuga in susul dealului sa imortalizam trezirea soarelui. Din pacate chiar in zona vizata, stationa un plafon compact de nori,destul de inchis la culoare. Totusi lumina rasaritului a imbracat cetatea in culori blande, iar privelistea Muresului care serpuia la poale, alaturi de calea ferata, natura in plina expansiune de vara, orasul inca adormit parand pustiu si casutele miniaturale rasfirate pe deal ne-au creat suficiente subiecte. Dupa ce am luat la bani marunti fiecare zid, piatra, norisor, am constatat ca norii de ploaie devin din ce in ce mai amenintatori, asa ca am coborat aproape la timp, vijelia racorindu-ne doar la ultimii pasi spre masina.

Desi planuisem sa mai lungim excursia, aversele ne-au schimbat planurile. Am mai oprit deasupra unor dealuri, incercand sa bag artistic in cadru un cal ce pastea idilico-indiferent langa un ochi de apa sau sa duc cu mine acasa atmosfera de campuri intinse, colorate felurit, deja coapte, in tonuri calde, asa cum numai vara poate fi.

poze aici.

2 thoughts on “Combinatie de apus si rasarit

  1. Un traseu superb..Muresul se vede bestial din cetate….
    Cand am fost sus,acum vreo 4 ani in urma,am gasit o gasca mare de tineri cu vreo 3 corturi, chiar in cetate…i-am trezit 😆

    • 😀 probabil de la unii turisti ramasesera si gunoaiele pe care le-am vazut noi…
      pe de alta parte cred ca asta a fost si rostul cetatii, sa se vada bine toata zona. acum am citit despre ea pe net. se pare ca au fost si domnite acolo, nu doar osteni care aparau teritoriul🙂

Lasă un răspuns

