O tura de Retezat (II)

Am dormit amestecat, constatand ca ma indragostesc a doua oara de minunatul sac de dormit si invatand sa citesc dupa diversele zgomote ale cortului, ce se intampla afara. Cand ziua a crescut destul, mi-am facut suficient curaj sa scot nasul din cort si sa iau la pozat laturile muntelui impestritat de bujorii roz. Mai o poza, mai un rontait, mai o privire sa vad ce-i dupa stanca aia si apoi dupa urmatoarea, am ajuns langa un alt lac mai micut, unde in vale pastea o turma de vaci, mult mai sprintene decat cele cunoscute de mine, dar din pacate nu mov (poate cele din Alpi!). Am luat loc printre flori si am privit fara tinta creasta plesuva, lacurile usor incretite de vant, tabara destul de aproape cat sa aud rasetele, norii alburii care patau din cand in cand cerul, o pasare agila ce fluiera proptita-n coada portocalie. Toate gandurile mi s-au volatilizat, vantul a dus departe grijile, cateva vaci au inceput sa urce agale cararea, cei de la corturi au luat calea muntelui. Nesiguri pe vreme am incropit un mic dejun, asteptand natura sa decida: cu ploaie sau fara. Din pacate diagnosticul a fost nefavorabil, asa ca ne-a potopit o furtuna cu tunete puternice din adancul cerului si paraituri de sfarsit de lume (atunci mi-am dorit cort transparent sa pot urmari spectacolul naturii!). Am rontait ce mai aveam prin cort, bagajele aproape stranse le-am cuibarit cat mai dibace sa nu se ude si ne-am pus pe asteptat. Sunetul ploii scadea si crestea la intervale neregulate, ca si dorinta noastra de a pleca. Cand am realizat ca vremea poate continua la fel ore bune, am tras pelerinele si am strans calabalacul abordand usor coborarea.

Terenul devenise mult mai alunecos, rucsacul, desi mancasem din el, nu se usurase deloc! Totusi cineva acolo sus ne-a iubit, pentru ca ploaia s-a oprit in scurt timp, am impachetat pelerinele si printre terase am intalnit cativa cai, tare prietenosi, care au sperat sa primeasca ceva de mancare, altfel nu-mi explic dorinta lor de a fi atat de aproape de noi. Din pacate eu inca am probleme de relationare cu animalele mari, chiar daca am calarit nu demult pentru prima oara, asa ca am grabit pasul, lasandu-i pe altii mai curajosi sa fie mirositi si tatonati.

Paraiasele crescusera in debit, dar spray-ul impermeabil si-a facut cu brio treaba. Ametelile din ziua precedenta disparusera aproape cu totul, asa ca am topait cu mai mult talent din piatra-n piatra, reusind performanta sa ma mentin uscata. Din pacate puntea de la inceputul urcusului nu mai avea balustrada, asa ca dupa o scurta cumpanire a situatiei si datorita faptului ca masina cu haine de schimb era foarte aproape, am trecut incaltata cu bocancii direct prin raul ce-mi trecea bine de genunchi. Ca intotdeauna cand am apa in papuci, ma accelerez brusc, astfel incat ultima panta am urcat-o in timp record, plonjand rapid in masina, la fix sa ma ascund de ploaia care ne pasuise suficient si acum isi cerea drepturile. Cele doua ore de drum forestier pana la baraj s-au scurs lent, intr-un peisaj incetosat de stropii fini de apa si de lumina aurie a soarelui spre apus. La Gura Apelor paznicul barajului ne-a mai dat niste indicatii pe unde mai putem aborda Parcul Retezat la o data viitoare, am mai aruncat o privire grabita prin lentila aparatului foto spre oglinda neteda a lacului si ne-am pus picioarele pe spinare, sa parcurgem si ultimele ore de drum spre casa. O alimentare de shaorma in Lugoj si nu mult dupa miezul noptii am ajuns in sfarsit in pat, ducand deja dorul muntelui, lipsei de confort trecute neobservata printre atatea frumuseti. Cu fiecare iesire realizez ca bucuria imensa care ma insoteste la intoarcere, compenseaza cu varf unele mofturi sau oboseala drumului.

Lasă un răspuns

