Pelerinaj la Oasa

Uneori simt nevoia sa fac mai mult pentru cei dragi si pentru mine asa ca incerc variante. Adesea nu ma informez suficient, tocmai pentru a nu sti din start toate dificultatile si a ma impiedica inainte sa demarez. Conform principiului, mi-am luat rucsacul si m-am postat langa biserica in asteptarea autocarului, treaba care a durat vreo cateva ore. Era cald, umbra destul de mica, dar alaturarea de cateva doamne simpatice m-a facut sa-mi treaca timpul mai iute. La urcare deja ne imprietenisem! Sistemul de aer conditionat nu facea fata, iar ziua caniculara  inca nu se sfarsise, m-am simtit toropita definitiv, abia reusind sa respir. Drumul se anunta lung, insa preotul care ne insotea a calmat nerabdarea si supararea, ne-a distras atentia cu diverse probleme de actualitate, ne-a povestit despre recentul pelerinaj pe care-l efectuase in Grecia, obstacole, locuri vizitate. Timpul a inceput sa se taraie mai putin lent, mi-am ignorat picioarele umflate si tricoul transpirat, facandu-mi usor ordine in interior, povestind cu cei din jur, rontaind din pachetelul cu mancare. Spre seara o parte din grup a coborat la prima pensiune, dar noi am decis sa mergem la cea de sus, decizie pe care aveam s-o revizuiesc in cele doua ore pe care le-am petrecut mai departe in autocar. Fiind noapte n-am apucat sa ma panichez de drumul abrupt pe care-l strabateam,  zaream doar crampeie la lumina rapida a farurilor, pana m-a furat somnul de navetist cu gura deschisa si capul balabanind in toate lateralele posibile. Cand ne-am oprit am coborat buimaca, mi-am luat unul din cele sase paturi in stapanire si m-am aruncat sa-mi intind in sfarsit picioarele chinuite de spatiul stramt din autocar. Noaptea m-au mangaiat usor sforaielile doamnei din patul de peste drum, care in loc sa ma irite, mi-au dat senzatia de oameni, de spatiu sigur chiar daca in mare parte necunoscut.

Dimineata a venit repede, m-am extras direct in peisajul cu brazi de langa lacul Oasa, respirand aerul rece si tare de dupa ploaia ce racorise atmosfera cat eu am dormit. Am dat o tura mica prin padure, cat autocarul a coborat dupa ceilalti parteneri de drum si am parcurs in rugaciunile de dimineata, restul de 10-15km cat mai aveam pana la Manastirea Oasa.

Trec peste detaliile slujbei, care la un moment dat mi-a dat senzatia aceea de bucurie pe care o simt la ora 12 in noaptea de Pasti si-mi amintesc abundenta de costume populare purtate de audienta. Inclusiv unii dintre preoti aveau vestminte cu motive nationale. Aveam impresia ca doar iile se mai poarta, ca ultim racnet fashion-ist, asortate cu blugi in trend. M-am inselat! Participantii la tabara studenteasca de la Oasa purtau costume din diferite parti ale tarii, toate deosebit de frumos colorate, impestritand multimea rasfirata in toata poiana din fata foisorului, unde se oficia slujba. Totul s-a incheiat cu un program de piese religioase sau patriotice cantate de studenti, ca o inchidere rotunda si o trecere usoara spre cele lumesti. Tot lumesc a fost si pranzul oferit la caserola, din care am mancat hamesita si totul mi s-a parut extrem de bun! Cu burta plina am explorat putin imprejurimile si am adastat indelung in apropierea lacului, admirand linistea si respirand interior pacea si calmul care pe nesimtite ma cuprinsese.

Drumul inapoi a fost la fel de lung si solicitant, insa am vizionat cateva interviuri cu un calugar si am incercat sa vad lumea si din alt punct de vedere, decat cel pe care-l folosisem pana acum. Din cand in cand imi fura privirea peisajul de pe Transalpina, in unele locuri terifiant, in altele racoritor ca si  cascadele torentelor involburate ce coborau din munte.

Concluzionand, mi-a fost greu, a fost primul pelerinaj. La ora asta nu stiu daca va urma altul, insa clar rostul acestor lucruri este dozarea rabdarii, care la mine decurge greu si cu multe oprelisti. Uneori e bine sa pot sa ma rup de exterior si sa-mi caut pacea interioara, care ciudat apare doar in conditii grele, mai rar in linistea si confortul caminului de acasa.

poze aici.

6 thoughts on “Pelerinaj la Oasa

Lasă un răspuns

