Punct. Si de la capat!

M-am trezit cand inca era noapte si, ca de obicei, mi-am rasfoit involuntar, inca somnoroasa, gandurile, incercand fara succes sa adorm la loc. Pe masura ce ma desteptam si mintea imi facea volte aiuristice, creand cadre foto fabuloase sau scrieri pline de miez, am realizat ca nu ma mai doare absenta, ca pot trai din nou la parametri stiuti, calcand pe urmele vechi lunatice, dar echilibrate. Mi-am regasit calea stiuta, pe care am mers destui ani, fara a fi tinuta de mana si nu m-am impiedicat…nici atunci, nici acum… Am crezut ca va fi mai greu sa ma ridic. Pe vremuri imi lua luni sa reinvat sa respir in singuratate, sa privesc rupta de regrete si cu plansul in gat, cupluri mergand inlantuiti, strecurandu-si un sarut fugar si aratandu-si fericirea lumii intregi.

Mai trag o gura de aer, pipaind grijulie nodul dureros din piept care-mi taia respiratia si greutatea adanca ce-mi strivea pieptul, sa ma conving ca lipsesc. Incerc un zambet si ca sa vezi! nu-l mai simt atarnand inert de colturile gurii, ca de imprumut. E sincer si il vad imprastiat mimetic pe fetele somnoroase pe care le intalnesc in jur, in drum spre munca. E un vineri ploios, dar ma simt vie, plina de planuri, proiecte, nazuinte. Nu conteaza cate se vor materializa, ci doar faptul ca le-am putut croi, ca ma simt vie si cu toate la locul lor (desigur fara particica din suflet pe care o ia fiecare la plecare… dar pe care n-o regret, ci le-o menesc sa le faca viata mai buna, mai plina, mai fericita, decat am putut-o eu vreodata face!)

Ploua iar marunt, vara e undeva departe, dar n-o doresc. Stiu ca va fi alta si sper sa o traiesc cu intensitate si cu amintiri frumoase. Spunea cineva ca cel mai greu mestecam sperantele naruite si nu dezamagirea faptelor. Dar sperantele sunt datorate mintii si trairilor mele, nu actiunii celorlalti. Daca pentru catva timp am pierdut contactul cu realitatea si am strans pleoapele sa nu vad ce era evident, nu pot invinui pe nimeni ca m-am trezit trantita la pamant, anulata de dorinte, cautandu-ma dureros printre prietenii pe care-i neglijasem in pretinsa mea fericire egoista.

Gata, sunt ca noua! Zambesc picaturilor fine si comand gratios ” Dati-mi o dragoste de toamna, va rog! Cea de vara n-a fost prea grozava!”

14 thoughts on “Punct. Si de la capat!

  1. Of, din păcate sunt şi astfel de momente în viaţă, când trebuie să punem un punct mare şi, după ce ne-am adunat de pe jos, să o luăm de la capăt cu încredere şi speranţă. Bună vorba aceea de care ai pomenit, cu greutatea „mestecării speranţelor năruite”…
    Numai bine îţi doresc, dragă Anca! Mă bucur că eşti bine şi îţi doresc să zâmbeşti şi să râzi cu poftă în toate zilele ce vor urma. Îţi mai aminteşti cântecul Mirabelei Dauer: „E bine, e foarte bine”? De câte ori îl auzeam, mă amuzau versurile şi uitam de supărări.
    O toamnă frumoasă!🙂

  2. Sa luam ce-i mai frumos din ele Red si sa le lasam sa plece cand vor asta… iubirile.
    Prea mult am stat si eu cu mana pe clanta inainte sa deschid usa si sa ies.
    Iubirea mea de toamna e frumoasa, e incantatoare si e din aceea care pleaca. Si dupa ce-o s-o ingrop cu cateva lacrimi am sa zambesc si-am sa merg inainte si-am sa uit de parastase.
    Trecerea prin anotimpuri…Hrusca.

    • e greu sa inteleg ca orice lucru asa cum are inceput, are si final. fiecare experienta ma face sa ma intreb daca exista sentimente sau doar dorinte, necesitati, ego-uri.
      e multa tristete, dar sunt singura ca mereu e o raza de soare pe undeva. si ciudat, pierd un om si descopar multi altii dragi, care ma inconjoara mereu. eu zic sa traim ce avem, fara priviri in urma :*

  3. Esti o persoana foarte puternica si foarte curajoasa. Cu siguranta vei avea toamna pe care ti-o doresti! O meriti din plin! Mai ales ca va trebui sa vii cu povestile ei aici, alaturi de noi, pe blog.🙂

Lasă un răspuns

