Jurnal de vacanta: Thassos-ziua a3a

A sosit ziua  Marble Beach, de aceasta data, o plaja artificiala, cu bucatele mici de marmura in loc de nisip si-o apa al carei albastru m-a dus cu gandul la Lefkada. Drumul pe cararea prafuita e sinuos si la orele fierbinti pare interminabil. Orice masina care vine din sens invers ridica nori de praf, privelistea devine suportabila, doar spre baza, cand se vede contrastul clar dintre marea turcoaz si plaja alba. Nu sunt sezlonguri sau buticuri, plaja este ingusta si prin urmare aglomerata, apa e rece si pe alocuri plina de resturi vegetale din padurea imediat vecina. Probabil daca ar fi fost mai gol, as fi apreciat altfel frumusetea locului…din pacate dupa cateva scaldari, am decis sa mutam taraba.

La urcare drumul parca se prafuise si mai mult, deja stratul gros de pe masina se cerea indepartat. Drept la fix, o spalatorie care se anunta gratuita, ne-a ademenit. Evident ca nimic in lumea asta nu e degeaba (desi reclama asa spune), in Grecia serviciul  a costat 5euro si l-au executat rapid, in timp ce ne racoream la o terasa umbroasa.

Cum in peregrinarile noastre de la un cap la altul al insulei, tot ne ingustam pe stradutele stramte ale satucului Panagia, am testat un pranz la o terasa, de prin ceea ce intuiam noi ca ar fi centrul localitatii. Lume peste lume, inghesuiala maxima! Am impartit masa cu alti turisti cu niste figuri acre, m-au lovit vecinii  cu scaunele continuu pe masura ce se mutau. Chelnerii abia se strecurau sa ia comenzile si sa aduca mancarea, dupa ce gesticulai bine din maini ca mai vrei ceva. E adevarat ca locatia din lemn de culoare patinata, plina de muscate viu colorate, invecinata cu un grill bogat alimentat cu vreo patru soiuri de carne, asezate laborios, in sir ordonat, inmiresma aerul. Dar zumzetul continuu si spatiul extrem de mic dintre scaune, m-au obosit. Chelnerii se miscau profesionist si totul n-a durat mult, insa alegerea terasei celei mai populate, dupa principiul ca acolo se mananca bine, de data aceasta nu mi s-a potrivit. Am ales o mousaka, (delicioasa de altfel), dar care mi-a cazut ca un pietroi in stomac, la ce caldura naucitoare era afara si pe care cu greu am digerat-o, mai tarziu, inotand in mare, de cateva ori fiind cat pe ce sa o extrag printre valuri. O taraba de gogosele imbia trecatorii cu tot felul de garniseli de inimioare si bilute colorate. Dincolo de aspectul apetisant, gustul nu mi-a trezit nici o traire…dar e posibil sa fi fost eu prea lesinata de caldura!

Ca sa-mi schimb putin dispozitia (si digestia!) am ales sa apunem la Golden Beach, o plaja intinsa cat vezi cu ochii, cu zone de umbrele si sezlonguri felurite, intrare lina in apa calda pe suprafata intinsa, cu nisip fin abia usor valurit in marea cu  abia cateva alge si destul de curat pe mal. Undeva la o distanta comoda se auzeau piese cunoscute si m-am ondulat in gand in ritm de zumba, sorbind lent dintr-un suc cu umbreluta. Am incheiat seara langa piscina la o felie rece de lubenita, incercand sa ne racorim bronzul si sa-mi fac curaj pentru ziua urmatoare.

3 thoughts on “Jurnal de vacanta: Thassos-ziua a3a

  1. Deci inca o vacanta in Grecia!😀 Foarte frumos ne relatez despre oameni si locuri, dar parca lipseste ceva, nu crezi?😛😀
    Acum cateva zile am aflat si eu de insula asta, de frumusetea ei, de la „un prieten” de pe facebook care tot posta imagini senzationale de la fata locului. Imediat am inceput sa scotocesc pe net in cautare de imagini si informatii ample.
    De auzit auzisem de ea, dar nu stiam exact ce si cum.

    • da, lipsesc pozele, ai remarcat bine! a fost o vacanta in care n-am facut poze aproape deloc. nu stiu sa explic…sau sunt prea multe cauze si ar dura prea mult🙂 ideea e ca am devenit foarte critica, ma pasioneaza mult in ultima vreme portretul, ca gen fotografic si sunt in stadiu de studiu, cautari, recalibrari. ori in grecia, n-am avut dispozitie sa compun…am lenevit🙂

Lasă un răspuns

