Am „rasarit”din nou

A trecut mult de cand n-am mai intampinat soarele pe campuri, urmarind cu infrigurare aparitia astrului si regretand fiecare secunda in care crestea vazand cu ochii! Parca niciodata nu mi s-a parut mai efemera viata, decat in diminetile astea carpite de somn, in care frumusetea, semetia imi deschide larg ochii si raman uimita zile-n sir, incercand sa incap cat mai complet in viata.

Cu micsorarea zilei, ora rasaritului devine oarecum mai prietenoasa, dar distanta si capatul de lume in care locuiesc, m-au facut sa rup usa la ora 5,30. Odata iesita in dimineata racoroasa si pustie, incercand sa-mi limpezesc mintea si sa-mi incalzesc oscioarele trezite prea devreme, zambesc. De la distanta si avand tot weekendul la dispozitie, patul nu mai pare atat de atragator! Dezbat in gand daca sa astept tramvaiul cu riscul de a rata intalnirea sau s-o iau voiniceste la picior. Scurtez putin drumul si cand decid sa nu risc, vad luminile in miscare , lucind vesel peste camp. Pustiu si-n tramvai, cateva statii trec rapid, oamenii putini se ignora in tacere si probabil inca dormind. Cobor vioaie, parchez langa un butic si cumpar eugenii sa am ce rontai pana-mi vine transportul. Ne grupam putin mai lent decat era programat, dar iesim din oras cand orizontul e deja luminat si ajungem pe dealuri cam la fix, admirand rosul incandescent al cerului si paturile suprapuse de nori. Alegem o pozitie mai joasa, sa prindem norii in banda lata. Bazai pe loc ca nu-i nici un sat in directia aia, doar liziera de pomi care-mi intrerupe viziunea. Ma scaietez bogat, macesii desiretandu-mi de cateva ori bocancii. Ma lupt sa scap, prind un scaiete in cadru, ma plictisesc repede de detalii, vreau altceva! Soarele se ridica rapid,dar eu ma incapatanez sa pozez cerul, sper ca voi scoate cumva partea arsa (evident degeaba, am reusit sa fotografiez genul de explozie care strica tot!). Gasim o livada de pomi tineri si incepem sa ne pozam intre noi. Ma simt mai in elementul meu (in ultima vreme am pozat doar portret) si-mi asasinez doi colegi de suferinta, reusind cateva cadre dragute, pe-o pajiste sclipind de roua si-n departare pastrand straturile superbe de ceturi suprapuse. Revenim dupa o vreme catre singurul pom matur de pe versant si ne pozam toata gasca sarind, din mai multe incercari, una mai nereusita ca alta. Ne prostim, radem, topaim, cand  ne intrerupe claxonul puternic al unui camion, care nu putea trece de masinile noastre. O luam la galop, ajungem dupa multe serii de claxoane in drum, nu ne linseaza camionagiii, dam de un cioban. Intram in vorba, scapam sa ne rupa unul dintre caini, ciufulesc un cotei gri parca iesit dintr-o incrucisare c-o oaie, admir ghemul mototolit de blana care alearga de colo-colo. Din cand in cand trag cadre cu omul ce se uita cumva curios la noi, neintelegand ce gasim asa interesant la el, dar ne lasa sa ne simtim bine. Ne povesteste ca i-au luat lupii cateva oi si acum se lupta c-o boala „a limbii albastre”. Povesteste lent, ca omul obisnuit cu timpul masurat dupa soare, nu se plange, doar raspunde la intrebari. Dupa cateva minute isi ia batul si pleaca agale dupa oi, fiind flancat vesel de ciufuliciul alb si „oita” gri spalacit. Fiorosul disparuse…

Ne-am intors la vanzoleala de sambata a orasului, mirandu-ma de aglomeratia de weekend si deja dorind pacea campurilor incalzite de soarele bland de toamna. Oprim la o terasa, incep sa-mi lepad cojoacele inutile in caldura puternica de dimineata tarzie. Am urat de cand ma stiu sa ma trezesc dimineata…dar ce satisfactie mare sa asist la inceputul mereu unic al unei noi zile!

foto aici.

4 thoughts on “Am „rasarit”din nou

Lasă un răspuns

