Workshop fotografic Biertan (III)

Noua dimineata promitea o ceata tocmai buna pentru a umple de mister imprejurimile. Din pacate, in loc sa se risipeasca in lumina zilei, pe masura ce urcam una din culmile apropiate bisericii din Biertan, ceata se instala mai groasa, acoperind soseaua si toata privelistea. Am butonat telefonul o vreme, insa soarele ar fi trebuit sa apara deja! Rontaind ciocolata am facut vedete niste oi ce pasteau oblic, prin norii de ceata si ne-am intors la micul dejun de la pensiune. Iar sarit peste ceapa, dar balotat copios restul si cu burta plina am descalecat la Sighisoara (era si timpul, ca de doua zile ne invarteam pe langa!). Usor, vremea s-a limpezit si un soare bland ne-a incalzit pe stradutele inguste si viu colorate ale unuia dintre cele mai frumoase orase medievale de la noi din tara. Mi-am facut damblaua cu pozatul potecii cu acoperis din lemn, care urca spre biserica, am ascultat in trecere muzicantii de la capatul superior, am aruncat o privire  pe deasupra cetatii si ne-am regrupat la o cafea (unii! eu, la niste pere coapte cu inghetata si frisca!). Cafeneaua imbina complicat tot felul de stiluri, fara sa reusesc pana la final sa-mi dau seama daca agreez ansamblul cu tot amalgamul de obiecte metalice stralucitoare, lemnul patinat, sticla transparenta, sfesnice vechi, esarfe diafane, decoratiuni de toamna si inca multe amanunte, care realizau o atmosfera undeva intre placut si incarcat. Mi-a placut totusi lumina difuza ce se strecura la etajul superior, lasand privirea sa pluteasca deasupra acoperisurilor.  Una peste alta, tratatia a fost delicioasa si inapoi in strada am glumit bine dispusa  cu cei doi vasnici pazitori ai cetatii, care bateau toba (la propriu!) si faceau anunturi amuzante.  Am incercat sa pozitionez turnuri (cu ceas sau fara), creneluri, ferestre, oameni si tot ce mi-a sarit interesant in fata lentilei.

Ziua trecuse bine de amiaza, timpul curgea lent si o lancezeala placuta de octombrie se instalase pe strazile aproape goale. Din cand in cand cate un cuplu de tineri mana in mana studiau atent casele, cativa copii alergau pierzandu-se dupa coltul cel mai apropiat, steaguri colorate parca ramase in urma turnirului fluturau in adierea calduta si traversau stradutele inguste. N-am reusit sa-mi dau seama daca locuieste cineva in frumusetile acelea colorate, dar cred ca mi-ar fi placut sa stau acolo, macar un weekend! Dupa cateva ture date, cu sufletul plin de culoare si lumina, am mai facut o oprire scurta la Medias si apoi, drum intins spre casa. Am ajuns tarziu in pat, dar ce conteaza oboseala, cand sufletul e plin de impresii, culori, sentimentul ca faci ceva ce ti-ai dorit mereu?

2 thoughts on “Workshop fotografic Biertan (III)

1. Poate data viitoare mergi la Mosna , la Bazna sau chiar la Cetatea de Balta…Incearca si Slimnicul sau Agnita.Pe partea cealalta , catre Transfagarasan , incearca Biserica Cisterciana de la Carta.Si cred ca ai trecut prin localitate , in drum catre Sibiu , insa daca mai treci , opreste si in Axente Sever , localitate legata de Copsa Mica , biserica fortificata de acolo este un vis si de sus , din clopotnita , se vede pana in zare.🙂
    Minunata excursia ta…mi-a facut dor de Medias!🙂