Cu Zumba-Top Mountain la Cluj(II)

Ramasesem cu povestea la intalnirea cu Fata din vis de la Cluj. Am recunoscut-o de departe, dupa zambet si m-am alaturat ei intr-un periplu prea scurt pentru minunatiile orasului, dar plin de informatii, istorie, culoare, impresii. Am trecut rapid prin piata strajuita de statuia calare a lui Matei Corvin, profilata pe o biserica masiva, pe care cu greu am reusit s-o incadrez, am degustat turta dulce specifica targurilor din Ardeal si am primit cadou o bratara lucrata manual de o batranica blanda, adusa de spate, ce mi-a devenit imediat preferata, nu doar pentru modelul viu colorat si paietat, cat pentru amintirea zilei frumoase. Printre cladiri lucrate de mesteri demult disparuti, am admirat zidurile vechii cetati, „strada in oglinda” si, presata de timpul scurt avut la dispozitie si atractia de ani catre Gradina botanica, am urcat stradutele in panta, pe langa casele cochete, ajungand la intrare. Un covor viu impestritat de dalii colorand statui parca amutite de timp, o gradina japoneza  umbrita, alei pe care singurul zgomot era fosnetul frunzelor sub pasii nostri, in toate nuantele toamnei, vegetatie specifica unor zone din tara,  chiar Dobrogea, o pajiste in care razele soarelui bland erau strecurate fin, dand o aura speciala parului prietenei mele, un foisor in apropierea unui bazin cu frunze plutitoare si statuia unei doamne odihnindu-se etern, privind anotimpurile si efemeritatea lucrurilor. Am urcat in foisor, sa privesc Clujul de sus, peste brazii crescuti prea inalt gradinii (furand o parte buna din priveliste) pana departe la linia orizontului ce anunta finalul dupa amiezii. Copacii aramii isi aplecau docili crengile, vanticelul usor ii ciufulea de frunze, cativa tineri stateau izoalti pe-o banca, mana-n mana, un cuplu  isi ocrotea cei doi copii micuti la coborarea de pe treptele abrupte ale turnuletului.

Mai departe, am pasit in sera, zambind la taburetele sub forma de cactusi confectionate de studentii la arte si la picturile viu colorate de pe pereti, intrand in prima incapere, cu un bazin larg in mijloc. Pe luciul apei dormeau nuferi, era cald ca-n baie si-o sumedenie de plante ca o padure ecuatoriala abunda rotund, ca o mare de un verde intens. In continuare, urma o incapere inalta pentru palmieri, ale caror coronamente radiale ieseau pe acoperis la baza superioara a plafonului. M-am simtit pitica, navigand printre trunchiuri suple si inalte, cu cateva flori firave la baza, rupand monotonia. Ceva mirosea proaspat, am intuit flori de portocal, dar n-am putut ajunge la ele, spre confirmare, fiind prea sus plasate! Tura printre uriasii serelor a incheiat plimbarea si usor, tot printre dalii si fosnind prin frunze am parasit cu regret Gradina. Mi-ar fi placut sa lancezesc o vreme pe-o banca, rasfoind si descalcind ganduri, dar nici timpul, nici temperatura sfarsitului de zi scazand usor, nu mi-au permis.

Am decis sa incheiem intalnirea la o cofetarie, unde am infulecat in graba o tarta delicioasa, am pupacit fata si m-am grabit (sa nu mi se vada parerile de rau aferente mereu despartirilor de oamenii faini!) pe malul Somesului, pe podul unde indragostitii si-au lacatuit iubirea, inapoi la evenimentul Zumba care se reluase.

Cateva Mc-uri de incalzire si spectacolul serii, Flavours Crew- trupa celor mai tari instructori de la noi din tara. Sunt sase, trei baieti si trei fete, din toate colturile tarii,  se completeaza perfect, sunt diferiti ca stil, dar gasesc mereu modalitatea de a  rima la unison, danseaza innebunitor, transmit bucuria si pasiunea intregii sali. Desi aveam impresia ca-mi va fi greu dupa o zi obositoare sa tin pasul cu ei, am realizat ca atunci cand iti place ceva gasesti resurse nebanuite chiar pe fundul sacului, asa ca pana nu s-a oprit muzica, am dansat, strigat, cantat si simtit alaturi de ei.

poze aici.

(va urma)

2 thoughts on “Cu Zumba-Top Mountain la Cluj(II)

  1. Ziua aceea, cu plimbarea pe strazile orasului si prin frumusetea verde a Gradinii Botanice este o amintire placuta. Mi-a dovedit ca prietenii adevarati nu pot fi despartiti de distante ori granite. Si a mai fost bucuria descoperirii personalitatii tale pe viu, dincolo de monitorul calculatorului si de cuvinte. Iar daca ti-a placut Clujul, atmosfera, oamenii te mai invit cu placere. Sunt atatea lucruri frumoase la noi care merita vazute si traite pe viu.

    • gabico, e placut ce spui despre mine, sper sa merit aprecierile tale :*
      cat despre cluj, am simtit mereu ca ma atrage, acum stiu si de ce. sanatoase sa fim, ca le facem pe toate!

Lasă un răspuns

