Felicitari RATT !!!

De o prea lunga bucata de vreme in orasul asta se lucreaza, se reamenajeaza, piete, centru, strazi laterale, intersectii. Nu conteaza ca sunt facute toate simultan si orice traseu devine o expeditie care-ti foloseste ingeniozitatea si inteligenta la fiecare cotitura, unde remarci continuu ca s-a schimbat peisajul. Toate aceste inovatii se preschimba-n haos in cursul weekend-ului, mai ales in  Piata Libertatii, in zona celor doua linii de tramvai, care incearca sa imbine noul model rotund al pavajului cu liniaritatea impusa.

Am facut greseala sa uit ca sambata nu functioneaza nimic coerent si m-am asezat rabdatoare intr-o statie din zona Traian, urmarind din cand in cand cu coada ochiului panoul care semnaliza modificarile de traseu. Deloc incurajator, liniile tramvaielor 1 si 2 anuntau intervale de 45-55 de minute intre curse. Despre tramvaiul 5 nici o vorba! Am concluzionat ca va veni cumva si m-am asternut pe jucat pe telefon, din cand in cand urmarind panoul care arata consecutiv 23, 27, 29, 35 si iar 23,27 minute…indiferent de timpul care se scurgea. M-am gandit ca iar sunt tramvaie pe care sistemul nu le vede (cum deja a devenit firesc!) si calma, am tooooot asteptat… Exact cand ajunsesem in statie a trecut un 2, dar conform panoului, venea si-un 5, asa ca (mare greseala!!!) l-am lasat sa plece! In urmatoarea ora n-a mai venit nimic, pe nici un sens de mers. Halucinant! M-am trezit intoarsa pe vremea impuscatului cand era un singur tramvai pe toata linia si daca-l pierdeai, mai bine mergeai pe jos.

Intr-un final, am realizat ca astept degeaba si am facut cale intoarsa, spre un autobuz, alte 15minute, am citit panoul care ma incuraja cu „doar” 14 minute de asteptare (yupiiiiiiii!!!). Am continuat, de curiozitate sa urmaresc traseul tramvaiului, pana am urcat in autobuz. Intr-o ora jumatate au trecut exact 2 tramvaie in sensuri diferite de mers!!! Trecand pe langa gara, din autobuz am vazut tramvaiul 5, care avea ruta modificata, ca in fiecare weekend (mda, mi-am amintit si eu, ca ei anunta doar pe tramvai, scris cu pixul!). Stand in statia din Traian, aveam sanse sa ma aduca acasa, undeva pe luni dimineata!

In trecere, a doua zi, am cercetat  lucrarile din cauza carora e deviata circulatia. Ma uitasem si acum cateva saptamani, surpriza! Lucrau doi oameni in doua colturi, iar evolutia pavajului este inexistenta, avand in vedere ca au trecut cateva saptamani de cand tot cioplesc la dalele alea si au rezolvat doua palme de traseu (ori desfac ca-n mitul lui Manole noaptea???).

Una peste alta, cineva e luat de fraier aici si aia suntem noi, cei care platim abonamente corect, lunar, la niste mijloace de transport care ar trebui sa circule macar la intervale decente, indiferent ce zi a saptamanii este, ce lucrari se fac pe linii si mai ales daca aceste lucrari se prelungesc. Consider de bun simt, daca tot exista acele panouri in statii, sa fie scris pe ele la zi, traseele pe unde circula tramvaiele astea, deoarece pe langa mine, mai erau si alti oameni care au ramas sa astepte ceva ce nici macar nu trecea pe acolo! Si, da, ca o paranteza, am facut sesizari  la RATT si la Primarie despre aspectele acestea si am ramas doar cu numarul de inregistrare! Ce sa spun, dragi edili, va doresc sa asteptati la semafoare, in blocaje de circulatie, cam tot atat cat asteptam noi in statii!

LATER EDIT: Am primit raspuns la plangerile mele, referitoare la tramvaiul 5:

” Majoritatea abaterilor fata de programul de circulatie al liniei 5 s-au datorat conditiilor tehnice precare ale infrastructurii din zona. In prezent se efectueaza lucrari de reabilitare care vor elimina aceste situatii. ”

In realitate sau, cel putin, azi dimineata la ora 8 cand am trecut eu pe acolo, nu se efectua nimic!

2 thoughts on “Felicitari RATT !!!

  1. Aceeasi poveste a patit-o si colega mea de birou , ea mai tare ca tine😀 , a facut doua sesizari la RATT!😀
    Prea curand nu vad sa se termine ce se face prin centru sau alte parti , desi , din cate am observat , in zona Guban se munceste.In fine….
    Io stau in Modern si de cate ori vreau sa merg in centru ,prefer sa o iau pe jos…ajung mai repede.Poate nu ai sa crezi , insa din Modern in mehala fac , pe jos , 40 de minute.Cu 11 sau 2 pana in 700 si apoi cu 13 , fac cam o ora si 10 minute…🙂

    • mi-a trecut si mie prin cap sa-i spun doamnei ce semnase raspusul la petitie, ca nu se lucreaza la nimic pe linia tramvaiului 5, in ronat…insa mi s-a parut complet fara rost. asa este, in centru totul e in renovare… din pacate, la periferie, suntem inapoi in antichitate in ceea ce priveste timpul de asteptare…si urmeaza iarna. poate avem noroc de una blanda🙂
      in alta ordine de idei, ti-ai facut blogul privat? am incercat sa dau un ochi la tine, ti-am trimis si rugamintea…dar tot la usa-nchisa bat🙂

Lasă un răspuns

