Amestecate

E o luna moarta, de re-evaluari, petreceri de sfarsit de an, ganduri din alea amestecate, nu toate optimiste, iesiri putine in natura, din cauza de frig, precipitatii reci si-un genunchi busit care se reface si nu prea.

Prima petrecere aniversara, a incununat 20 de ani petrecuti in aceeasi firma, m-a urcat putin pe tocuri (ultima oara cred ca m-am „dezechilibrat” undeva prin iulie) si m-a strecurat mai in gluma-mai in serios, in rochia stramta neagra si cu nitica dantela cumparata demult, pentru alt prilej (unde am stat ascunsa si neremarcata). De data asta, m-am fatait cu efect printre invitati, mi-am pupat unii colegi pe care-i vad rar spre deloc, am evaluat efectele timpului pe fetele unor cunoscuti din vremea cand fie-mea era doar un dop, mi-am scuturat buclele tepene de fixativ, zambind cu toti dintii si bucuria adunata fara sa-mi dau seama, in firicelele placute, din anii astia. S-au uitat racile zilnice, lupta pentru locul din fata, loviturile sub centura, intr-un cuvant maruntisurile si picanteriile din cursul saptamanii si ne-am intalnit cu fetele de sambata seara, coafate regulamentar. Am schimbat amabilitati, am dansat decent (mda, tot genunchiul-problema!), am ciugulit alambicuri de fite, m-am simtit un pestisor mic, acceptat (poate putin invidiat, desi fara motiv!), intr-un acvariu aglomerat in cea mai mare parte de oameni din cu totul alta sfera sociala. A fost exact atat de lung, cat sa fie placut!

Intr-un alt final de saptamana am bifat Secret Santa-ul, deja traditional, de la Schimbul de carti. Am primit o Margaret Altwood- Ochi de pisica, in schimbul unei clasice s.f. de Isaac Asimov. Parca anul asta am fost mai putini participanti si mai inspirati. Sau ne-am prefacut mai bine ca am fost nimeriti de cartile surpriza… La mine n-a fost cazul sa mimez, urmaream de cateva targuri de carte autoarea-cu-pricina, dar nu m-am decis niciodata suficient, daca merita sau nu, sa investesc in ea. Dupa paginile deja citite, am senzatia ca-i o investitie buna…sper sa nu-mi schimb parerea. Un singur lucru ma sacaie putin: formatul cartii de la Editura Polirom. E cumva prea ingusta, nu mi se potriveste in maini si cum nu tin voiniceste de ea, capata vointa proprie, sare in cele mai nepotrivite momente  si vrea sa faca pasi. Pana acum, am prins-o din zbor! Sa vedem cine invinge pana la urma…

Urmeaza un weekend linistit, fara nimic programat, cu perspectiva placuta de a lancezi in pat c-o carte in mana, rasfoind electronic material fotografic, urmarind seriale si fara a scoate nasul prea departe de casa. N-as zice ca-i idealul meu in viata, dar simt ca de atatea ganduri, autocritici si programari a ceea ce-mi doresc sa mi se intample bun in anii urmatori (fara asemanare cu ratarile din astialalti trecuti), am obosit si niste pauza n-ar strica. Caldura blanda si liniste in suflete sa aveti!

 

 

Lasă un răspuns

